Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på om du har valgt feil dame..
    Jeg klarte å fly FRA-ORD-TYO-ICN-NYC-MUC for å ha et 36 timers opphold i ICN uten å få klager (Alle flights i F foruten TYO-ICN som bare var C)...
     
  2. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøkte å endre en CT fra SIN-BKK og BKK-ARN. På ønsket dato er det ledige billetter i C ved søk på sas.no og *A bonusbilletter, men agenten fant ingen.

    Går jeg inn og bestiller begge strekningene med poeng (uten CT) er det null problem. Vil det si at det er færre bonusbilletter tilgjengelig hvis du bruker en CT, eller er det bare å prøve agent-ruletten?
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Nei det skal ikke være noe forskjell, men noen agenter burde gå på et par kurs til for å klare jobben sin.

    En ting bør du sjekke.. Har du vært inne og startet bestilling på sas.no og kommet så langt som til betalingssiden så kan det hende setene har blitt midlertidig reservert på deg. Isåfall vil ikke agenten finne dem. Sjekk om du har en ikke-billettert reise under mine bestillinger på sas.no
     
    Maggie and chipcampden like this.
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,171
    Bonuspoeng:
    93
    Kan være avvikende tilgjengelighet basert på Origin&Destination, feks at bonusbillettene som er lagt ut på strekket SIN-BKK har tilgjengelighet for O&D SIN-BKK, men ikke hvis destination er noe annet ..

    Eventuelt er det bare en inkompetent agent, da er det bare å ringe opp igjen til du får viljen din. ;)
     
    chipcampden liker dette
  5. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,257
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    sitter og lurer på en "weekend getaway" med konen og hadde vært nice med noen timer i lounge på LHR.
    det som holder igjen er jo at avgiftene derfra er hinsides.

    noen som har en kjapp oversikt over hvor man burde holde seg unna for å slippe max utgift på avgiftene?
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Så var det min tur med "litt problemer"!
    Jeg trodde alt var i orden, men så kom det en mail fra TAP om tidsendring på en flygning fra OSL-LIS. Alt så helt greit ut i TAP sitt oppsett.
    Så en mail fra SAS hvor de opplyste om at det var tidsendring og de kunne ikke hjelpe meg. Det var for kort tid i LIS mellom OSL-LIS og LIS-REC, umulig å rekke flyet til Recife. Ta kontakt for kansellering/refusjon...
    Reisen skulle/skal starte mandag 05.09, altså om 6 dager ...


    Ringte inn og traff en SVÆRT hyggelig engelsktalende dame som fort så problemet og ba meg vente litt. Tiden gikk og ventemusikken surret i telefonen avbrutt av litt prat og oppklaring, så kom det opp et forslag BGO-CPH-CDG-LIS og vi ble enige om å booke det. Mer musikk... men nei TAP ville ikke la henne booke CDG-LIS!
    Jeg finner noe nytt sa damen ... mer musikk... så ble samtalen brutt etter 41 minutter!

    Hva nå??

    Til min store overraskelse ringte damen tilbake, like blid og servicevennlig. I mellomtiden hadde jeg funnet bonusplasser OSL-LIS dagen før og jeg spurte om det kunne være et alternativ? Den fant hun raskt!
    Og siden vi den dagen skulle reise fra TRD til BGO, lurte jeg på om det kunne være mulig å starte reisen i TRD. Selvsagt sa damen og åpnet opp seter. Pling i appen: TRD-OSL-LIS ......
    Nytt problem: OSL-LIS-REC var linket sammen og det gikk ikke an å kansellere bare OSL-LIS da forsvant LIS-REC også og dukket ikke opp igjen som ledige bonusbilletter! Mer musikk og klapring på et imaginært tastatur.
    Så kommer damen tilbake og sier at hun har booket oss på "de dyreste" C billettene LIS-REC! Så sier hun at jeg må ringe TAP for å få dem til å bytte billettene om til bonusbilletter, men at C billettene er booket og bekreftet.
    Så sendte hun nye billetter! Vi gikk gjennom dem sammen og det ser bra ut, så ble samtalen ufrivillig brutt ..

    Hva gjør jeg nå?
    Jeg har fått nye billetter hvor det står C og ikke I på flygningen LIS-REC, med beskjed fra damen om å selv ringe TAP?
    På min side står det:
    Det er dessverre ikke mulig å ombooke bestillingen på nett. Kontakt SAS Sales & Service for hjelp.
    Skal jeg ringe noen eller skal jeg rolig bli sittende og vente på at noe skjer?
     
    Lars J liker dette
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,314
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er minimal sjangs for at du møter noen hos TAP som forstår noenting om du ber om få byttet bookingclass fra C til I..

    Det er også en liten risiko at noen oppdager "feilen" agenten du snakket med har gjort(utstede revenue)

    Hvis du har fått billettene "Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS..." tror jeg bare jeg ville latt ting stå som de er.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg fått ....
     
    Lars J liker dette
  9. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Bestilte en reise over telefon med CT-forrige uke, men oppdaget i går at agenten har skrevet ett av fornavnene feil (typ "Annette" istedenfor "Anette").

    Sjekket med CT-telefon om de bare kunne rette opp dette, men de mente det ikke var mulig å gjøre noe med siden reisen går med EVA Air & SAS, så de fortalte meg at jeg kunne høre med de, eller eventuelt avbooke reisen og prøve å booke på nytt.

    Jeg mener jeg tidligere har fått rettet evt. feil på navn ved å ringe inn, men her har det kanskje skjedd noen endringer.

    Noen som har noen erfaringer med dette?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaringen er at det går bra, stort sett. Små feilstavinger og et manglende mellom navn feks, finnes nok på billettene til en kunden på nesten alle fly som flyr i dag.

    *A billettene tillater ikke navnebytte, så kanskje du har fått det til på en sas billett?
     
    Allora liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk at det også kan løse seg, eller at noen forsøker i blant hos SAS.

    Jeg ville nok også skrevet her og sittet stille i båten. Sjangsen for kluss og problemer, virker større en at ting blir mer på stell hvis noen fler konsulenter tar tak i dette. Forutsatt at du har en reisbar billettert rute da :)
     
    Lars J and Eddie47 like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har funnet en rute fra BGO til LIS på mandag som hadde passet oss bedre, men tør ikke ringe inn å foreslå dette. .....
     
    RoadKing and Lars J like this.
  13. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper du gjør lurt i det. Du løpet en urimelig stor risiko dersom du lar en potensielt uvøren agent fikle med den. ("Hva?! Här står det jo C!! Jeg måste tyvärr cancellera...")
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk bytte av dag på en CT booking til vinteren OSL-ARN-ORD.

    Det ble en dag for tidlig for oss.... ringte inn og var klar for å forklare at jeg godt kunne ta den senere flighten OSL-CPH-ORD på samme dag - men at da måtte SAS evt. åpne opp siden det ikke var noen seter i I-klasse.

    Jeg behøvde ikke si noe som helst om det - før agenten foreslå OSL-EWR-ORD (siste leg med United). Det hørtes jo fint ut....men der hadde ikke jeg fått noe I-klasse billetter ledig på forhåndssøk. Så når jeg fikk booking bekreftelsen var alt booket i Z-klasse. Billett utstedt og alt ser ok ut. Så jeg regner med å få opptjent Eurobonus på denne turen.....

    .....ellers er det jo spennede hvis jeg senere vil kansellere den ? .....den burde jo fortsatt være fleksibel frem til 24 før avgang siden det opprinnelig er en Eurobonus booking :)
     
    themichael and Eddie47 like this.
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var i USA i august og mistet connection flight i Lisboa, da flyet vårt fra Washington tok av 50 minutter for sent av ukjent grunn.. Vi ble booket om og fikk nye billetter med nytt billettnummer. Trodde da at dette var flexi billetter jeg kunne etterregistrere for å få poeng for. I følge sas får vi ikke dette siden vi hadde bonusbilletter på opprinnelig booking. Noen som vet om dette stemmer?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, men du får som regel poeng hvis du legger inn eurobonusnummer før avreise.
     
    artanis liker dette
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,314
    Bonuspoeng:
    183
    Ja du får ikke etterregistrert, SAS klarer og fange opp at dette opprinnelig er bonus billetter.

    Opplevede for første gang og ikke få poeng på ett leg i sommer.
    Pga. streiken ble vi omrutet på revenue billetter med SK,TK og AC.

    Fikk poeng av både SK og TK, men ikke AC - selv om EB nummer lå inne/synlig på alle Boarding Pass. Usikker på årsaken

    Ved forsøk på etterregistrering får jeg beskjed om at jeg ikke får på bonus billetter.
     
  18. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    EB nummeret ligger inne på papirbilletten vi fikk fra TAP, men fikk ikke poeng..Da er det vel ikke noe å gjøre med det. Forsøkt å etterregistrere, men får bare opp feilmelding.
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å bestille videre forbindelse fra LHR?

    Om jeg har forstått riktig, er avgiftene mindre høye dersom man regnes som å være i transfer via UK.

    Holder å reise videre innenfor 24 timer, vil jeg anta. Men dette kan du Google mer rundt for å avklare. Og sjekke billett muligheter/skatter for å sammenligne.
     
    leeds1979 liker dette
  20. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,257
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    AHA!! det forklarer litt mer.
    har sett mange som flyr via LHR her inne, og lavere S/A enn jeg ville trodd.
    mitt grunnlag var et søk på starsøket til sas, direkte med avgang fra LHR.
    takk for tips:)
     

Del denne siden