Vel, det er i allefall et steg i riktig retning. Men fremdeles er det kun snakk om gruppeturer med guide. Håper de tar vekk kravet om det snart
En liten oppdatering her om noen skulle være interessert. Jeg fikk byttet CT etter booking her da, pga feil hos han forrige karen. Så min nye CT som han hadde trukket fikk jeg i retur, så tok de den gamle som nå fikk utløp november 22 som opprinnelig var brukt. Det eneste problemet her er at jeg mangler poeng på konto. Det vises ikke på historikken men jeg har blitt trukket dobbelt poeng for denne turen (60K poeng EU C-klasse) som jeg nå må bruke tid og krefter på å hente tilbake. Gjenstår fortsatt litt å rydde opp her da fra han kammeraten på CT telefonen "ja ha, just det" som virkelig ikke visste hva han gjorde men likte å gi inntrykk av det.
Noen som har erfaringer med å legge til en flight med EVA air når en allerede har en billett med EVA air? Ringte inn idag og fikk lagt til TPE-MNL på allerede bekreftet rute ORD-VIE-TPE Jeg vet at EVA er kjappe til å kansellere reiser som ikke blir utstedt av sas kjapt nok, men håper det skal gå i boks når strekningen VIE-TPE allerede går med EVA air. Om denne endringen går igjennom sitter jeg igjen med følgende: ORD-VIE-TPE-MNL-BKK-CDG-BRU-OSL, alle strekk i business bortsett fra BRU-OSL Booket først ORD-VIE-TPE som enveis på SAS sine hjemmesider da agenten nektet å booke med via Europa, agent nr 2 var super hyggelig og hjelpsom og la til resten av flightene samt beregnet nytt poeng trekk korrekt på første forsøk (USA til maritime Asia koster 165k og ikke 210k slik det gjør fra Europa) og booket meg kjapt og enkelt helt hjem til OSL på en Open Jaw. Denne reisen er planlagt og komplettere en allerede booket tur til SFO hvor jeg planlegger en liten omvei på hjemturen
Billetering gikk raskt i dag for meg, med 2 Eva flyvninger. Så det burde være mulig å få det til. Flott booking du har fått til må jeg si. Håper du får reist den.
Har fått billettert en endring på vår retur fra BKK i desember, agenten fikk lagt inn LH C på strekningen FRA-OSL med TG C innkommende. Dette gikk også relativt fort. Samme agent ringte meg opp igjen for 10 minutter siden for å bekrefte skatter og avgifter på reisen jeg nevnte i forrige post og lovet den skulle bli billettert i dag. Jeg tør ikke slippe jubelen løs helt enda og avventer en post i søster tråden "Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengriese" Edit: Agenten holdt ord og billetten er bekreftet
Jeg har bestilt en CT-billett i november som er OSL-LHR-ICN, og deretter retur som ICN-IST-OSL, alt i biz. Stor fare for at jeg ikke får dratt i november, så fant en litt annen melkerute i biz leg for leg i 2023, som er OSL-LHR-MUC-TPE-ICN og hjem igjen ICN-GCK-IST-OSL. Men agenten sa hun kan ikke endre det som ligger inne allerede ved å legge leg til leg som er det nye forslaget mitt. Er dette riktig, eller må jeg prøve igjen og håpe at en annen agent kan fikse det?
Noen som har monitorert mønsteret til hvordan LH F legges ut om dagen? Ser det eneste ledige neste uke pdd. er FRA-MEX på torsdag. Regner med at en god del til blir sluppet, men litt skeptisk til at det fort blir litt kort opp mot en eventuell avreise.
Hadde originalt funnet frem MUC-VIE-OSL-TOS, men den klarte ikke agenten å finne, så da fant hun en alternativ rute med lufthansa
Ja, den direkteruta fra VIE til TOS går vel bare noen ganger i uka. Jeg ville ringt igjen, mulig en annen agent finner noe mer direkte.. Men du kan dessverre ikke forvente Business med LH. De er notoriske for å kun ha tilgjengelighet i økonomi når du kommer inn langveisfra med partnere
Noen som har fått til å bestille *A i Europa via SAS' nettsider i det siste? Jeg ringer vanligvis inn, men tenkte å gi selvbetjeningen en sjanse. Finner plenty med billetter på flere alternative datoer, men som andre har rapportert ender det opp med "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse." etter at reisen er valgt og passasjerinfo er fylt inn. Noen tips, eller er det bare å legge inn en arbeidsøkt på telefonen?
Noen som har booket biz-billetter hos Avianca intra Latin-amerika januar 2023 opplever degradering til øko? På de to flyvningene der jeg ble degradert til øko, selger Avianca ikke biz-billetter på hjemmesiden sin lenger. Det gjelder _mange_ flyvninger i samme periode. Litt pussig er at jeg foreløpig har beholdt biz-sete i den andre flyvningen selv om jeg er blitt degradert til øko.
Ble nevnt av noen her inne at Avianca skulle kutte Business på alle flights utenom til/fra EU. ser jeg fant en artikkel her https://onemileatatime.com/news/avianca-eliminates-business-class/
Oh crap! Det blir en mindre behagelig tur mellom Bogota og Santiago. Begge mine flyvninger er foreløpig satt opp med 787. Spennende å se om det blir equipment change.
Er det håp om å få gjennom routing Europa - Asia - Hawaii om dagen? Har forsøkt to ganger i dag, og fått avslag begge (første forsøk med openjaw og retur fra Austin til Oslo).
Svaret er at Avianca legger ned businessklasse fra 01.10.2022 på alle flygninger bortsett fra Europa og Bogota!
Så hvis du flyr Bogota og hvor som helst i sør /nord / mellom amerika eller tilbake så er biz, men flyr du rio - santiago er det ikke?
Kan jo tro at de beholder business seter på 787 i alle fall, selv om service og tilbud er fullstendig borte.. Men jeg mener det var planer om å innføre euro-seating, så alle lenestoler på 320 ryker ut etterhvert...