Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,036
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Var det ikke noen som rapporterte om at SAS har sluttet å tillate dette nå?
     
  2. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde det senest i dag. La til connecting flights i begge ender.

    Edit: Og det var visstnok mitt innlegg nr 1000, så da er jeg offisielt medlem av 113-klubben ;)
     
    Last edited: 05. sept 2022
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig vil jeg ikke booke denne kombinasjonen. International transfer på PVG krever man plukker opp kofferter og sjekker inn på nytt pre-corona. Det finnes mer info om transfer på PVG som du kan lese mer om. Siden det er vanskelig å vite hva slags retningslinje rundt innreise Kina kommer til å ha når dere skal reise, er det risikabelt å satse på PVG.
     
    MrBonus, trygveat and jgroneng like this.
  4. MrBonus

    MrBonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for tips. Ser det er anbefalt med minimum 3 timer mellom domestic og international flights. Vi har drøye 6 timer å slå ihjel så akkurat det skulle gå fint, men er selvfølgelig et stopp jeg gjerne skulle ha funnet en bedre løsning på.
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm. Usikker på om du forstår hvor jeg vil hen. Du risikerer å ha en ugyldig hjemreise fordi du ikke får innreise i PVG/Kina. Også litt usikker på hvordan kommer domestic inni bilde, men TPE-PVG regnes som internasjonal flyvning.
     
    MrBonus liker dette
  6. MrBonus

    MrBonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Ok. Leste bare på PVG sine sider om connecting flights og der stod arrivals fra Taiwan og Macau oppført sammen med domestic arrivals. Godt man har insideflyer sier jeg bare. Tror det blir en rask ruteendring på denne hvis det finnes alternativer.
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, vi snakker ikke om politikk her. :p Så jeg skal la være å kommentere hva jeg synes om PVG sine sider.:D
     
    Jorge, trygveat and MrBonus like this.
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan jo legge til at PVG er en av de mest kaotiske flyplassene jeg har vært på, spesielt hva angår sikkerhetskontroller (flertall). Og dette var pre covid.. Loungen (entall) er i helt nedre skiktet av stusselig. Typ kantina på den lokale ungdomsskolen. Det er mao flere gode grunner enn reiserestriksjoner, politikk og covid for å styre klar av denne flyplassen :)
     
    Last edited: 05. sept 2022
    milehigh liker dette
  9. MrBonus

    MrBonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Har sittet på tlf med en hyggelig engelsktalende kvinne i en halvtimes tid nå og fått booket om hjemreisen. Da blir det EVA air biz direkte fra TPE til LHR i stedet for TPE-PVG-FRA-CPH-OSL. Ikke så veldig vanskelig valg :) Tror kanskje de godkjenner at jeg avsluttet reisen i London også (det skulle jeg få svar på i morgen), da det plutselig ble en mulighet å avslutte vinterferien med et par dager i London og forhåpentligvis en fotballkamp:D Takk for delt kunnskap på forumet. Det hjelper godt en nybegynner.
     
    Jorge liker dette
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Open Jaw er tillatt. Kan ikke se noen grunn til denne skal stoppes. Utifra det jeg leser, tolker jeg dit hen at billetten ennå ikke er utstedt. Om det er riktig og SAS ikke utsteder billetten i løpet av morgendagen, vil jeg være litt bekymret.
     
  11. MrBonus

    MrBonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Tror sjekken bare bestod i om jeg kunne avslutte i London og booke en reise hjem 2-3 dager senere eller om jeg måtte kaste meg på første mulige fly morgenen etter ankomst London for å komme innenfor 24t-connection. Skulle også sjekke evt endringer i avgifter. Har forstått at Open Jaw skal være tillatt men 50% av de 6 agentene jeg har snakket med i dag mente noe annet :rolleyes: Får se hva de svarer i morra. Uansett blir dette mye bedre enn den forrige flightruta. TPE-LHR er allerede bekreftet i bookingen så jeg kommer meg ihvertfall til London :)
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    https://insideflyer.no/forums/threa...gjort-ferdig-billettene…-».18089/#post-456071
     
  13. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Sett på 747-8 FRA-JFK som lader 13:35 og retur 16:05.
    Når man dette, og hva må man evt gjennom på JFK?
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Fremdeles lov. Men nytt (for meg) er at man får servicefee lagt på rene SAS-flights også.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,724
    Bonuspoeng:
    293
    Da blir det Rammstein neste sommer også. Og denne gangen Feuerzone. Så da får vi sett rynkene og blir godt stekte selv :)
     
    Jorge liker dette
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det var til tider ganske varmt under flammene foran på Bjerkebanen, ja :)
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo en gedigen feilpost :


    Uansett : Flere telefoner til CT telefonen rundt helgen. Har forsøkt å flytte destinasjon fra BKK til Vietnam etter at ANA F turen som startet i BKK ble kansellert forrige uke.

    Det ligger 2 billetter i biz hos SAS ute som er bookbare fra TPE til SNG eller HAN. som konsulentene ser 2 av for ny booking. Men når de søker for å endre aktuelle booking finner de bare 1.

    Jeg får også beskjed av 1 konsulent at hele billetten AMS-TPE- BKK er married segment. Og at jeg ikke kan kansellere en billett uten at alle forsvinner.

    Spørsmålet blir da, uten om erfaringsbasert kunnskap. Hvordan kan jeg se, eller sjekke dette for å forstå hvilke billetter jeg faktisk kan legge til osv?
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    @Are er jo en røver i ulike måter å anvende Experflyer på, har han kanskje en måte å sjekke om flighter er married segments?
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke bare å søke opp AMS-TPE og TPE-BKK hver for seg? Om det ikke dukker opp noe så betyr det at det er married?
     
  20. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    United viser dette hvis du er villig til å grave litt i JSON-responsen fra APIet deres.

    upload_2022-9-6_17-0-45.png

    Ta responsen fra FetchFlights og bruk feks vscode eller Notepad++ med JSTool for å indente json-responsen

    Ligger en del annen spennende info der også, feks.. kostprisen mellom star alliance selskaper??!

    upload_2022-9-6_17-10-0.png
     
    Last edited: 06. sept 2022
    Cumulus, Bolle, jonss and 9 others like this.

Del denne siden