Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Vær forsiktig med å ringe inn.. En av soppene som svarte i dag klarte å ødelegge hele reisen min og i tillegg kreve gebyr for noe en annen agent hadde justert på tidligere.

    Er så jævlig lei disse udugelige folka som sitter og skal "hjelpe" oss.
    Møter en person som kan sine saker maks en gang i skuddåret..

    "kan du venta lite medan jag sjekkar" sånn går dagan
     
    NoLimit liker dette
  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg fikk booket ORD-VIE-TPE på nett og lagt til TPE-MNL + retur MNL-BKK-CDG-BRU-OSL

    Denne agenten hadde stålkontroll på absolutt alt bortsett fra geografi.
    Har som du nevner også fått ødelagt reiser pga agenter som ikke kan jobben og ødelegger ting. Da var heldigvis Vibeke god å ha på gullmailen.
    Den tid er desverre forbi :(

    For min del lar jeg reisen stå som den er og skal overleve BRU-OSL i eco. Selv om det hadde fristet med en litt mer direkte rute hjem.
     
    Eddie47 and kristiaan like this.
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Du sier ikke når du skal reise. I mars og april er det direkterute fra CPH til HKT.
     
    Jeanette liker dette
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Desember :)
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    For de som ønsker en kjapp bonustur til Toronto, YYZ, så er det mye ledig business og Plus i kommende uke.
    Allerede i morgen er det 5 plasser via ARN.
    Tirsdag 6 plasser via CPH og 9 plasser via LHR og United …
    Torsdag 2 plasser via CPH

    Retur aner jeg ingenting om ..
    Tirsdag var det sommer og 26 grader i Toronto
     
    Are, Calling, Gullars and 4 others like this.
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Er i et helt annet land enn Canada kommende uke, men dette ville jeg hoppet på.

    Har sett endel etter bonus-turer til YYZ, og det er ikke veldig ofte de dukker opp i awardhacks - så tipset ditt bør tas i mot med glede av noen som har mulighet til å reise på litt kort varsel :)

    Og SAS har vel antagelig ikke enormt godt belegg på ruten, når de er såpass rause med å tilby bonusplasser plutselig. Så dermed kan den legges ned ved neste korsvei, og da er det jo enda lurere og bedre å få sett Toronto nå mens man kan fly direkte fra Norden.
     
    Spielhaug liker dette
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Dagens frustrasjon: Noe er tydligvis nede i systemene hos SAS. "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now". SAS på telefonen klarte heller ikke å søke opp star alliance-bonusfly.

    "Prøv å ring tilbake senere for å se om vi kan hjelpe deg"
     
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant ingen ledige seter til Toronto på F&F tilbudet når jeg søkte avgang i januar eller februar. Kan være et tegn på at jeg suger til å søke etter billetter, ruten er allerede fullbooket, eller som du sier kanskje legges ned... håper ikke det siste skjer med det første.
     
    tobeornot999 liker dette
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har endret OSL-EWR til A321LR i vinter, så det kan hende de trengs der isteden. Forhåpentligvis kommer de tilbake på ruten til Toronto etterhvert.
     
    Flyingdutchman liker dette
  10. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, ser ut til at APIet er veldig ustabilt idag (og igår). Finner reiser, gjør samme søk på nytt, ingen treff etc. Så lenge agentene ser det jeg ser på SAS-APIene, så blir det bingo om de finner noe - greit å vente noen dager med å ringe inn.

    Hvis du har tålmodighet kan du gjøre en rekke søk på Awardhacks så du får et hint om hva som er ledig og kan snekre sammen en reise, også vil du kanskje lykkes med å bestille det når APIet er stabilt igjen om agentene kan bistå.

    ...med mindre du skal bestille TK da, for pga potensiell waitinglisting er det jo helt bingo uansett.
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Helt bingo med *A søket idag ..
    Lette etter VIE-TPE med BR. Kom opp med ledig, fullt, ledig, fullt, osv .. :confused:
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjedde fort, ja. Men de selger forsatt ruten.
     
    Flyingdutchman liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Toronto ligger ikke inne i årets vinterprogram, så foreløpig siste avgang er 28. oktober 2022. For noen måneder siden ble CPH-YYZ kuttet, så ruten betjenes i dag kun av tre ukentlige fra ARN.

    Slik sommerprogrammet ser ut skal det tilbake til daglige avganger fordelt på ARN og CPH fra 28. mars 2023.
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Suger litt med en CT som går ut imrg da.
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes det noen mulighet for å se utløpte poeng? Mistenker at jeg har mistet noen, men er ikke helt sikker
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Om jeg husker riktig, dukker de opp på kontoutskriften, ja. Som minuspoeng.

    Men har hatt diamant lenge og da løper jo poengene videre, så dette skjedde meg for såpass lenge siden at jeg kan ha glemt detaljene (eller SAS kan ha endret noe).
     
    Jeanette liker dette
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan bestille SAS-bonus-reiser i det minste..

    2 voksne til London i SAS PLUS med fly premium: 60.000 poeng
    2 voksne til London i SAS PLUS med CT: 50.000 poeng

    Eller ringe dem og få utsatt CT. Hvis det er mulig. Er fortsatt nede i dag ser jeg
     
    milehigh liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått booket en CT på sas.no i dag. Men, skulle søke litt mer, og da fikk jeg også bare feilmeldinger. Det er litt av og på, virker det som.
     
  19. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fårr forlenget 30.sept CT?
     
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig hyggelig opplevelse med SAS i dag.

    For 3 dager siden tikket det inn kansellering fra ANA på NRT-HNL i First Class som ble booket for lenge siden, meget ergerlig. Har i 2 år forsøkt å komme meg på tur til HNL med ANA sine 380 i First, men COVID og annet har stoppet dette. Nå skulle jeg dit i Januar men ANA valgte å kansellere 1 av 2 ruter - og min var selvsagt den kansellerte...

    Har tenkt på hva jeg skal gjøre med bookingen i et par dager uten å helt lande hva det blir til, men ut av det blå kommer det et pling i telefonen om at det er en endring i bookingen min. Joda - der har SAS flyttet meg over til den ruten som faktisk går den dagen, i First Class! Dette er rimelig wicked for ANA har hatt null (0) seter tilgjengelig på disse avgangene i lang lang lang tid. Har selv hatt søk oppe og flightene har vært utilgjengelige for SAS bookinger i måneder. Aner ikke hva som har skjedd eller hvordan det skjedde, men jeg er confirmed til HNL i F :)
     
    jonss, Lillegutt, AirMags and 16 others like this.

Del denne siden