Flyselskap: SK, AF, GA, SV, KL
Klasse: Business
Avreise fra: OSL
Destinasjon: CGK
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 187 500
Skatter & avgifter totalt: 2049,-
Antall reisende: 1
Reisen finner sted i: Aug / Sep 2025
Booket: Juni 2025
Flyvninger:
OSL-CDG / AF Biz (A320)
CDG-SIN / AF Biz (777-300)
SIN-CGK / GA Biz (737-800)
CGK-JED / SV Biz (777-300)
JED-AMS / SV Biz (787-9)
AMS-OSL / KL Biz
Kommentar:
Første business reise! Etter mange timer på telefonen til SAS, med lovnader om tilbakering, og agenter som bare la på, i et forsøk på å booke open-jaw og legge på feeder, dukket det til morgenen i dag opp en komplett T/R i biz fra OSL-CGK inne på AwardFares. Ble riktignok en 3 dager senere retur enn hva jeg har forsøkt å få agentene til SAS til å booke, men det er bare en bonus.
Saudia på tilbaketuren. Har sett enkelte omtalt deres businessprodukt som
undervurderte, så får vi se om det stemmer. Passer meg uansett utmerket med alkoholfritt på hjemreisen.
Også et spørsmål fra en som er ny i gamet i håp om en smidigere bestillingsprosess neste gang:
Hva er den mest effektive metoden for å sikre en open-jaw-booking før billettene forsvinner mens jeg henger i telefonkø hos SAS? Er det mulig å bestille enkeltsegmentene (altså tur og retur) separat på nett og deretter ringe inn for å få dem slått sammen til en reise (og lavere total poengpris)?
Og for å legge til feeder-segmentene (det var her SAS-agentene la på hver gang..), burde jeg først låse hovedreisen og ringe tilbake for å legge til feederen, eller finnes det er smartere rekkefølge?
Vis alt...