Flyselskap: TK, NH, SN Klasse: Øko, Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1459 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 22 Booket: Oktober 21 Flyvninger: OSL-IST (TK C) A321 IST-HND (TK C) 787 HND-LHR (ANA F 2019) 777 LHR-BRU (SN X) A319 BRU-OSL (SN X) A319 Turen vår til Tokyo i februar ble først booket om 2 ganger. Deretter ble den kansellert for kort tid siden. Fant 2 seter med ANA F på awardfares. Viste bare tilgjengelighet hos Air Canada, så gleden var stor når Sas fant billettene, men også en annen dato jeg hadde funnet med bare tilgjengelighet hos AC. Forhåpentligvis er oktober neste år blitt slik at reisen kan gjennomføres. Optimalt åpner det seg LH F på utreise og vi får direktefly fra London på turen hjem. Ellers er jeg fornøyd at vi faktisk fikk billettene og jeg får ta med forloveren min på sin første F tur.
Flyselskap: ET Klasse: Business Avreise fra: CDG Destinasjon: ADD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 52 500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1804 (inkludert 450 service fee) Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: November 21 Booket: Oktober 21 Flyvninger: CDG-ADD (ET) Airbus 350-900 ADD- CDG (ET) Airbus 350-900 Kjekt at noen fikk bruk for min CT som går ut snart. Tidsbruken ved bestilling var ca 15 min, som de forespeilet i starten av samtalen og ca 5 min ved selve bestillingen. Hyggelig svenske som fant det som lå ute på united sin side og awardfares. Ikke verdens mest kompliserte bestilling, men kjekt at den blir brukt til noe halvveis fornuftig.
Flyselskap: Sas Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: EWR Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 100000 + CT Skatter & avgifter (per person): 505,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 21 Booket: Oktober 21 Flyvninger: OSL-EWR Airbus 330-300 EWR-OSL Airbus 330-300 Booket 2x enveis billetter som måtte slås sammen og bruke en ct fra min frues konto som har utløp 31.12.21 Siden Sas it ikke lar folk avbestille selv samt at dk.mailen er historie (RIP) var jeg spent på om dette lot seg gjøre når man ringte inn. Ba om callback og gleden var stor når jeg hørte en Danske ringe meg opp etter ca 10 minutter. Dansken fikset dette på kort tid, tommel opp for god service. En lang helg i New York i starten av september, er en grei uttelling av utløpende ct i disse tider. PS: Jeg forsøkte få dette til gjennom gullmailen.no i forrige uke. Etter tre dager tikket det inn et svar: Tyvaar.
Flyselskap: SAS, Swiss Klasse: Business Avreise fra: OSL/TRD Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 210 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1460,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni/Juli 22 Booket: Oktober 21 Flyvninger: OSL-ZRH Swiss Business A320 ZRH-SIN Swiss Business B773 SIN-ZRH Swiss Business B773 ZRH-OSL Swiss Business A320 OSL-TRD SAS Plus B738 Utrolig nok så finnes det ikke billetter på melkeruta TRD-OSL. Vi får se om vi får justert denne etterhvert, evt bare kjøpe noe alternativt (avreise fra OSL er ikke før 14:00). Forhåpentligvis får en endelig sendt muttern og samboer til Asia før de begynner med rullator
Flyselskap: SAS, Swiss Klasse: Eco, Business Avreise fra: X/OSL Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 210 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1047,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars/April 22 Booket: Oktober 21 Flyvninger: XXX- OSL SK Eco OSL-ZRH SK Eco ZRH-SIN Swiss Business +Separate betalte billetter intra-Asia SIN-ZRH Swiss Business ZRH-OSL Swiss Business Utgått CT fra 2019/20 booket igjen. Ekstremt utplukket på seter i Sørøst Asia nå. Velvillig agent som søkte mange alternativ +/- 1 uke i hver ende av reisen. Litt frisk poengpris for business, men ANA viser ikke noe ledig i First. Du verden...
Liten revisjon av forrige ukes booking (este plutselig med 10 k miles) Flyselskap: SAS, Avianca, LH Klasse: Business & Økonomi Avreise fra: BGO Destinasjon: UIO / BOG Pris: 82500 EB + CT (+ 2100 NOK - COPA) Skatter og avgifter: 864 NOK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: November 21 Booket: Oktober 21 Flyvninger: BGO-OSL / SAS Plus OSL-BCN / SAS Go BCN-BOG / Avianca Biz BOG-UIO / Avianca Biz GYE-PTY / Copa Eco PTY-CTG / Copa Eco BOG-MEX / Avianca Biz MEX-MUC / LH Biz MUC-OSL / LH Biz OSL-BGO / SAS Plus
Flyselskap: SAS, TAP, AC Klasse: Business Avreise fra: BGO Destinasjon: REC retur fra EZE Enveis, Open Jaw: Antall poeng brukt: 165000+ CT Skatter & avgifter (per person): 2135,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 22 Booket: Oktober 21 BGO-OSL / SAS Plus OSL-LIS / TAP Business LIS-REC / TAP Business EZE-YYZ / AC Business YYC-CPH / AC Business CPH - BGO er ennå mer enn 330 dager til så det må legges til senere. Dette blir da en fin bursdagsgave til fruen? Det var en svært hyggelig som gjorde sitt ytterste til å finne seter på de flygningene jeg foreslo. Jeg hadde rute EZE-YYZ dagen etter med AC, men der var det bare ett sete i business. Han fant nye seter og var bare høflig og god! Hurra for svensken! Ventetid: 14 min Total samtaletid. 41 min
Feil tråd, men ja. Spørsmål stilles her https://insideflyer.no/forums/threads/diskusjon-om-ct-flyvninger-eller-andre-poengreiser.16163/
Flyselskap: ET Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: ZNZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1217,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 22 Booket: Oktober 21 Flyvninger: OSL-ADD (ET C) 787 ADD-ZNZ (ET C) 777-200 ZNZ-ADD (ET C) 777-200 ADD-OSL (ET C) 787 Når forlenget CT nærmer seg bruk før dato må det planlegges, og ny verdensdel skal krysses av på listen.
Flyselskap : SK , LH , LX , TK Klasse : Plus , Business Avreise fra : TRD Destinasjon : Singapore Antall poeng brukt : 210000 + CT Skatter og avgifter per person : 1160,- Antall reisende : 2 eldre Reisen finner sted : Februar 2022 Booket : Oktober 2021 Flyvninger TRD -OSL / SK Plus ( B737-800) OSL - MUC /LH Biz ( 320 neo) MUC -ZRH /LX Biz (A 220-300) ZRH-SIN / LX Biz ( A 340-300) SIN - IST / TK Biz ( B 787 -9) IST - OSL / TK Biz ( A 321 ) OSL -TRD / SK Plus ( B737-800) Denne Singapore reisa er flyttet framover fra oktober til desember 21 , og denne gang fra Jan 22 til medio februar 22
Flyselskap : SK, TAP , TK Klasse lus , Business Avreise fra : TRD Destinasjon :CUN Enveis/ T/R ,Open Jaw : T/R Antall poeng brukt : 130000 + CT Skatter og avgifter per person : Mistet oversikten Antall reisende : 2 Reisen finner sted : Januar / februar 22 Booket: Oktober 21 Flyvninger : TRD - OSL / SK Plus (B737-800) OSL - LIS / TAP Biz (A320 neo) LIS - CUN / TAP Biz ( A330-900 neo) CUN - IST / TK Biz (B787-9) IST - OSL / TK Biz ( A321) OSL - TRD / SK Plus ( B737-800) CT med lang historie. Før denne nye bookingen var destinasjonene : BKK / SGN Må vel kanskje kunne kalles en konvertering i vårt språk dette? ( Forumspråket ) Måtte legge inn en en overnatting i Oslo på utreisa.Har et vennepar som flyttet til Nannestad i høst.De kommer til få mye besøk....
Flyselskap : LX Klasse Business Avreise fra : OSL Destinasjon :BKK Enveis/ T/R ,Open Jaw : T/R Antall poeng brukt : 165000 + CT Skatter og avgifter per person : 1200 per pers Antall reisende : 2 Reisen finner sted : Juni/Juli 2022 Booket: Oktober 21 Flyvninger : OSL - ZUR / LX Biz (A320-100/200) ZUR- BKK / LX Biz ( 777-300er) BKK - ZUR / LX Biz ( 777-300er) ZUR - OSL / LX Biz (A320-100/200) Prøver til på nytt med en utgått CT som jeg fikk forlengelse på i 30 dager. Fortsatt litt bingo hvem man treffer på i andre ende på CT-telefon, men fikk gjennom denne relativt enkle bestillingen etter 2 forsøk.
Flyselskap : Austrian, Swiss, SAS Klasse Business Avreise fra : OSL Destinasjon :BKK Enveis/ T/R ,Open Jaw : T/R Antall poeng brukt : 165000 + CT Skatter og avgifter per person : 1.700 per pers Antall reisende : 2 Reisen finner sted : Mai 2022 Booket: Oktober 21 Flyvninger : OSL - ARN SAS plus A320neo ARN - VIE / OS Biz VIE- BKK / OS Biz B777-200 BKK - ZUR / LX Biz B777-300er ZUR - VIE / LX Biz A320-100/200 VIE OSL / OS Biz Hadde en CT som går ut denne måneden, så måtte bare finne på noe. Det ble Thailand i mai, så nå har jeg flere bookinger dit. Får virkelig håpe det blir enkelt å reise dit. I verste/beste fall blir det flere turer til Thailand neste år, men det skal jeg klare å leve fint med. Bangkok er jo fin som base også hvis mer av Asia åpner Lang ventetid, tror det var +30 minutter. Men svært serviceminded og flink fyr som hjalp meg. Husker dessverre ikke navnet.
Flyselskap : LH og TK Klasse Business Avreise fra : OSL Destinasjon PS Enveis/ T/R ,Open Jaw : T/R Antall poeng brukt : 420000 + 2 CT Skatter og avgifter per person : 1.200 per pers Antall reisende : 4 Reisen finner sted : Oktober 2022 Booket: Oktober 21 Flyvninger : OSL - FRA LH "biz" A320 FRA- IST / TK Biz A330 IST- DPS / TK Biz B789 // DPS - IST / TK Biz B789 IST - OSL / TK Biz A321 Skulle eigentleg ut å fly til Tokyo no i haustferien, også ville me til Bali juni/juli neste år. Men alt var vanskeleg, og haustferien låg vid open. Så då blir det Bali neste oktober! Hadde to CTer som gjekk ut på syndag, så 35 min i kø for Diamant var litt frustrerande, men overlevde.
lyselskap : OS, QS, NH Klasse Business Avreise fra : OSL Destinasjon :NRT, HND Enveis/ T/R ,Open Jaw : T/R Antall poeng brukt : 165000 + CT Skatter og avgifter per person : 1741 per pers Antall reisende : 2 Reisen finner sted : Oktober 2022 Booket: Oktober 21 Flyvninger: OSL - VIE / OS Biz (E195) VIE - LHR / OS Biz (A321) LHR - ICN / OZ Biz (A350-900) ICN - NRT / OZ Biz (A321-200) HND - LHR / NH Biz (B777-300ER 2019) LHR - VIE / OS Biz (A321) VIE - LHR / OS Biz (E195) Min første CT booking. Traff på en hyggelig svenske etter 30+ min i kø. Han var meget behjelpelig under hele prosessen. Prøvde å bestille ANA F som sto som ledig på Awardfares, men de ble snappet opp mens booking foregikk Fikk tak i 2 ANA biz som plaster på såret. Setter opp varsler for å se om det er mulig å få 2 x F siden.
Flyselskap: Swizz/Swizz/Swizz/SAS Klasse: Biz Destinasjon: EWR Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 430 000 poeng + 2 CT Antall reisende: 4 voksne Reisen finner sted i: Juni 2022 Booket: Oktober 2021
Flyselskap: Sas Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: FP 60K Skatter & avgifter (per person): Ca: 500,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 22 Booket: Mai 21 Flyvninger: OSL-MIA Airbus 350-900 MIA-OSL Airbus 350-900 Sas har byttet min kommende desember flygning fra A350 til A330. Kanskje det er denne turen som skal bli min jomfrutur i A350? Etter mitt syn en av de beste biz mulighetene til SK med direkte fra Osl på en fredag med meget gode flytider både fra Osl og fra MIa.
Flyselskap: Sas Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: EWR Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 100K + CT Skatter & avgifter (per person): Ca: 500,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April/Mai 22 Booket: Okt 21 Flyvninger: OSL-EWR Airbus 330-300 EWR-OSL Airbus 330-300 En langhelg i NYC med en kompis/kollega som aldri tidligere har vært over dammen. Burde tatt meg betalt som guide CT som går ut 31.12 som måtte brukes på noe fornuftig. Med en stappfull ferie kalender allerede, er dette en grei verdi av en utløpende ct.
Dette er jo en amazing booking Har opplevd d som klin umulig å finne biz til Mia, derfor litt nysgjerrig på hvordan du fikk tak i de billettene? Poppet de bare plutselig opp på sas.no? Trodde alt ble revet vekk et år i forveien.
Flyselskap: SAS / Swiss / Turkish Klasse: Business og Økonomi Avreise fra: OSL Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105K + CT Skatter & avgifter (per person): 1284,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Feb 22 Booket: Okt 21 Flyvninger: OSL-ZRH / SAS Go / Boeing 737-700 ZRH-SIN / Swiss Business / Airbus A340-300 SIN-IST / Turkish Business / Boeing 787-9 IST-OSL / Turkish Business / Airbus A330-300 Fant ledige seter på Awardfares/United.com. Hyggelig svenske på CT telefonen fant de samme setene. Solotur (godkjent av familien ) booket med CT som går ut 31.10.21. Satser på at Singapore åpner opp før den tid Pr. SAS sine vilkår har jeg forstått det slik at reiser til Asia før 31.03.22 uansett kan endres hvis det er behov for det, selv på utgått CT.