Flyselskap: SAS / Virgin / KLM
Klasse: Business
Avreise fra: OSL
Destinasjon: CUN
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 520 000 + 1 CT
Skatter & avgifter (per person): 3177,- inkl endringsgebyr
Antall reisende: 2 voksne + 3 barn
Reisen finner sted i: Mars/April 2026
Booket: Juli 2025
OSL-CPH | SAS | A319 | Biz
CPH-LHR | SAS | A320neo | Biz
LHR-CUN | VS | A350-1000 | Biz
CUN-LHR | VS | A350-1000 | Biz
LHR-AMS | KLM | B737-800 | Biz
AMS-OSL | KLM | B737-800 | Biz
View attachment 161271
Påske 2026 i boks. Blir spennende med "ekte biz" hele veien, selv på feeder flights. Det var altså 5 stk tilgjengelig her hele veien!
Har hatt en del poeng på konto og vurdert hvor vi skal på neste tur. Har lyst på Asia, men da tilgjengeligheten dit er laber har jeg holdt øye med denne ruten siden tilgjengeligheten har vært bra en god stund og flymaskinen er en av de bedre (A350) Jeg har fundert veldig på om vi skal booke, og siden vi ikke er så sikre er jeg lite giret på å booke noe jeg kanskje må endre flere ganger og ikke bruke (mtp nye gebyrer).
Bestemte oss sammen i går at jeg prøver å booke denne i en og samme sleng for så unngå minst mulig tapt kroner hvis turen ryker. Ringte inn og kom til en norsktalende hyggelig man (fikk ikke med navn). Jeg forklare at jeg vil sette sammen tur. Ga han reisen til LHR først med SAS via CPH. Han fant den ikke, selv om den var tilgjengelig online på SAS sin award søk. Han var likevel rask til å tenke smart å la den inn leg for leg og fikk det til. Så la vi på KLM sin retur, det gikk. I det han skulle legge på VS in reise til CUN, forsvant reisen for han. Han prøvde par andre måter (feks legge på longhaul først, så legge på feeder), men det gikk heller ikke. Problemet var alltid når han prøvde å legge på KLM med long haul. Fikk det ikke til. Vi ble enige om å booke OSL-CUN-LHR, og prøve å legge på feeders til OSL med KLM etter at billettene var utstedt. Han måtte videre i et møte, men skulle forklare alt til en kollega og kollega skulle ringe meg opp.
I mellomtiden ble jeg trukket ca 13,5k kroner og billetter utstedt for OSL-CUN-LHR. 10 min senere ringer Magne meg opp. Hyggelig han også. Vil trekke poeng. Jeg forklarer at vi må bruke en AMEX voucher, det skal gå men han må dele opp bookingen. Han skal ringe meg opp. Så ser jeg at bookingen blir delt opp i 3. Han ringer meg opp, vi trekker poeng og CT. Han forklarer at han har skrevet i bookingen at barnet som er alene på bookingen ikke er alene, og koblet den til de to andre bookingene. Jeg spør om vi kan prøve å legge på KLM flights, han prøver og får det til! Det begynte å bli sent på dagen så billettering skal skje dagen etter. Magne sier noe interessant jeg ikke visste: Endringsgebyret er 750 for hele bookingen, ikke per pers!
(Edit: Var enten en liten glipp av kundeservice, ellers så var de snille med meg, er nok 750 per pers) Jeg har alltid trodd det er 750 kr per pers. For oss er dette gode nyheter da vi likevel er 5 stk og prisen for endringsgebyr blir den samme før (150x5=750) og nå (1x750).
I dag blir alt billettert, nye billetter utstedt og nye omkostninger trukket (ble dyrere å legge på feeder med KLM faktisk, ca 500 per pers). Jeg oppdager da at etternavnet til oss alle er stavet feil. Det mangler en "E". Eksempel: KRISTOFFERSN istedenfor KRISTOFFERSEN. Jeg ringer og Magne tar den. Han forsikrer meg at dette ikke skal ha noe å si, han noterer dette i bookingene slik at de som er på sjekkinn kan gå inn og forsikre seg om at dette er ok. Jeg spør om å få dette på epost fra han at det ikke skal skape problemer, men han forsikrer meg igjen og at det vil stå i selve bookingen. Så lenge vi
ikke skal til USA, sier han, så skal det gå helt fint. Så da er jeg spent på om 230 dager - vil det gå bra?
Vis alt...