Når noen faktisk gjør jobben kommer den tilbake umiddelbart. Spørsmålet er hvor lenge du må vente før det skjer. Hvis du avbestiller med linken i mine bestillinger på sas.no blir ikke CT forlenget automatisk og du må ringe inn/chatte/maile kundeservice med den ventetiden det tar. I tillegg har jeg opplevd at kundeservice, ihvertfall på telefon, må lage ticket til eurobonusavdelingen for å få det fikset og det kan ta en stund før noen plukker opp saken din.
Kjør agentruletten, selvfølgelig skal det være mulig å legge til en reise til så lenge det er ledige billetter. Det skal være unødvendig å bestille nye.
Ringte Sas i går. Dansk kundebehandler. Kunne ikke gjøre noe siden det var bare en som reiste på CT-en. Hadde det vært to så hadde han kunne hjulpet sa han. Den var ny for meg, men tenkte i mitt stille at her var det en som ikke hadde lyst eller kunnskap. Orket ikke stå i kø noe mer den dagen, så ventet heller til å ringe inn til i dag. Traff da en hyggelig svensk kundebehandler. Hun kunne ikke slå de to reisene sammen. Men siden de var ledige kunne hun legge de til på CT-reisen uten problemer.
Takk for svar Noen flere som har erfaringer med hvor lang tid det for tiden tar å få utstedt ny CT når man avbestiller en reise med utgått CT til Asia?
Ahh, hadde ikke sett for meg så mange muligheter fra Oslo. Føler selv jeg var heldig da jeg fant og fikk booket ANA FRA-HND tidligere i år med avreise slutten av oktober. Finner ingenting med ANA til Japan lenger. (Kunne vært aktuelt å flytte til desember om det hjelper på for Japanåpningen) Men ser etter alternativ reise dersom Japan ikke åpner. Singapore er kanskje mest aktuelt (nettopp vært i Sør-Korea) Men der virker det vanskelig å finne EB billett. Singapore Airlines er vel fortsatt umulig? Noen gode alternativ?
Du har 4 leg hver vei. Så masse fleksibilitet. Singapore slipper meg bekjent bare sporadiske turist billetter. Etter det jeg ser. Det er mange med mye poeng som vil til Asia i vintersesongen. Du er sent ute og må nok bare lete på mange datoer. Søk langstrekk først og sjekk tilkobling til oslo og Seoul etterpå.
Skjønner. Vil nok holde på Japanbookingen frem til jeg er sikker på at den går i vask, med andre ord noen uker før avreise. Så da blir det nok vanskelig å hoppe på Asiaalternativ bare noen uker i forkant av ferien. Ser for meg at jeg må avbestille da og ikke får endret til senere Japantur pga dårlig tilgjengelighet. Gir aldri opp å få reist i The Room, men neimen er det ikke lett i disse tider.
Er svært varierende hva agentene er villig og har kunnskaper til å gjøre. Kanskje tilganger også. Feks reisen til HND påsken 2023 fikk jeg først booket HND-LHR i First, deretter booka jeg CPH-HND med SK på ny pnr. Ba om å få flyttet denne over til *A bookingen. Dette gjorde han faktisk ved å tvinge inventory på CPH-HND, slik at jeg faktisk hadde to PNR'er på samme flight en liten periode frem til han kansellerte den. Det var ingen ledige bonusbilletter OSL-CPH, men agenten fiksa det også med et par tastetrykk.. Var heldig med agenten den gangen siden det gikk på første forsøk. Men på en annen booking endret jeg rute flere ganger, hvor jeg så prøvde å få OSL-LHR i Plus - men der var det i følge svensken ingen tilgjengelighet selv om det gikk an å søke opp på sas.no. Når jeg poengerte dette fikk jeg beskjed om at det ikke var tilgjengelig i "kontekst av din eksisterende booking". Men ringte opp igjen neste dag og fikk det ordnet. Fant den ikke med det første, men når jeg sa at jeg fant ledige seter på sas.no prøvde hun å legge inn flighten på en annen måte, og da gikk det fint. (Direkte i Amadeus med long sell-funksjonen) Min relativt beskjedne erfaring er at de to setene som slippes 330 dager før avreise er uten O&D-tilgjengelighetskontroll, men ytterligere seter som slippes kan ha det.
Jeg har ikke sjekket de siste månedene, Men slippes det ikke 1-2 seter fra LHR og FRA med ANA for tiden? Det vanlige året før avreise? Er det noen som følger billettslipp for tiden? Det er godt mulig du finner noe, uker før avreise. Selv har j sett på Sør Amerika og finner mye mer dit denne høsten.
Mener du kan bytte fly i Japan, kanskje det er noe ledig HND-SIN som du kan legge til, så får du beholde ANA. (Hvis ikke du har maksimalt antall legs allerede).
En kan absolutt reise på gjennomgående flyvning til et annet land. Sør Korea krever reise via Narita, så det kan være en utfordring. Men det finnes jo andre attraktive destinasjoner, om det er mulig å booke dem. Ulempen er at det er svært få flyvninger fra Haneda ut til Asia generelt. Så det kan være vanskelig å finne noe.
Lurt. Det hadde jeg ikke tenkt på. Sjekket Awardfares. Ingenting i år men ikke umulig det dukker opp noe. Kom bare opp en tilgjengelig for april neste år. Det kom opp to andre alternativ, den ene ANA fra HND til Jakarta og den andre ANA fra HND til Ho chi Minh. Begge med Singapore Airlines connection til Singapore.
Ser etter SAS biz til EWR i midten av juni. når blir disse eventuelt lagt ut? Har satt varslinger på expertflyer, men ingenting har dukket opp. Ligger bare til 31.5 på awardhacks og gjort det en stund.
Telefonkontakt med kompetent lavmælt svenske i dag. Han ser 2 billetter hos EVA i biz med bedre reisetid en den jeg har med Thai. Billettene er "waitlisted" noen erfaringer med disse billettene som ikke er fra Turkish?
Asiana og ANA har noen avganger HND-GMP (Gimpo), som er beregnet for forretningsmarkedet fordi HND og GMP ligger mye nærmere bysentrum enn NRT og ICN. Finner tilgjengelighet for EB både med Asiana og ANA foran og bak gardinen på den ruten (De flyr A330 og 767, så hard gardin).
Det er jo gode nyheter når det kommer til å bruke Japan som transitland. De siste 2 årene har det jo kun vært Narita og Osaka som har vært godkjente for flyvninger til Seoul.