Side note: Turkish Airlines flyr Istanbul (IST) – Phuket (HKT). TK172 IST1425 – 0420+1HKT 333 x235 TK173 HKT0550 – 1220IST 333 x346 Codeshare med TG på HKT, KBV, CNX.
Ja, den blir lang. Får se hva vi finner på etter noen timer i byen. Som du sier hadde det ikke vært dumt med noen timer på øyet før flyet videre til NRT.
Jeg booket turen i månedsskiftet mars/april. Da var det bare ledig i C. Jeg har ringt to ganger (mandag og fredag) hver uke for å sjekke om det er noen ledige award F-seter. Har aldri vært det men alle fire setene på flighten er fortsatt ledig.
Det er vel berre slik det er, att me ikkje heilt har forstått korleis ein finn billetter med SQ-F. Men om det ikkje er viktig med nokre timer i SIN, så er det håp om å finne LH-F via ein eller anna by i Asia(Om ikkje direkte til HND)! Elles er vel SQ-C er ganske så ok produkt...
Flyselskap: SAS, SQ Klasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: SIN (KNO) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 140.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: April 2019 Booket: Juni 2018 SVG-CPH - Sas plus CPH-ZRH - Sas plus ZRH-SIN - SQ C (A380) SIN-KNO - kjøpes utenom KNO-SIN - kjøpes utenom SIN-FRA - SQ C (A380) FRA-CPH - Sas plus CPH-SVG - Sas plus Har ikke CT enda så booket derfor fullpris, ironisk nok er det skatter og avgifter fra denne turen som gjør at jeg bikker 100000 i omsetning. Regner med å endre den når jeg får opptjent CT. Lurer på et par ting: 1) Hvis jeg kjøper Silkair fra SIN-KNO-SIN, er det noen som har erfaring med å legge denne inn i bookingen slik at jeg får en gjennomgående billett? 2) Hvis nei på spørsmål 1, hvor mye tid burde jeg beregne på Changi til å hente bagasje og sjekke inn igjen? Skal reise med spesialbagasje. 3) Er det ny eller gammel config på SQ leggene? Takk på forhånd!
1. Vet ikke, men tviler. Men det kan likevel være at du kan få sjekket inn bagasjen din hele veien siden SQ og SilkAir samarbeider. 2. Usikker, men de er flinke og effektive på Changi så med ett par timer tilgjengelig burde det i alle fall gå veldig fint og med tid til overs til shopping og ev. lounge. 3. Skal etter det jeg har lest komme ny config på SIN - ZRH 2. august i år. Frankfurt har jeg ikke lest eller hørt noe om.
Takk for svar! Får bare prøve å snakke med singapore i forkant, har på følelse av at de i skranken på SVG ikke kommer til å gjøre det.
Om du får opp setevalget i classic.sas.no eller på singapore sida, så kan du sjå om det er ein eller to rekker bakerst i Biz. Ei rekke er gammel Biz og to rekker er ny Biz Me reiser i desember, og då har me gammel config frå FRA og ny config frå SYD. Dette er ny config: https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/A380-BusinessandSuites-upperdeck-4class.pdf
De trakk det samme tre ganger ved endringer, så konsekvent feil i alle fall. Fikk en urutinert agent som brukte 50min på å plotte en rute etter å ha konferert med sin supervisor hvert 5.minutt. På slutten kunne hun fortelle at pga et rundskriv som kom for et par mnd siden Skulle man differensiere hvis det var First bare én av veiene. Hører med til historien at etter jeg hadde gått igjennom navnene tilslutt med militært alfabet fikk jeg billettene etter 5 min med byttet etternavn. Rimelig hissig da jeg ringte tilbake og fikk en annen agent, som selvsagt måtte kansellere siden feil etternavn. Hun klarte imidlertid å få tak i setene igjen, og lo godt da jeg foreslo 165 i stedet for 190. Nei nei, det var bare med SAS det. Vel, den som ler sist ler best (De 12K er en separat poengbooking KRS-OSL)
Hæ..? Kan man betale 165k poeng t/r Asia hvis en bare har F en vei? Eller var det også en feil? Vi flyr OSL-CPH-SIN-NRT-ICN-FRA-OSL med SAS, SQ, OZ og LH og kun en av flightene (ICN-FRA med OZ) er i F.
Hva er uklart? Som vedlagt screenshot viser i posten over fikk jeg 165. Så forklarer jeg ytterligere at det nok er en følgefeil fra Tallin ref utfyllende historie. Du får nesten ta å ringe Tallin og endre på bookingen din og se hvilken poengsum de trekker.
Jeg ble bare usikker på om dette faktisk var en ny «regel» de skulle følge eller om det var en feil. Betviler ikke at du har betalt 165k poeng.