Ja, det koster penger. Endring på nett skal være gratis. Noen ganger får man kranglet seg fra å betale telefongebyr fordi selvbetjening på nett ikke funker, men det kommer vel an på. Mulig det er lettere hvis endring er helt nede ("An unexpected error occured") enn hvis man bare prøver å gjøre noe som er umulig på nett, som å bytte hvor man reiser fra eller til, evt. bytte til mellomlandinger som ikke kommer opp på nett.
Er det noen i den senere tid som har fått booket SQ intra-Asia? Kikker på neste sommer og ser at det er en del short-haul SQ tilgjengelig på Expertflyer. Jeg har et vagt minne om at noen kommenterte at de hadde fått dette, men klarer ikke helt å finne tilbake til det.
SQ var bookbart via EuroBonus en kort periode fra de åpnet for *A-partnere igjen etter pandemien, og frem til avtalen om utveksling av bonusseter mellom Singapore Airlines og SAS angivelig ble avsluttet i februar i år.
Jeg har vanskelig for å helt forstå dette. Hvordan kan dette forsvares innenfor Star Alliance avtalen at man kan velge hvem som får lov til å booke reiser? Da tror jeg heller det handler om intern-prising. Spesielt siden Singapore ble plutselig skilt ut som en egen sone i Asia. En interessant sak forøvrig. Forsøkte på nytt å chatte til kundeservice for å spørre om tilgjenglighet og jeg fikk et positivt svar Spørsmålet var SIN-HAN, hvor det er to daglige med SQ og alle har åpen tilgjenglighet i Expertflyer og United.com Det fantes ingentign, men hun fant en mulighet via ICN, kun i økonomi vel og merke. Mens disse var ikke tilgjengelige: Ikke mye å bli klok på dette, samme flytype også, så er ikke restriksjoner på det heller.. Chatten ble forøvrig meget raskt avsluttet da hun uansett ikke kunne booke disse billettene... Men dette gjør sommerplanlegging mye vanskeligere. Om man må unngå SQ helt.. Ikke minst, denne som hun fant i sine system dukker selvfølgelig ikke opp i SAS award-søket heller...
Begynner å bli rimelig frustrerende å søke her.. Gang på gang støter jeg på begrensninger på SAS sin tilgjengelighet sammenliknet med "åpen" tilgjenglighet. Bl.a. EVA har 2 seter på united og Expertflyer på den flighten jeg trenger. SAS har 1, SAS har 2 seter på samtlige fly resten av uka foruten akkurat den jeg trenger for å koble meg videre... Samme problem hadde jeg med Turkish nå i sommer, 2-4 ledige hver dag utenom akkurat min dato. Og ellers var det like mange hver dag.. Og nå, Air India, et lite forsøk på å snike seg innom Taj Mahal på veien til Asia. Joda, 4 ledige på united og expertflyer, men igjen.. kun 1 sete med SAS. Men den positive siden er at SAS Award søk ser ut til å funke mye bedre nå enn på lenge.....
Artig at du skulle nevne det. Akkurat nå finner jeg ingenting av det Awardfares sier. Men når jeg først er her. Hvis man må fly Thai business til Asia til våren. Hva velger med av A359, B788 og B773?
Ser ut til at denne problemstillingen også gjelder LOT. Finner 2 seter ute i offentligheten, mens SAS viser 1 sete. Er nesten fristet til å tro at SAS begrenser tilgangen for å spare på poengene og gjøre det vanskelig for de som ikke reiser alene. Dette sparker litt beina under CT for å være ærlig...
Alle disse 3 flymaskinene har vel 1-2-1 TIL / FRA Asia, men Asia-Asia er det riktig som du nevner. 787-8 har 2-2-2 787-9 har 1-2-1 (til / fra Asia) 773 har 2-3-2 773ER har 1-2-1 (til / fra Asia) A350 1-2-1
Oi der var jeg litt rask… men spm hans blir egentlig også feil, da disse maskinene ikke flyr TIL Asia så vidt jeg vet men nå har vi en oversikt hehe
Takk! Dere har litt rett begge to. Jeg var upresis og skrev 773 når jeg mente 77W. Ser ut som Frankfurt har 773ER (77W), Stockholm har 788 og København har A359. Thai bytter fly fra vinter til sommerruter i Danmark så det kan være litt forskjell her, men alle disse flytypene brukes til Europa. Som en kuriositet vurderer jeg også en mellomlanding i Dhaka, og der flyr Thai med 777-200, mens Singapore flyr med A359. De får jeg sikkert ikke booket.
Burde nok holdt kjeft.. Siste 10-15 minutter har ingen søk fungert. Bare feilmelding etter feilmelding. Har "heldigvis" (?) observert at en feilmelding på engelsk betyr at søket ikke er fullført, mens feilmelding på norsk tilsier at det ikke er noen resultat.. Så da er det bare å spamme nettsidene til man får et resultat.. Kanskje mange andre sitter og spammer også?
Det forklarer hvorfor Awardfares plutselig ikke ser noe heller. Det er vel jeg som har spammet sas.no.
Dhaka er konge! Jeg tok en fin rute dit i 2019. Om jeg husker riktig så var den følgende: AES-OSL : SAS Plus OSL-LHR : SAS Plus LHR-HND : 777 ANA First HND-BKK : 747 Thai First BKK-DAC : Thai Business Ha god tid på Dhaka flyplass. Visum tok en evighet, minst 2 timer. Først må man stå i kø, fylle ut noen greier. Sette seg på benken å vente på at neste skranke skal rope deg opp. fylle ut noe mer. vente litt til også blir det plutselig din tur og du kan gå igjennom og ut av venterommet. Mulig det er endret siden sist, men er nok en av de stedene vi har ventet lengst på "visum on arrival" Vi ankom på morgenen og reiste videre med Bimin Bangladesh dagen etter, Var nok med tid i Dhaka. Ikke så innmari mye å se, viss man er vandt med finere strøk. Reiste videre til Kathmandu.
Dama (nå kona) var ikke så veldig happy for å si det sånn, og det gjorde ikke ting bedre at vi skulle til Dhaka (værste hun hadde sett ). fikk alt på 1 booking, 2 seter med ANA F (sjelden kost) og mener vi brukte over 37 timer på denne reisen bort (HND), ned (BKK), også opp (DAC)...