Sommerens eskapader: Oslo - London (SAS Plus) London - Frankfurt (Lufthansa Business Class) Frankfurt - Hong Kong (Lufthansa First Class) 23:50min stopover Hong Kong - Seoul (Thai Business Class) Seoul - Hanoi (Vietjet Economy Class) Hanoi - Da Nang (Vietjet Economy Class) Da Nang - Ho Chi Minh (Vietjet Economy Class) Phnom Penh - Siem Reap (Cambodia Angkor Air Economy Class) Siem Reap - Bangkok (Bangkok Airways Economy Class) Bangkok - Singapore (Singapore Airways Economy Class) Singapore - Købehavn (Singapore Airways First Class) København - Oslo (SAS Plus) 4 uker på tur, masse flighter, 6 land, forskjellige flytyper, strekninger, flyselskap og bare kos. Gleder meg! Non-CT booking i kursiv.
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Singapore, SAS Klasse: First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/r Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.034 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2018 Booket: Juni 2018 Flyvninger: OSL-FRA / LH FRA-ICN / OZ First (A380) 20 timer layover ICN-SIN / SQ business (A330) SIN-BKK / SQ business (787) BKK-LHR / TG First (A380) LHR-OSL / SAS Plus Separate billetter kjøpes til og fra Langkawi, satser på at det blir bra. Et par spørsmål: - Prøver å få til innom Tokyo på retur, men det var ingenting tilgjengelig pt. - OZ first fra FRA, man må fly med LH for å ha tilgang til LH first class terminal, ikke sant? Får se om det dukker opp noe tilgjengelighet der etter hvert. Red. -La til et leg SIN-BKK. Det kosta 30 kr mer per pers.
Flott rute: Trur ANA kjem fram 4 til 2 veker før, og det finnes ein del avganger med 1-2-1 config i 789 Du må ha LH-F(eller toppstatus hos LH) for å komme inn i LH-F Lounge/terminal. Elles er det Senator eller Air Canada loungene, saman med oss normale dødlige
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Thai Airways, Singapore Airlines Klasse: Business og First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.400 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2018 Booket: Desember 2017 Flyvninger: OSL-FRA / LH Business / LH867 (A320) FRA-ICN / Asiana First / OZ542 (A380) ICN-BKK / Thai Business / TG659 (777-300) BKK-DPS / Thai Business / TG431 (777-300) - 13 dager netter på Bali - DPS-SIN / Singapore Airlines Business / SQ943 / (A330-300) SIN -BKK/ Singapore Airlines Business / SQ974 / (A330-300) BKK -MUC / Thai first / TG924 / (747-400) MUC-FRA / LH Business / LH109 (A320) FRA-OSL / LH Business / LH858 (A320) ************ Første CT-tur til asia. Har fått hjelp av en ringrev her på forumet til å sette det opp. Gleder meg spesielt til å prøve first. Har stopp på nesten 24 timer i Frankfurt, Seoul, Bangkok og Singapore, så det blir artig å få sett også disse stedene som en bonus! Eneste jeg lurer på er om det er uproblematisk å få sjekket ut og inn bagasje de forskjellige stedene? Edit: Nei, det er jo mer jeg lurer på! Noen som har noe innspill til hvilke lounger jeg bør benytte meg av på de forskjellige steder? Har jeg forstått det riktig dersom Air Canada sin lounge er den jeg bør benytte i Frankfurt? Eller har Asiana noe annet snadder for F-reisende? Edit2: Nei, jeg har jo ikke barn, så skal ingen infants med. Litt slepphent copy-paste jobb der ja. Edit3: Nei fysj. Det var jo ikke i Juli jeg booket denne. Det var jo i desember!
Hvordan klarte han "ringreven" å få til reise i F på 190 000poeng? Er det det som kreves til destinasjoner i Asia?
9 segment og flere transfers i Asia, agentruletten lever i beste velgående skjønner jeg. Ang. lounge i FRA anbefaler jeg Senator loungen ved B43, der har de champagne (ekte vare) i den bemannede baren og det er en veldig stille og rolig lounge på ettermiddagen ihvertfall, med god utsikt til flyene. AC loungen ligger like ved for bedre utvalg av mat.
Det var faktisk ikke bare-bare å få dette til. Vedkommende jeg snakket med i Talinn (en svensktalende fyr) sa først at det ikke gikk, da det ble for mange segmenter. Jeg svarte så: "Da tar jeg gjerne å flyr direkte fra Muc til Osl, men der fant jeg ikke billetter " Det endte med at vedkommende måtte sjekke litt og skulle så ringe meg opp. Han ringte meg så tilbake og sa at det hadde gått i orden. Kanskje han rett og slett ikke orka å forkaste bestillingen for å starte på nytt? Så vil kanskje tro at jeg har hatt flaks med agentruletten her ja (som påpekt av @Eriksan).
Flyselskap: SAS og Singapore Airlines Klasse: Suites, First, Biz Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Sydney (SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 210.000 Skatter & avgifter (per person): 3638 SEK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2019 Booket: Juli 2018 Flyvninger: OSL-CPH / SAS Plus CPH-SIN / Singapore Airlines First SIN-AKL / Singapore Airlines Suites SYD-CBR-SIN / Singapore Airlines Business SIN-LHR / Singapore Airlines Business LHR-OSL / SAS Plus Kommentar: Denne satt langt inne å få foreløpig på plass. Første agenten hos Tallin var en britisk dame. Om hun sitter i Tallin eller ikke vet jeg ikke, men hun snakket hvertfall som en native brit, og endte opp med å ikke klare å finne en eneste SQ F flyvning for hele perioden feb-mai 2019. Etter 25 minutter på tråden, hvor hun fikk anledning til å sjekke enkeltflyvninger fra CPH, LHR, ZRH, FRA og CDG kom vi ingen vei. "Absolutely no first class tickets available in this period" Her var det bare én ting å gjøre - legge på og ringe opp igjen. Neste agent var en av våre mannlige klassikere i Tallin. Han tok seg god tid og fant massevis av ledig F nedover i retning Asia. Å få sammenhengende F fra CPH til AKL var verre, og tilslutt fant vi en dato hvor begge flyvningene traff. Dessverre var han beinhard på å ikke gi meg connection fra AKL til SYD. "You´re out of legs here, so I can not add any more..." Jeg bannet lett inni meg, men lot det gå enn så lenge. For returen var det verre med F. Overhodet ingenting nordover og vestover i noen av de påfølgende ukene... så da blir det enn så lenge Biz på returen. Men ble trukket 210.000 poeng, så de trekker nå individuelt for tur og retur.
Dette er jo egentlig helt strålende. F på utreise og C på hjemveien er jo en meget god kombinasjon. Hjem vil man ofte bare sove uansett..
Hm.. Jeg har C ut og F hjem (OSL-NRT). Betyr det at jeg kan få tilbake 25.000 poeng? (er 2 pax og har betalt 190.000 poeng med CT) Edit: svarer meg selv: Tallinn bekrefter at dette stemmer, men kun på nye bookinger. Så jeg får ikke tilbake 25.000 poeng men hadde jeg booket samme reise idag hadde jeg kun betalt 165.000 poeng.
Var på telefon med en engelsktalende dame i Tallinn i dag - kun for å sondere terrenget rundt Singapore Airlines. Hun bekreftet at det var fullt mulig å finne SQ F til flere steder i Europa (spesifikt nevnte hun CPH, LHR, CDG, ZRH og FRA), men at tilgjengeligheten på CPH var størst. Ellers var det heller lite hun kunne finne ved stikkprøvesøk i mars-mai 2019 for SIN-LHR, SIN-FRA og SIN-CDG. Hun hadde for øvrig ingen problemer med å gi meg et ekstra stopp i Asia dersom behov. I dette tilfellet snakket vi konkret om SQ F AKL-SIN, SQ C SIN-BKK, TG F BKK-CDG, som hun omtalte som helt uproblematisk. Veldig kult at de nå åpner for pris per vei. Det gjør det jo litt enklere å slå seg til ro med en tur down under med C ene veien om man faktisk ikke betaler for noe mer enn det
Flyselskap: SAS, Thai Airways og Singapore Airlines Klasse: First, Biz Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Hanoi (HAN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3153 SEK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2018 Booket: Juni 2018 Flyvninger: OSL-CPH / SAS Plus CPH-SIN / Singapore Airlines First SIN-HAN / Singapore Airlines Business BKK - LHR / Thai First LHR-OSL / SAS Plus Kommentar: Fikk seter på SQ F på første forsøk fra CPH! Hadde sjekket Expertflyer på forhånd og så at alle 4 setene i F fra CPH var ledig på ønsket dato. Så det var ikke noe problem med to stk i SQ F. Halve ferien tilbringes i Vietnam, mens resten blir i Thailand. Vi har dessverre bare 1t 50 min i SIN, så da rekker vi nok ikke noe besøk i loungen.
Det er akkurat det Har kjørt samme "stikkprøvesøk" med dem, dog på hver eneste dato i 4-5 måneders intervall. Ingenting funnet. Det virker merkelig om SQ skulle åpne ett eller to tilfeldige seter på en helt tilfeldig dato 6-10 måneder inn i fremtiden, for ikke å åpne noe annet resten av året. Ofte er en gitt rute satt til å åpne X antall awards basert på et eller annet kriterium, men SQ F til alle andre destinasjoner i Europa enn CPH virker så og si umulig å få tak i. Dette basert på erfaring etter mer enn 40 samtaler med Tallin de siste 2 månedene.
Det er et poeng - men mine 198cm foretrekker da ofte å sove i F kontra C 30k poeng for den justeringen er det i mine øyne vel verdt.
De kan jo utstede billetten på nytt. Da skal den prises om.. Men du må eventuelt ut med 150kr pr billett i gebyr..
Jeg hadde samme problemet i dag som jeg har nevnt i en annen post. Første agenten var en mann som sa at det var kun 2 stopp i Asia når jeg prøvde meg på 3 stopp. Det var helt ok. Men jeg måtte dessverre legge på da han ikke fant på de datoene jeg ønsket. Jeg laget da en ny rute med 2 stopp i Asia og ringte opp. Fikk tak i en dame denne gangen som sa det kun var 1 stopp i Asia, hun sjekket også med Supervisor Jeg får vel heller å prøve å ringe flere ganger i morgen til jeg treffer den første agenten. Ingen andre som har fått til 2 stopp i Asia i det siste?
Flyselskap: SAS, Thai Airways og Singapore Airlines Klasse: Business Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Kuala Lumpur (KUL) + Singapore (SIN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 140.000 Skatter & avgifter (per person): 3139 SEK Antall reisende: 2 voksne + Infant Reisen finner sted i: Februar 2019 Booket: Juli 2018 Flyvninger: TRD-OSL / SAS Plus OSL-BKK / Thai Business BKK-KUL / Thai Business SIN-CPH / Singapore Business CPH-TRD / SAS Plus Kommentar: Vinterferie med kone og barn. Med et barn på 18 måneder var fokus på effektiv reiserute. God tilgjengelighet i Business på de fleste datoer. Planen er å ta et par dager i Kuala Lumpur, før vi tar en ukes tid på feks Langkawi. Billetter dit kjøpes utenom. Turen avsluttes med et par dager i Singapore før vi vender snuten hjemover igjen.