Ekstra bagasjekvote som følge av status vises kun for SAS-flyvninger. Du bør kunne forvente at personalet i innsjekk håndterer dette riktig ved fremvisning av kort.
Som sagt, før reisen startet, visste appen riktig kvote for alle flyvninger. Den forsvant etter jeg ankom i Jerevan. Men jeg håper dem har peiling.
Ofte er det også mulig å booke feks CPH-IAD, men det kommer ikke opp treff hvis man søker OSL-IAD. Da er trikset å kjøpe den lange distansen med poeng, og så spørre SAS pent etterpå om å "koble på" en connection fra OSL. Selv har jeg aldri trengt å prøve det. Men mange på IF sier at det som regel løser seg. Reiser man kun med håndbagasje (som man bør, og særlig hvis CPH er stedet for mellomlanding), er slikt mye lettere. For da kjøper du worst case en klein og billig Go-billett som passer med tidene. Og legger selsvagt inn god tid på CPH, som kan brukes til å hygge seg i loungen med langdistanse-billetten som inngangsbevis.
Oppdatering: Jeg ringte CT-telefon og de sier at man ikke kan ha en CT bestilling der tur er fra Europa til Asia og retur er fra Asia til Nord-Amerika. Hun jeg snakket med satte meg på hold i flere minutt for å sjekke opp i dette, så jeg bør vel kanskje gå ut i fra at dette er korrekt...
Eneste regel på en open jaw er at avstanden mellom begge jaws ikke kan være større enn din lengste flyvning. Jeg har for eksempel en open jaw i januar som går slik: ORD-VIE-TPE-MNL- MNL-BKK-CDG-BRU-OSL Her er avstanden mellom ORD-OSL kortere enn minst en av mine flyvninger (ORD-VIE-TPE og BKK-CDG). Denne reisen går fra Amerika til Asia med retur fra Asia til Europe. Ikke helt likt ditt eksempel, men din reise burde være lovlig.
Tusen takk for svar Jeg trodde jeg hadde lest at lignende ruter var blitt booket! Nok et eksempel på at man ikke uten videre skal høre på det kundeservice sier. Måtte du ringe flere ganger før du fikk en agent til å gjøre denne bestillingen? Eller har du inntrykk av at de fleste kjenner til denne regelen? Står disse reglene nedskrevet noe plass forresten? Jeg leste noen regler om CT på Sas.no i går, men så ingenting til regler om Open-jaw
SAS tillatter at man bestiller slike revenue tickets.. så med mindre det står noe annet i de publiserte reglene for awardtickets burde det være tillatt.
Har fått det svarer selv per telefon. Flere ganger. Har også booking Oslo Europa Japan USA i bookinglista. så HUACA.
Jeg måtte ringe 2 ganger men det var fordi jeg skulle legge til retur på en ulovlig rute. ORD-VIE-TPE er ikke en 'fornuftig' reiserute og strider mot sas sine regler (ruten lot seg booke online). Det å legge til returen til Europa som en open jaw var ingen problem.
Jeg ønsker å svare meg selv: Det ordnet seg ved innsjekk. Men da hun skulle sjekke inn bagasje nummer to, tok det litt tid og hun måte ta en prat med en av de andre agentene. Jeg vet ikke hva dem snakket om - helle samtalen gikk på armensk språk - men det ordnet seg altså fint.
Vi har en reise TPE-BKK med Eva Air (BR061) den 21. mars som dessverre er i bookingklasse X. Hva muligheter finnes til oppgraderinger på denne? Kan det være mulig at det slippes seter i Business Class? Men da må jeg vel abonnere på en tjeneste om det skal være mulig å finne...
Det er tilgjengelighet i business hos EVA TPE-BKK 21.03, 2 plasser på BR061 kl 2230. Skulle du trenge flere enn 2, anbefaler jeg deg å ta disse 2 nå, og så sjekke daglig fra 10 dager før avreise i tilfelle EVA slipper flere plasser.
Det er også 2 seter 08:50 Hvis en av de to avgangene med seter i C passer for deg må du bare ringe inn til SAS og be om å få endret reisen. Det koster 150 kroner per person i endringsgebyr, pluss evt. endring i avgifter mellom X og I
Beklager! Skrev feil.... Utfordringen er TPE-VIE (BR061), jeg skrev feil det er ikke TPE-BKK. Beklager glippen. Vi lander i TPE kl 2135 og skal videre fra VIE kl 0825 så det er kun BR061 som er mulig. Alternativt er å finne en komplett ny rute fra DPS-OSL den 21. mars, eventuelt den 22. mars.
Da høres det enda verre ut med Økonomi siden BR061 mellomlander på BKK Det høres det ut som du trenger et abonnement på Awardfares så du kan sette opp overvåking av ledige seter på både TPE-VIE, TPE-LHR hvis det passer for deg og andre alternative ruter fra DPS. Fordelen et at du kan endre reisen helt fram til dagen før avreise fra Norge, så lenge ikke CT eller poeng har utløpt. Husk å begrense FFP til Eurobonus når du setter opp alert på Awardfares
Jeg venter på noen utgåtte CTer som skal være på vei fra en kansellert reise pga korona og som får nye 30 dager. Jeg har en reise jeg er litt redd å miste. Noen som vet om det lar seg gjøre å booke denne reisen nå for så å ringe inn for å få lagt på CT ene? Har gjort det med CTer jeg hadde på konto før, men aldri men jeg venter på returnert og fornyet CT…
Tusen takk for tips sette opp en konto. Er en CT her som ryker om jeg bytter, men det betyr ikke så mye. Bruker så mye poeng på andre reiser at den årlige CT nr 2 sjelden blir benyttet fornuftig uansett
Om dere kan vurdere å reise fra DPS 22. mars i økonomi, så er det faktisk ikke helt umulig å reise fra TPE til Europa i biz med EVA 23. mars. Tror det vil gå bra så lenge AMS-flyet og LHR-flyet tar av noenlunde samtidig.
Veldig spennende alternativ, men må ha en runde med logistikken rundt barnepass før jeg ringer inn og bestiller denne
Usikker på om dette er rette stedet og nevne dette. Men i dag skulle jeg endre navn på en SAS eurobonus billett og regnet med 150kr i endrings gebyr. Ble mildt sagt overrasket da agenten henviste til et nytt gebyr på 600kr... De har altså økt prisen for navnendring med 400%