Sagaen fortsetter... Snakket med en hyggelig svensk agent i dag, som hjalp meg med noen justeringer for å gjøre ruten mer spiselig. Vi gikk fra: SK311 C HAU-OSL 0935-1025 TP769 C OSL-LIS 1300-1605 TP1018 C LIS-MAD 1805-2020 (20t layover i Madrid) AV11 C MAD-BOG 1625-2032 (21,5t layover i Bogata) CM622 C BOG-PTY 1808-1954 AV691 C SJO-BOG 1644-1959 AV18 C BOG-BCN 2123-1350 SN3704 C BCN-BRU 1535-1740 SK4746 C BRU-OSL 1855-2050 ...til: TP769 C OSL-LIS 1300-1605 TP1018 C LIS-MAD 1805-2020 (20t layover i Madrid) AV11 C MAD-BOG 1625-2032 (21,5t layover i Bogata) CM622 C BOG-PTY 1808-1954 AV691 C SJO-BOG 1644-1959 AV120 C BOG-LHR 2340-1430 SK810 C LHR-OSL 1730-2040 Altså utreise/hjemreise fra/til Oslo og innenfor åtte segment. Hun ringte meg raskt tilbake etter å ha snakket med sin support, om at det av en eller annen grunn var problemer med SJO-BOG. Vi la da inn SJO-PTY-BOG, og alt står nå som bekreftet på classic.sas.no. Ett steg lengre altså. Spent på om dette nå går gjennom! TP769 C OSL-LIS 1300-1605 TP1018 C LIS-MAD 1805-2020 (20t layover i Madrid) AV11 C MAD-BOG 1625-2032 (21,5t layover i Bogata) CM622 C BOG-PTY 1808-1954 CM788 C SJO-PTY 1431-1651 CM629 C PTY-BOG 1822-2007 AV120 C BOG-LHR 2340-1430 SK810 C LHR-OSL 1730-2040 Edit: Angret på at jeg la til SJO-PTY heller enn HAU-OSL, så ringte SAS igjen nå for å få justert dette før skattene beregnes på mandag. Jeg traff da en mannlig og veldig kunnskapsrik agent som påpekte at reisen sannsynligvis kom til å bli avvist siden den var via Sør-Amerika, men at han kunne gjøre justeringen og at jeg kunne håpe på det beste. Da har vi i hvert fall en veldig effektiv retur som kanskje gjør det enklere hvis det blir behov for å justere på utreisen: SK311 C HAU-OSL 0935-1025 TP769 C OSL-LIS 1300-1605 TP1018 C LIS-MAD 1805-2020 (20t layover i Madrid) AV11 C MAD-BOG 1625-2032 (21,5t layover i Bogata) CM622 C BOG-PTY 1808-1954 CM629 C PTY-BOG 1822-2007 AV120 C BOG-LHR 2340-1430 SK810 C LHR-OSL 1730-2040
Der gikk den gjennom! Flyselskap: SAS, TAP, Avianca, Copa Klasse: Business Avreise fra: Haugesund Lufthavn (HAU) med retur til Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Panama (PTY) Antall poeng brukt: 110.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 4192 NOK per person Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2018 til januar 2019 Booket: Juli 2018 Flyvninger: SK311 C HAU-OSL 0935-1025 TP769 C OSL-LIS 1300-1605 TP1018 C LIS-MAD 1805-2020 (20t layover i Madrid) AV11 C MAD-BOG 1625-2032 (21,5t layover i Bogata) CM622 C BOG-PTY 1808-1954 CM629 C PTY-BOG 1822-2007 AV120 C BOG-LHR 2340-1430 SK810 C LHR-OSL 1730-2040 Kommentarer: Denne har jeg virkelig måttet jobbe med. Tallinn nektet å booke tur til Mellom-Amerika via Sør-Amerika for 110k + CT, men etter å ha lest diverse erfaringer her inne forsøkte jeg meg på booking via 05400. Det har blitt mange telefoner med tilhørende justeringer underveis for å få til en akseptabel routing, der jeg startet med double open jaw og 9 segmenter. Jeg endte opp med utreise fra HAU, retur til OSL, og ankomst/avgang PTY. Fra PTY synest det å være greie muligheter til å komme seg rundt i Mellom-Amerika på annet vis. Igjen så det stygt ut i går, da OSL-LIS-MAD hadde falt ut og MAD-BOG, PTY-BOG og BOG-LHR ikke lenger var bekreftet. Jeg ringte inn og fikk ordnet connection OSL-LIS-MAD, og ble gledelig overrasket da svensken fra 05400 i dag bekreftet at alt var ok Jeg har bestilt rad 1 på samtlige flighter: midtsetene på AV MAD-BOG og BOG-LHR, den ene siden av midtgangen på CM-flightene (2+2-config), og 1A/1C og 1D/1F på SK og TP. Gi gjerne en lyd om jeg har gjort en grov bommert her. Neste steg: 1) Satse på at vi får fri 2) Hvis det dukker opp noe spennende på SK Fly Premium C i samme periode kansellerer jeg reisen for å spare CT. 3) Oppgradering til LH F er målet for både utreisen og hjemreisen, og nå handler det om posisjonering for å få det til. I helgen ble det sluppet mange billetter mellom PTY og ulike steder i Nord-Amerika, men det er vanskelig å finne en veldig god ruting som både gir bedre utreise/hjemreise enn nå og samtidig posisjonerer oss for LH F. Jeg har derfor litt is i magen her, men monitorerer aktivt
Sykt kjedelig bruk av CT, men jeg hadde en CT som gikk ut i år, og med ikke noe ledig tid for hverken egotrip eller konetur ble fjorårets CT + årets CT brukt for å komme oss til Thailand til juleferien. Med jobbreiser til Boston, Austin, Toronto, Hamburg, Stockholm, Madrid osv. på planene blir det uansett en fin poenghøst. Nå håper jeg bare Amex gir oss mulighet til å tjene flere CT per år, da omsetningen på kortet begynner å blir rødglødende grunnet alle jobbreisene og generelt småbarnsfamilie forbruket. Flyselskap: SAS, Thai Klasse: Economy Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Phuket (HKT) via CPH til og via BKK hjem. Antall poeng brukt: 180.000 + 2 x CT (45k poeng per pers) Skatter & avgifter (per person): 2500 NOK per person Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted i: Desember 2018 (juleferien) Booket: Juli 2018 Reiseruten: Oslo - Copenhagen Scandinavian Airlines SK 1465 Copenhagen Kastrup - Phuket Thai Airways International TG 953 Phuket - Bangkok Thai Airways International TG 212 Bangkok BKK - Oslo Gardermoen Thai Airways International TG 954
Flyselskap: SAS, Thai Airways, Singapore Airlines Klasse: First, Business, Plus Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Sydney (SYD) / Melbourne (MEL) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 120.000 (CT) Skatter & avgifter (per person): 3689 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Januar 2019 Booket: Juli 2018 Flyvninger: OSL–FRA / SAS Plus (737) FRA–BKK / Thai Airways First (A380) BKK–SYD / Thai Airways First (747) MEL–SIN / Singapore Airlines Business (777-300ER) SIN-CPH / Singapore Airlines First (777-300ER) CPH-OSL / SAS Plus (A321)
Jeg har tenkt det, men det kommer an på tilgjengelighet. Det var vanskelig nok å finne fire ledige på cattleclass, men jeg skal følge med. Noen tips? Poeng bør gå fint.
Hei igjen, Siden du reiser med barn vil jeg nok anbefale deg å prøve EVA Air hvis du skulle klare å finne en reise med dem, vet ikke om det er "omvei" men ifølge @bighc så leverer dem varene av øverste hylle. Du kan lese mer om hans erfaring her: https://medium.com/travelbox/slik-v...i-en-småbarnsfamilies-perspektiv-fa78f7cdf5ec om du er åpen om de fleste selskapene vil jeg nok prøvd meg med Turkish Airlines eller Austrian Airlines i Business det de leverer er definitivt ei stjerne over de fleste her i europa, du må nok prøve deg på united.com og søke til du finner noe spennende. Thai er sikkert bra dem også, men når man ser på youtube og folks erfaring med dem kontra andre så ville jeg nok prøvd meg på noe annet, bare min personlige tanke . Lykke til
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: New York (EWR) Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antal poeng brukt: 108.000 Skatter & avgifter: 1590,- for alle Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted i: Juni 2019 Booket: Juli 2018 Flyvninger: OSL - CPH - EWR (for 2 personer) / Business OSL - EWR (for 2 personer) / Business Kommentar: Første del av sommerferien 2019. Hadde valget mellom enten alle samme på samme fly via CPH med to i Business og to i Plus eller alle i Business men to direkte og to via CPH. Falt ned på det siste. Så far (meg) og minstemann på 6 (da 7) tar turen via CPH mens mor og eldstemann på 9 (da 10) tar flyet direkte. Lander med bare 20 minutters mellomrom i New York så det passer fint. Kan bli koselig med bare 1+1 også Så får vi se om 2-3 uker om billetter hjem blir mulig å finne.
Da vi dro til NY med et vennepar bestilte vi også noe slikt først, men sjekket daglig innom sas, og det åpnet seg 2 seter til på samme flight OSL-EWR slik at vi kunne reise sammen.
Det er det jeg håper på Eneste er at det er i sommerferien så sjansen er kanskje litt mindre. Krysser fingrene
Denne er nok en no-go i 99 av 100 tilfeller. Riktig nok var det en som fikk det til i mars, men jeg tror agenten rotet til litt under endring av noen avganger. Men akkurat 24 timer går bra.
Normalt har det ikke vært mulig, men jeg har fått det til på en SAS-only reise. Det ble først booket feil slik at jeg hadde 26 timer på utreisen i Oslo, så ble det rettet og jeg tenkte å prøve meg på å få 26 timer på returen. Det gikk helt fint uten spørsmål. Billettert og priset riktig Opprinnelig hadde vi KRK-OSL-TRD-KRS ettersom det ikke går fly fra OSL før etter 26 timer.. Men jammen fikk vi det ikke til, gjør ikke meg noe å fly via TRD, men ettersom vi uanstet må overnatte i Oslo er det vel egentlig greit å slippe å styre med det...
Takk. Følger med, men foreløpig lite tilgjengelig mellom OSL og HKT for fire. Skal fortsette å søke. Om noen trenger en utfordring er jeg altså på jakt etter fire i Biz med ankomst HKT 24/12 og avreise fra HKT 31/12.
Flyselskap: Austrian( så langt) Klasse:Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: LAX Enveis som skal byggest på til T/R når det blir lagt ut. Antall poeng brukt: 198 000 (CT + 2 stk) Skatter & avgifter (per person): 1369 NOK Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: seint juni 2019 Booket: Juli 2018 Fekk tak i 4 billetter i Biz til LAX med Austrian etter skoleferiestart, og får vurdere om det skal byttast til LX eller LH-F(til 2 så kjem heile familien inn på FC-T!)
Søkt litt på EF nå. Med litt kreativitet, ser det ut som dere har mulighet til å reise i Biz fra OSL(23. des kl. 06:00) til BKK og eco fra BKK til HKT(24. des kl. 23:59). MEN i følge EF, er det to biz-seter mellom FRA-PEK-BKK og to mellom FRA-PVG-BKK. Dvs. dere reiser samlet fra OSL, splittes i FRA og møtes igjen i BKK. Pussig nok, lander dere i BKK med fem minutters mellomrom og dere har 1 time og 20 min på dere å rekke flyet til HKT. 1 time og 20 min høres litt lite ut, men det er akkurat fem min mer enn minimum connect times. Hvis det er aktuelt, så kan jo du sjekke nærmere. Det kan også tenkes at det er andre strekninger/kombinasjoner som passer bedre, men jeg undersøkte kun de få strekningene som jeg tror er størst mulig sjanse til å finne noe. Har noen ærender nå, så jeg har ikke sett på returen ennå. Men jeg er ganske sikker på med litt kreativitet, burde det være mulig å finne noe.