Jeg gjorde det senest i dag. La til connecting flights i begge ender. Edit: Og det var visstnok mitt innlegg nr 1000, så da er jeg offisielt medlem av 113-klubben
Personlig vil jeg ikke booke denne kombinasjonen. International transfer på PVG krever man plukker opp kofferter og sjekker inn på nytt pre-corona. Det finnes mer info om transfer på PVG som du kan lese mer om. Siden det er vanskelig å vite hva slags retningslinje rundt innreise Kina kommer til å ha når dere skal reise, er det risikabelt å satse på PVG.
Takk for tips. Ser det er anbefalt med minimum 3 timer mellom domestic og international flights. Vi har drøye 6 timer å slå ihjel så akkurat det skulle gå fint, men er selvfølgelig et stopp jeg gjerne skulle ha funnet en bedre løsning på.
Hmm. Usikker på om du forstår hvor jeg vil hen. Du risikerer å ha en ugyldig hjemreise fordi du ikke får innreise i PVG/Kina. Også litt usikker på hvordan kommer domestic inni bilde, men TPE-PVG regnes som internasjonal flyvning.
Ok. Leste bare på PVG sine sider om connecting flights og der stod arrivals fra Taiwan og Macau oppført sammen med domestic arrivals. Godt man har insideflyer sier jeg bare. Tror det blir en rask ruteendring på denne hvis det finnes alternativer.
Vel, vi snakker ikke om politikk her. Så jeg skal la være å kommentere hva jeg synes om PVG sine sider.
Jeg kan jo legge til at PVG er en av de mest kaotiske flyplassene jeg har vært på, spesielt hva angår sikkerhetskontroller (flertall). Og dette var pre covid.. Loungen (entall) er i helt nedre skiktet av stusselig. Typ kantina på den lokale ungdomsskolen. Det er mao flere gode grunner enn reiserestriksjoner, politikk og covid for å styre klar av denne flyplassen
Har sittet på tlf med en hyggelig engelsktalende kvinne i en halvtimes tid nå og fått booket om hjemreisen. Da blir det EVA air biz direkte fra TPE til LHR i stedet for TPE-PVG-FRA-CPH-OSL. Ikke så veldig vanskelig valg Tror kanskje de godkjenner at jeg avsluttet reisen i London også (det skulle jeg få svar på i morgen), da det plutselig ble en mulighet å avslutte vinterferien med et par dager i London og forhåpentligvis en fotballkamp Takk for delt kunnskap på forumet. Det hjelper godt en nybegynner.
Open Jaw er tillatt. Kan ikke se noen grunn til denne skal stoppes. Utifra det jeg leser, tolker jeg dit hen at billetten ennå ikke er utstedt. Om det er riktig og SAS ikke utsteder billetten i løpet av morgendagen, vil jeg være litt bekymret.
Tror sjekken bare bestod i om jeg kunne avslutte i London og booke en reise hjem 2-3 dager senere eller om jeg måtte kaste meg på første mulige fly morgenen etter ankomst London for å komme innenfor 24t-connection. Skulle også sjekke evt endringer i avgifter. Har forstått at Open Jaw skal være tillatt men 50% av de 6 agentene jeg har snakket med i dag mente noe annet Får se hva de svarer i morra. Uansett blir dette mye bedre enn den forrige flightruta. TPE-LHR er allerede bekreftet i bookingen så jeg kommer meg ihvertfall til London
Sett på 747-8 FRA-JFK som lader 13:35 og retur 16:05. Når man dette, og hva må man evt gjennom på JFK?
Da blir det Rammstein neste sommer også. Og denne gangen Feuerzone. Så da får vi sett rynkene og blir godt stekte selv
Det var jo en gedigen feilpost : Uansett : Flere telefoner til CT telefonen rundt helgen. Har forsøkt å flytte destinasjon fra BKK til Vietnam etter at ANA F turen som startet i BKK ble kansellert forrige uke. Det ligger 2 billetter i biz hos SAS ute som er bookbare fra TPE til SNG eller HAN. som konsulentene ser 2 av for ny booking. Men når de søker for å endre aktuelle booking finner de bare 1. Jeg får også beskjed av 1 konsulent at hele billetten AMS-TPE- BKK er married segment. Og at jeg ikke kan kansellere en billett uten at alle forsvinner. Spørsmålet blir da, uten om erfaringsbasert kunnskap. Hvordan kan jeg se, eller sjekke dette for å forstå hvilke billetter jeg faktisk kan legge til osv?
@Are er jo en røver i ulike måter å anvende Experflyer på, har han kanskje en måte å sjekke om flighter er married segments?
Er det ikke bare å søke opp AMS-TPE og TPE-BKK hver for seg? Om det ikke dukker opp noe så betyr det at det er married?
United viser dette hvis du er villig til å grave litt i JSON-responsen fra APIet deres. Ta responsen fra FetchFlights og bruk feks vscode eller Notepad++ med JSTool for å indente json-responsen Ligger en del annen spennende info der også, feks.. kostprisen mellom star alliance selskaper??!