Hmm... Billetten er ikke utstedt ennå. Forstår det at det blir gjort på mandag. Kanskje det er Tallinn som beregner skatter og avgifter og utsteder billetter?
Slik har det for meg. Måtte ringe inn å bekrefte betaling etter det ble booket og da var løpet kjørt...
Jeg fikk utstedt billetten på den første bookingen på fredag av 91505400. Jeg får heller ta en tlf til samme nummer på mandag ettermiddag og håper på det beste hvis jeg ikke får ny billett på formiddagen.
Det er i alle fall én post fra forum-medlem(kan det være @Anton80?) hvor betaling og utstedelse av billetter ikke gikk via Tallin.
Betaling og utstedelse av min første booking håndterte 05400 alene. En liten observasjon, "Place of Issue" på CT-billetten jeg fikk på fredag er "N-2061 Gardermoen", mens min forrige CT-billett via Tallinn har "S-195 87 Stockholm" som "Place of Issue". Vet ikke om denne forskjellen betyr noe som helst.
Flyselskap: SK Klasse: Pluss Avreise fra: OSL Destinasjon: TXL T/R Antal poeng brukt: 40.000 Skatter & avgifter (per person): 406 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August 18 Booket: Juli 2018 Flyvninger: OSL-ARN-TXL TXL-CPH-OSL Ganske fornøyd med at det både var billetter foran gardinet og at de var bookbare på tidspunkter som passer bra både med jobb og fridager og avganger til kristelige tider. Åpenbart ikke den mest spennende bookingen jeg har gjort ( ligger en i tråden som er bedre) men at det var billetter overhode var i grunnen den store gleden når nå anledningen og behovet for å komme seg til Berlin plutselig dukket opp.
Litt oppdatering: Ringte til 91505400 i morges og spurte om hvordan det ligger an siden det fremdeles står "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen" på bookingen min på SAS sin hjemmeside. Agenten jeg snakket med hadde full oversikt og forsikret meg om at alt ser riktig ut og kun beregning av skatter og avgifter gjenstår. Han sa at han skal følge opp og dette kommer til å gå bra. Siden jeg ikke har hørt noe mer fra ham og mottok ingen mail, ringte jeg til 91505400 en gang like før stengetid for å høre om noe nytt har skjedd. Agenten jeg snakket med denne gangen så på bookingen og bekreftet at det ligger et notat der om at en agent vil ta kontakt med meg når skatter og avgifter er beregnet. Men at dette kan ta litt tid siden reisen ikke skjer før neste år. Han forsikret meg om at alle leg'ene er bekreftet og at jeg ikke trenger å være bekymret. Før jeg ringte hadde jeg plan om å spørre agenten jeg snakket med om vedkommende vet hvem som beregner skatter og avgifter for bookinger som er gjort av 91505400, men glemte det. Kanskje noen andre som booker hos 91505400 har lyst til å stille dette spørsmålet?
Gratulerer, deilig å få ting på plass. Ser vi har tilnærmet identisk rute, bare jeg har open jaw tilbake fra SYD. Hvordan opplevde du ledigheten med SQ C mellom SIN-HND så langt frem i tid? Foreløbig har jeg klasse X på HND-SIN med NH. Har ikke lykkes å finne noe ledig med verken NH eller SQ her enda..
Veldig bra Da skal jeg ringe 05400 også. Burde jeg da vente til etter Tallinn har stengt? Er det noen spesielle tidspunkter som er bedre enn andre?
Takk takk. Tilgjengeligheten i biz mellom SIN og HND er så å si begrenset til SQ630 i mars/april. Det har nok sin grunn. ;-) Jeg finner sjelden ledige seter på andre SQ-avganger...
Egentlig ikke. Jeg tror jeg har hatt flaks hele veien. Men min personlige erfaring med 05400 er at 05400 har annerledes oppførsel enn Tallinn. Les gjerne innlegget mitt på side 40 for flere detaljer.
Flyselskap: LH, SQ, SK Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: AKL T/R Antall poeng brukt: 180 000 Skatter & avgifter (per person): 3572 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 19 Booket: Juli 2018 Flyvninger: OSL-FRA-LHR-SIN-AKL AKL-SIN-CPH-OSL Bryllupsreisen er hvertfall nesten i boks, får håpe det åpner seg noe i F på et senere tidspunkt og at det blir mulig å finne noe direkte fra OSL-LHR. Noen som vet hvordan man velger seter hos SQ, og hva som er de beste? Reisen ble booket på 05400, så vet ikke om jeg kan ringe Tallinn for å få dem til å fikse det?
Flyselskap: Lufthansa, Thai Airways Klasse: First, Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Sydney (SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 240.000 (CT) Skatter & avgifter (per person): 3714 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2019 Booket: Juli 2018 Flyvninger: OSL–FRA / Lufthansa Business (A321) FRA–BKK / Thai Airways First (A380) BKK–SYD / Thai Airways First (747 – ny config) SYD–BKK / Thai Airways First (747 – ny config) BKK–FRA / Thai Airways First (A380) FRA-OSL / Lufthansa Business (A321) Kommentar: Jeg kansellerte min eksisterende reise som var veldig lik, og booket denne på nytt for å slippe endringsgebyret. Flyttet reisen én uke tidligere, og fikk også endret til First på SYD–BKK og Business på FRA–OSL. Vi skal egentlig til New Zealand, og målet var SQ First hele veien, eller i hvert fall én av veiene, men det har vist seg å være vanskelig. I tillegg er vi nødt til å kjøpe flighten fra SYD–AKL–SYD utenom pga. for mange legs. Når det nærmer seg skal jeg prøve mer på SQ First og LH First. Det kan være at vi må ned på Business for å få en direkterute til AKL, men jeg klarer ikke helt å velge vekk First-segmentene.
Pent. Virker som det er vanskelig med F til New Zealand, da det bare er SQ som flyr dit (med F) og bare fire seter i kabinen.