Artig! Kanskje dette kan brukes til å fastslå om det er noe sammenheng mellom internpris på seter og tilgjengelighet via EuroBonus?
Ser ut som beløpet er uavhengig av dato, men LH er vesentlig dyrere enn TG selv på en mindre attraktiv rute. NH er gjerrig på antall, men har lav pris. Vi kan jo spekulere i om SAS har et filter på kostnaden, samt en ytterligere begrensing basert på O/F tilgjengelighet, men det siste gir ikke så altfor mye mening.. Kanskje det gis en rabatt som ikke kommer med i prisen her hvis det er mange seter ledig. TG 911, LHR-BKK 11 Sept "BookingClassAvailability": "F6|A0|P6|O2|C8|D3|J0|Z0|I2|Y9|B9|M9|H9|Q0|T0|K0|S0|X0|V0|W0|L0", "BookingCode": "O", "Amount": 505.84, TG 911, LHR-BKK 13 Sept "BookingClassAvailability": "F3|A0|P3|O2|C7|D3|J0|Z0|I0|Y9|B9|M9|H9|Q0|T0|K0|S0|X0|V0|W0|L0", "BookingCode": "O", "Amount": 505.84, LH 510, FRA-EZE 7 Sept "BookingClassAvailability": "F2|A0|O1|J9|C9|D9|Z0|P0|I9|G9|E9|N0|R9|Y9|B9|M9|U9|H9|X9|Q9|V9|W9|S0|T0|L0|K0", "BookingCode": "O", "Amount": 1168.04, LH 510, FRA-EZE 9 Sept "BookingClassAvailability": "F8|A8|O6|J9|C9|D9|Z0|P0|I9|G9|E9|N9|R0|Y9|B9|M9|U9|H9|X2|Q9|V9|W0|S0|T0|L0|K0", "BookingCode": "O", "Amount": 1168.04, LH 440, FRA-IAH 8 sept "BookingClassAvailability": "F6|A0|O4|J9|C9|D0|Z0|P0|I9|G9|E9|N0|R9|Y9|B9|M9|U0|H0|X9|Q9|V0|W0|S0|T0|L0|K0", "BookingCode": "O", "Amount": 859.88, NH 125, LAX-HND 13 sept "BookingClassAvailability": "F6|A6|J9|C9|D9|Z9|P9|G9|E9|N9|Y9|B9|M9|U9|H9|Q9|V9|W9|S9|L9|K9|I4|O1|R4|X6", "BookingCode": "O", "Amount": 383.11, NH 106, HND-LAX 9 sept "BookingClassAvailability": "F8|A8|J9|C9|D9|Z9|P9|G9|E9|N9|Y9|B9|M9|U9|H9|Q9|V9|W9|S9|L9|K9|I4|O1|R0|X0", "BookingCode": "O", "Amount": 383.11, Edit: ca 0.164 USD per mile for LH F for begge rutene jeg så på.
En kjekk observasjon Siden flygningen mellom LIS og REC på mandag ble omgjort fra I klasse til C klasse fordi TAP endret rutetiden på OSL-LIS, så har jeg nå fått 7400 poeng for LIS-REC.
Sannsynligvis et dumt spørsmål: En uke siden reiste jeg med Star Alliance EuroBonus fra TRD til EVN med SAS og Lot. Utreise var i Business og hjemreise i morgen blir Economy. Jeg er Diamant. Før jeg startet reisen, visste bookingen min 3 stykk bagasje på utreise og 2 stykk hjem. Det var altså som forventet. Etter jeg ankom i EVN, visste appen bare 1 stykk igjen for hjemreisen. Statusen forsvant også fra bestillingen. Statusen klarte jeg å legge inn igjen, men for de to legs med Lot, vises bagasjen fremdeles med 1 stykk. Nå har jeg sjekket inn hos Lot. Boarding kortet viser statusen, Fast Track og Zone 1, men kun 1 stykk bagasje. Er det noe jeg må bekymre meg over eller er det vanlig? Jeg vet ikke om Lot har kompetent personale på EVN som skjønner at jeg burde ha et ekstra bagasje i tillegg til det enne stykket som er inkludert i bonus billetten.
Hei, Jeg har søkt litt på Awardfares hvor jeg da finner Business på flere avganger fra Oslo/ARN/CPH til BKK. Jeg har masse poeng som må brukes i løpet av denne mnd, samt en CT. Jeg ringer 64816099 og de finner ingen ledige Business billetter. Hva gjør jeg feil? Eller er det feil hos SA evt. hos Awardfares? Takk for hjelpen.
Når du finner seter på Awardfares må du dobbeltsjekke her: https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
Husk at du kan filtrere på kun SAS-tilgjengelighet hos awardfares. Dessverre har du mest sannsynlig støtt på problemet at SAS har ekstremt dårlig tilgjengelighet hos partnere for tiden
Du må filtrere på SAS på Awardfares. Hvis ikke får du muligens opp awardseter som andre program har tilgang til.
Planlegger tur til Bali Går det an å booke følgende Open Jaw reise på en og samme bestilling med 1 CT? Tur: OSL-DPS Retur: DPS-EWR Har dere noen tips hva jeg bør søke på for å få en fin reise mellom DPS og EWR? Jeg har forsøkt meg på Bali tidligere, og sist jeg sjekket var eneste mulighet å komme dit via TPE, BKK eller IST. Er det slik fremdeles? Jeg ser at Thai legger ut mange bonusbilletter mellom BKK og DPS de neste 3 månedene, så de skal jo være greie å legge til når det nærmer seg, men er det noen som vet om de har blackoutperiode i juni?
Vi er 4 stk. på en bonus booking fra ATH i oktober. Men nå vurderer jeg å "hoppe av" og ta noen dager mer rundt i Europa. Er de mulig å fjerne en person fra en bonus booking?
Det er mulig å slette en person ja, om du tenker å droppe hele reisen. Om du ønsker å hoppe av underveis kan du få de til å splitte opp PNR og endre reisen, da blir skatter og pris regnet på nytt.
Takk, blir ingen splitt. Har ikke t/r engang da jeg ville være med fleksibel så dette blir bare supert
SAS har i dag innstilt alle Tokyo-avganger fram til 25. mars (grunnet Ukraina-situasjon iflg kundeservice). Jeg hadde award-billett i biz. Noen som har tips om å få booket om til / åpnet opp seter i samme reiseklasse til senere dato, eller er det bare å gi opp?
Finn frem billetten du fikk på mail, der står tillatt bagasje og der står det helt sikkert 2 PC! I appen sjekker du «My next Tripp», der finner du også hvor mye baggasje som inngår .. (vi er to)
Takk for det. Jeg fikk aldri denne eposten - bare en "Electronic itinerary and receipt". Her står jo bare antall bagasje i henhold til bestillt serviceklasse. Under "My next trip" står det også feil (legg OSL-TRD er interessant nok riktig). Jeg må vel satse på at de ansatte ved innsjekk i Jerevan har peiling på det. Eller betale og kreve pengene tilbake. Det bør vel være en sikker sak?