Hva betyr « «Vi har ikke gjort ferdig billettene….»

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Trent600, 30. juni 2022.

  1. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Etter litt om og men fikk de på SAS kundeservice booket om billetten min fra 2. til 1. juli og nå står det:

    «Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Vennligst fullfør betalingen eller kontakt SAS Customer Service for hjelp.»

    Hva betyr egentlig dette rent teknisk? Hun på kundeservice sa den meldingen vil forsvinne når «de» manuelt utsteder billetten og at det ville skje «snart», men hva er det egentlig som ikke er gjort? Fikk jo samtidig en mail fra [email protected] med “Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS…”

    Jeg kan jo f.eks velge sete og det er jo et billettnummer i det PDF dokumentet som lå vedlagt mailen, men hvis billetten ikke er utstedt så antar jeg at jeg ikke får sjekket inn før dette er gjort.
    upload_2022-6-30_7-51-58.jpeg
     
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    1,335
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg har bestilt bonus billetter med SA partnere, vet jeg at billettene må bekreftes av SA. Dette kan ikke SAS gjøre. Da ligger den meldingen du har på billettene inntil SA har bekreftet billetten og SAS har utstedt den. Dette kan ta mange timer av ig til har det tatt over et døgn.
    Om det er samme årsaken for deg sksl være usagt. Men mulig...
     
  3. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Samme skjedde meg - to timer i kø og fikk beskjed om at billettene ikke var fullført booking. Så hadde jeg ikke ringt - hadde jeg ikke hatt billetter når jeg skulle dra.
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser jo ut til at billetten er utstedt …
    Det står jo Elektronisk Billett og kvittering.
    Jeg ville nok ringt å fått dette bekreftet.
     
    Trent600 liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,746
    Bonuspoeng:
    293
    Billetten din er reservert, ikke billettert. Så vidt jeg skjønner er det noe med kalkulasjon av skatter og avgifter som ikke alle agenter klarer, dermed går den videre til backoffice. Siden du skal reise i morgen ville jeg ringt inn og fått fortgang i denne prosessen, selv om jeg er redd du treffer noen som sier at du bare må vente.
     
    themichael, Eddie47 and Trent600 like this.
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Denne meldingen får jeg stadig vekk, både ved ny bestilling og endring av eksisterende bestillinger. Med en gang billetten skrives og sendt på mail, forsvinner denne medlingen. Haster det, snakk med en agent og be vedkommende snakke med de som utsteder billetter fikser billetten din mens du venter på tlf.
     
  7. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte nå, valgte ikke engelsk og det var for øvrig null tid i tlf kø.

    Leste opp mld jeg får opp på bestillingen på sas.no om “vi har ikke gjort ferdig billettene…osv» og da sa hun «da ligger den i kø…nei, vent litt, hvorfor ligger den ikke i kø, konstigt…hva har de gjort her…vent litt så skal jeg kolla»

    Etter ti min kom hun tilbake og sa at hun også fikk to andre til å sjekke og at alt er i orden og at jeg egentlig ikke burde se den meldingen på sas.no.

    Nå kom hun også på at det var hun som gjorde endringen for meg i går og i følge henne er billetten utstedt og jeg kommer med flyet i morgen, men jeg hadde nå foretrukket å ikke sett den røde meldingen inne på bestillingen min.
     
    ChrisTW, Maggie and Eddie47 like this.
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,605
    Likes mottatt:
    7,473
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig.. Jeg har aldri oppleved å ha fått den meldingen på SAS.no etter å ha fått "Electronic Ticket Itinerary and Receipt" mailen fra SAS.
     
    Trent600 and Maggie like this.
  9. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ser mitt opprinnelige innlegg så ser du hva jeg har fått tilsendt på mail, er ikke dette billetten da?

    Har ringt inn igjen nå idag og de sa som jeg har skrevet over at alt er i orden og st jeg kan se bort fra den meldingen, men blir ikke direkte overrasket hvis jeg kommer på flyplassen i morgen og får beskjed om at det er noe feil.
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Da misforsto jeg. Tenkte at billetten ikke er billettert på riktig måte og må billeteres på mytt. Jeg hadde nylig en opplevelse i ARN der jeg fikk beskjed om at billletten ikke var billettert riktig/ferdig og jeg måtte få nye billetter etter å ha fløyet fra OSL Men de fikset billettering på fem minutter mens jeg sjekket inn.
     
    Trent600 liker dette
  11. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    For alt jeg vet så kan det jo være den ikke er billettert på riktig måte og blir ikke overrasket hvis det blir noe tull på flyplassen i morgen, men velger å stole på min nye venninne hos SAS kundeservice, så gjør ikke noe mer nå.
     
    Staralliance liker dette
  12. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Da ramlet det inn SMS og mail om at jeg kunne sjekke inn og har fått boardingkort, så så sant det ikke blir noen problemer når jeg sjekker inn på flyplassen i morgen så hører vel denne hjemme i SAS IT tråden:

    upload_2022-6-30_21-9-34.jpeg
     
    Last edited: 01. juli 2022
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    I dag fikk jeg denne meldingen
    Screenshot_20220701-191319.png

    Bør jeg være proaktiv, for å være sikker på at jeg faktisk får billettene? Eller ordner dette seg automatisk?

    CT-booking gjort på sas.no.
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du allerede har ventet en dag eller to, så vil jeg absolutt ringe inn og purre. Treffer du en erfaren agent, klarer vedkommende å utstede billetten der og da.
     
    holmen liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Ble booket i dag, så det er ikke krise ennå. Men, vil ikke miste EVA biz.. :)
     
    The_Dude liker dette
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    EVA har en tendens til å trekke bonuseter hvis billetten ikke skrives ut innen noen dager. Har selv opplevd det et par ganger. Så det er kanskje ikke dumt å prøve lykke allerede nå. Min erfaring sier at noen som jobber på kveldstid på vanlig SAS kundeservice faktisk kan utstede billetter.
     
    Last edited: 01. juli 2022
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Ring … utvidet åpningstid
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Er pengene blitt trukket? Jeg klarte å rote det til med CVC koden når jeg skulle bestille, så ble billettene reservert men jeg hadde ikke betalt og fikk ikke til å betale. Da kom den meldingen der. Ringte inn til kundeservice og fikk fikset opp. Er jo bare å ringe de nå da Holmen?
     
  19. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    113
    Du bør gjøre ditt ytterste for å få utstedt billettene. Jeg mistet den perfekte retur fra BKK pga en bestilling på en fredag som lå hele helgen og ventet på godkjenning…
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for innspill, alle sammen!
    Jeg ringte i går, ble oppringt ca kl 23, av en hyggelig britisk dame. Hun lurte veldig på hva som var greia her, siden det var trukket penger og poeng, men billettene ikke var "ordnet", som det sto på sas.no.

    Ble satt på hold, og hun snakket med noen andre. Men, det var visst ikke mulig å finne ut av (for henne). Så hun sa jeg skulle ringe tilbake på mandag, når EB-avdelingen er åpen. Jaja, tenkte jeg. Da prøver jeg igjen i morgen.

    Skulle til å ringe i stad, men så kom det plutselig varsel om ny booking i appen, og rett etterpå kom det eposter med reiserute og billettnummer.

    Så, krise avverget! Og, hvis resten av ruten lar seg booke som jeg ønsker, så blir det EVA biz SFO-TPE-ICN om et års tid.
     
    ChrisTW, RoadKing, Jorge and 6 others like this.

Del denne siden