Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    God tur! Sør-California er framifrå.
     
    ValdresBjarne liker dette
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,315
    Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Familietur på FCT kan bli kult :D
     
    ValdresBjarne liker dette
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som vet hvor vanlig det er å ha fire ledige award-seter i biz i interkontinentale avganger?
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Me må få oss ender alle mann....
     
  5. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Strålende. Dette forumet!

    Jeg skal lete litt videre i kveld, så får vi kanskje en ordning. Gjør ikke noe å splitte oss, så lenge vi kommer frem omtrent samtidig i HKT.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    InsideFlyer julebord 2020.

     
    Oddvar, Insomnia4u and Gullars like this.
  7. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Kjære medforumister - da fikk jeg i dag etter 7-8 telefoner inne til CT endret hjemreise fra C til F med Singapore Airlines :D

    Endringen medfører da:

    SIN-CPH (F)

    Det kostet meg den nette sum av 25 000 poeng, og ca. 700 kr. Fantastisk. Skal bli artig å overraske samboeren når vi skal sjekke inn på flyplassen :)




    "Fikk i dag endelig mine siste 10 000 sårt tiltrengte EBP.
    Ringte opp til CT i Tallinn for å høre alternativene våre til en tur til Bali. Drømmen var å fly SQ i C, men har hørt her på forumet at de var veldig sparsommelige med bonusseter. Jeg ble da vill av begeistring når hun kunne fortelle meg at det var ledig t/r SQ C.

    Kommentar til edit: Ringte inn til Tallinn og spurte om mulighet for ny ruting. De ordnet det med a380 fra London, istedefor 777-300ER fra København. Greit fornøyd nå :)

    Turen er da som følger:
    11 netter i Bali
    4 netter i Singapore

    Flyselskap: SAS, Singapore Airlines
    Klasse: Pluss og business
    Avreise fra: Oslo
    Mellomlanding 1: Londin
    Mellomlanding 2: Singapore
    Destinasjon: Denpasar (Bali)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT / open Jaw
    Antall poeng brukt: 140.000
    Skatter & avgifter (per person): 2952 NOK
    Antall reisende: 2 voksene
    Reisen finner sted i: August 2018
    Booket: Februar 2018


    Reise:
    OSL - LHR // SAS PLUSS
    LHR - SIN // Singapore Business ( A380 )
    SIN - DPS // Singapore Business

    SIN - CPH // Singapore Business
    CPH - OSL // SAS PLUSS



    For å ikke bli "lurt" av bonusbruken setter jeg opp et totalregnskap.
    Totalt forbruk:
    Amex årspris: 1800 NOK
    DNB Saga årspris: 1188 NOK
    Trumfkroner: 1370 NOK
    Skatter og avgifter: 5904 NOK

    Totaltpris: 10 262 NOK."
     
    Leon, DanH, artanis and 6 others like this.
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske greit å finne hos Turkish,Swiss, Austrian og SQ. Thai slipper to og to seter, og dette kan dukke opp mens Tallin bestiller. (Og sist og kanskje minst foretrukket Air China, gode seter, fæl catering seier dei)
    Men alt avhenger av flexibilitet og god planlegging
     
    Gullars liker dette
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjønner jeg godt at dere ønsker det. Siden dere kan splittes, så er det neppe noe problem å finne ledige biz-seter på vei hjem. :)
     
    Last edited: 27. juli 2018
  10. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    736
    Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Årets hoppsatur er foreløbig låge til Seoul og Bangkok !

    BGO-CPH SK2861 SAS Plus A320
    CPH-CDG SK565 SAS Plus A321
    CDG-BKK TG931 Thai First A380
    BKK-ICN TG634 Thai Business B777-300
    ICN-FRA OZ541 Asiana First A380
    FRA-OSL LH858 LH Business A321
    OSL-BGO SK287 SAS Plus

    Har forstått det slik at en har tilgang til Thai sin First lounge om en ankommer med First og skal videre i business ? Hvor lang tid anbefaler menigheten å bruke her ?

    Foreløbig er connection tid i BKK bare 1t25min, men såg det var plenty ledige avganger videre utover dagen og :)
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener jeg også har hørt om denne, men kan ikke finne dokumentert noen sted. Det står ingenting på Thais hjemmeside at passasjere med innkommende F og utgående C samme dag får adgang til first class lounge. :(
     
    Kvalvaag liker dette
  12. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer. Jeg ville maks satt av 3 timer, den loungen er ikke så fantastisk...
     
    bombusfervidus and Kvalvaag like this.
  13. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Perfekt. Jeg har ca 3t i oktober. 1t må vel brukes til å bli gnadd på. Blir man kjørt til gate når man flyr F ut av BKK?
     
  14. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er lang avstand til gate er det mulig du blir kjørt i en golfbil, men som regel må du ta beina fatt sammen med en ansatt fra loungen.
     
  15. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket setekartet for TG953 CPH-HKT 23DEC18. Ser foreløpig ut som det er en del ledig i C, men en del står som blocked. Hva tenker folk. Er det muligheter for at det slippes ledige bonusbilletter i Biz her?
     

    Attached Files:

  16. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Har en booking inne for September / October men lurer vel på om det blir for ekstremt. CT er turen fra Kristiansund til Australia & tilbake
    Men det er også en Korea - Norge tur/retur i begge ender som kanskje gjør det hele litt absurd.

    21.9.18
    PUS - PVG - CPH - OSL - KSU med Asiana & SAS +

    25.9.18
    KSU - OSL med SAS
    OSL - FRA - CDG med LH Business
    CDG - BKK - SYD med Thai A380 First & 747 First

    5.10.18
    MEL - BKK - FRA med Thai A350 Business & A380 First
    FRA - KSU med LH & SAS Business

    9.10.18
    KSU - OSL - CPH - NAR - PUS med SAS Business & Korean

    19 legs & 58110 km
    Capture.JPG
     
    Are, LaJa, SAJblue and 1 other person like this.
  17. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Begynte å bli urolig da ingen klasse "O" seter i LH ble sluppet selv vel under 10 dager fra reisen. Expertflyer viste kun 3 seter som var opptatt i F, øvrige av de 8 setene var ledige. Jeg greide ikke å vente lenger så ble utreisen forsinket med et par dager å booke F turen fra FRA. Heldigvis fant jeg connections som passet helt fint.

    Forsøk 4: (T/R - OJ-ish) + endret utreise

    TRD - OSL (SAS+)
    OSL - FRA (LH Biz) - Overnatting i FRA, og da rundt 6 timer i FCT
    +1 FRA - DEL (LH F)
    DEL - BKK (TG Biz) - 12 timer i F lounge i BKK
    BKK - HND (TG F)

    NRT - BKK (TG Biz) - 7 timer i F lounge i BKK
    BKK - MUC (TG F)
    MUC - OSL (SAS+)
    OSL - TRD (SAS+)

    Brukte SAS booking denne gangen for å gjøre endringene. Fungerte fint til slutt, men tok ganske lang tid å få beregnet skatter og utgifter. Tilsammen tok det et par dager før billetten ble bekreftet. Da oppdaget jeg at SAS hadde trukket altfor mange poeng for reisen. Sendte forespørsel om å få det korrigert, men da ble det trukket enda flere pga, en enda verre beregning! Kontaktet SAS igjen og da ble det rettet til slutt. Kanskje ikke lurt å bruke SAS booking for last-minute endringer? I tillegg oppdaget jeg at skatter og utgifter etter endringen 3b var ikke refundert selv 6 uker etter endringen ble gjort. Måtte kontakte SAS for å få det gjort.

    Ellers er situasjon det samme når det gjelder NRT - BKK segmentet, altså ingen ledige seter i F.

    Japan Rail pass er bestilt. Nå venter pappa-datter spent for å starte artige turen!
     
  18. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,823
    Likes mottatt:
    32,773
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter med TLL nå, prøver å booke OSL-LHR-BKK-NGO-GUM, og retur GUM-FUK-ICN-FRA-OSL. Dette går ikke pga 2 stop i transittsone, henne leter etter alternativ mens jeg sitter med ventemusikk.

    Er det noen vits i å prøve agentrulletten her, eller bare å prøve å finne alternativ routing?
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Godt mulig du finner en agent som kan få den gjennom, men jeg ville ringt 05400.
     
  20. ThomasG

    ThomasG Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Min kone og jeg flyver til USA (Texas) på CT. Havde booket CPH-IST-IAH med TK i C og hjem IAH-IAD (på UA E) og IAD-CPH på SK C.

    Og nu, blot to dage før afrejse blev frigivet LH F billetter. Så nu er det CPH-FRA-IAH i LH F (og C på den korte).

    FCT og 10:45 på LH's A380 i F - jo tak!! ;)
     

Del denne siden