Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Tikka inn tilgjenglegheit frå både LHR, FRA og CDG no i løpet av dei siste 14 dagane
     
    snus_mumrikken liker dette
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,865
    Likes mottatt:
    12,170
    Bonuspoeng:
    183
    Det ordnar seg for snille gutar eller noko slikt, då fant søren meg EF tilgjengelighet til LHR istadenfor CDG som @ValdresBjarne sa det dukkar nok opp og det veldig fort også...

    4t på LHR er mykje betre enn 7t på CDG :)
    300,- NOK i "Change Fee" får så være.

    Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Thai
    Klasse: Business, First, Eco
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: Brisbane, Sydney
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 250 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1468,- NOK + Service 450,-
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: November 2019
    Booket: Mars 2019

    OSL-LHR, SAS PLUS A320-200 Overnight LHR (I) 13h 20min på LHR
    LHR-SIN, Business, A380 (I) 1h 55min SIN
    SIN-BNE, Business, A350-900 (I) 12dagar downunder og omegn
    SYD-BKK, Thai First , B747 (O) 8t 40min i BKK
    BKK-LHR, Thai First, A380 (O) 4t på LHR
    LHR-OSL, SAS GO, 737-700 (X)

    Men ein ting eg ikkje skjønnar, SAS sitt verktøy finn Plus frå LHR-OSL. Men Tallin finn ikkje dette.
    Det var det same med CDG-OSL.
    Ikkje at dette er noko stor krise, men eg skjønnar ikkje heilt greia her.
    Får vel spørja Diamantmailen igjen?
     
    Gullars, veeegard, gzegorz and 2 others like this.
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,220
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Samme skjedde meg. Diamantmailen ordna pluss uten gebyr. Fikk ny reiserute 2 timer etter jeg sendte mail. Hadde nok ikke betalt for mye gebyr for den endringen da du som EBD får nesten alle goder uansett.
     
    snus_mumrikken liker dette
  4. gzegorz

    gzegorz Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Herlig rute!
    Men skulle det ikke vært 285 000 poeng for F? Mener Australia er i sonen Stillehavet?




     
    snus_mumrikken liker dette
  5. afirm

    afirm Veteran Moderator

    Innlegg:
    1,901
    Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Han har biz eine vegen.
     
    snus_mumrikken liker dette
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,865
    Likes mottatt:
    12,170
    Bonuspoeng:
    183
    Flott, då er det håp. Ikkje at det er så stor krise men viss Diamantmailen ordnar opp så er det jo greit ;-) Takk for tips.
     
  7. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Min første CT-tur.

    Flyselskap: SAS, Thai
    Klasse: Business og First
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Tokyo (HND), retur (NRT)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/Retur
    Antal poeng brukt: 195 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1.497,- NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juni 2019
    Booket: Mars 2019

    Utreise:

    OSL-LHR, A320 / SK815 Pluss
    LHR-BKK, A380 / TG911 F
    BKK-HND, 747-400 / TG660 F

    retur:

    NRT-BKK, A330 / TG643 C
    BKK-ARN, 777-300 / TG960 C
    ARN-OSL, 737-800 / SK843 PLUS

    Da turen til Seoul i starten av april gikk i vasken, har vi fått på plass en tur til Tokyo i pinsen.
    Relativt fornøyd, men håper det åpner seg en retur i F.
    Hvis det ikke blir retur i F, så håper jeg å få byttet ut BKK-ARN med et annet segment da 777-300 med TG ikke har "lie flat" seter, correct me if I'm wrong.
    Drømmen er jo LH F ut ANA F i retur.... LH F kan jo åpne seg, ANA F skal vel mye til for 2 pax.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,220
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    De har lieflatt. Er vel satt opp med 777-300ER. Alle ER har nye konfig
     
  9. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Det hadde jo vært nydelig hvis det var 777-300ER.
    Dette er seatmap fra Expertflyer:
    Har valt 11 A og B og håper de er ved siden av hverandre, og ikke på hver sin rad som angitt på bildet...
    thai.jpg
    Vi flyr TG960 BKK 06/12/19 1:10 AM - ARN 06/12/19 7:00 AM
    Hvis det er noen her som kan bekrefte at dette er 777-300ER blir jeg veldig glad!
     
  10. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
  11. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
  12. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,741
    Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Det enkle svaret er at det kan du egentlig ikke vite 100% per nå. Thai bytter "ofte" fly på rutene sine.

    På den annen side, er Expertflyer generelt mer til å stole på enn Seatguru, så kan du også sjekke flighthistory for ruten på eksempelvis Flightradar24 (77W har flydd den siste uka).
     
    runese liker dette
  13. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Da er det bare å krysse fingrene :)
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Thai flyr ikke 777-300 med intra-Asia config til Europa meg bekjent. Har ikke sett noe av dette de siste årene. Dette er maskiner du hovedsaklig finner på ruter i Asia.

    Det er seter E og F du vil ha dersom du vil sitte tett inntil din medreisende. Setene er i en 1-2-1 config, så vindussetene er ensomme.
     
    runese liker dette
  15. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg elsker dette forumet :D
    Takk for alle tips og råd, byttet til E og F
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,361
    Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemte i 14.02.19 iallfall
     
    runese liker dette
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,220
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    @runese du trenger vel ikke mer svar nå. Så mange flotte forummister har svart i løpet av så kort tid at jeg ikke rakk :D
    Insideflyer er virkelig topp.
     
    runese liker dette
  18. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har jo allerede begynt å glede meg til Thai F ut fra LHR, så jeg håper det er innenfor med et oppfølgingsspørsmål...
    Har vi tilgang til SilverKris First Class Lounge i LHR når vi flyr med Thai F, eller er det kun SQ som gjelder der? Ser på forumet her at det kan se slik ut.
    Hvis vi ikke har tilgang til SilverKris First Class Lounge, hva velger man da?
     
  19. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Etter tre runder i agent ruletten, fikk jeg endelig en som var litt mer hjelpsom..Årets "vinterferie" til sør amerika er i boks!

    Flyselskap:
    Turkish, Avianca, Sas
    Klasse: Business og økonomi
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Lima
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw - Retur fra Rio De Janeiro
    Antall poeng brukt: 165 000 + ct
    Skatter & avgifter (per person): 1279 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: november/desember 2019
    Booket: Mars 2019

    Delmål 1 med reisen er å prøve Turkish sin nye C kabin. Dette gikk i boks på veien ned. Satser på at de ikke bytter ut med noe drit..

    Delmål 2: Håpe at Lufthansa åpner 2 F seter til Bogota på veien ned..Ser foreløbig ut som dette skal være en av de enklere destinasjonene å få F til, så håper det holder seg..

    Om jeg får delmål 2, går delmål 1 i dass. De fant ingenting med Turkish på returen, så ble Avianca på returen.. Da må man vurdere om man vil prøve ny Turkish C kabin, eller F om dette åpner seg...

    OSL-IST - TK A321 - C
    IST-BOG - TK 787-9 - C
    BOG-LIM - Avianca A330 - C

    GIG-GRU - Avianca A330 - Økonomi
    GRU-BOG - Avianca A330 - C
    BOG-LHR - Avianca 787-8 - C
    LHR-OSL - SK A320 "C"

    sør amerika.gif
     
    Last edited: 21. mars 2019
  20. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde denne men så drev jeg å søkte litt på nett for å finne noe mere spennende:
    Ny rute til SCL!
    OSL - VIE OS 332 C
    VIE - IST TK 1884 C A330-300
    IST -EZE TK 015 C 777-300ER
    EZE - SCL AC 093 C 787-9

    Får da stopover i Istanbul (ca 19t) og Buenos Aires (18t), mulighet til å sjekke 2 nye byer. Blir og et nytt bekjentskap med 777-300ER samt 787-9
     

Del denne siden