Jeg gjorde en endring på CT sist uke som ble bare kluss. Utgått CT har trolig blitt sendt til refusjon, og reisen som ble endret har tydeligvis trukket min siste CT som lå på konto for den er borte nå (opptjent i sommer). Dårlig deal for meg ettersom dette ikke var en kansellering, men ombooking grunnet SAS ruteendring. Jeg får prøve å ringe å klage, den nye billetten er heller ikke utstedet ser jeg så ganske dårlig håndverk all around denne gang.
Jeg er på den flighten selv jeg, for å få til retur uten opphold i Japan. Utfordringen ligger i at jeg ikke vet om ANA faktisk kommer til å fly med en 777 som bookingen min er avhengig av
Når det gjelder antall legs i en CT booking, så er det vel max 8. Må det vært 4 + 4, eller kan det være 5 + 3?
Det skal gå med 5/3. Men vil tro at en også kan få nei fra noen hos SAS. Så da er et å prøve på nytt. Max 8 er også praktiserte mye strengere nå en tidligere. Har vel vært en rapport om en her inne der konsulent foreslo 9+ leg ved en ombooking. Men det er ikke noe en kan forvente.
Har booka 5+3 går fint Før gikk det også med 9legs men det går ikkje lenger. Med mindre at det er kansellering og f.eks direkte FRA-OSL ikkje er tilgjengelig lenger så har eg opplevd litt fleksibilitet men ikkje ved ny booking.
Stemmer det. Jeg fikk 9 segment pga kansellert flight, men det var ikke enkelt å få det igjennom. Måtte faktisk flashe diamantkortet til slutt.. VIE-FRA-MAD-BOG-ASU/MVD-BOG-PTY-CUN-IST-VIE Hadde opprinnelig PTY-IST.
Er det slik nå at det er umulig å booke CT (Businss) som inneholder leg med United? Prøver å sjekke ut diverse destinasjoner i Karibien til høsten/vinteren, men alle flighter med United er merket med JN
Vet ikke om det er riktig plass å spørre, men fant ikke noen tråd som matchet bedre og ville ikke starte en ny. Har tenkt oss til California neste sommer, og er litt i beit på hva som er beste strategi her. Vi er 4 pax, jeg har 1 CT og FlyPremium. Det optimale i mine øyne er 4 biz m/Flypremium (evt 2 biz+2plus), men det legges vel ikke ut stort med billetter for sommerperioden, så jeg kan vel i teorien ende opp med ingenting om jeg venter på det? Det ligger ute billetter med Lufthansa i eco, så spørsmålet er jo om jeg skal bestille 4 t/r der, så kan jeg avbestille om SAS klinker til med tilgjengelige billetter. Hvis ikke SAS gjør det kan jeg håpe det kommer LH biz billetter og oppgradere 2 eller 4 av de. Ville dere bestilt LH, eller hatt is i magen til det (forhåpentligvis) legges ut fra flere selskaper og evt SAS?
Strategier jeg kan komme på er delvis avhengig av hvor mange poeng du har, og om dere er gale nok(Det er også mulig å komme seg til California hvis man reiser østover.)
Hehe, når det kommer til galskap der så tror jeg det er vestover for oss. Fruen flyr nok heller direkte eco enn med 3-4 stopp i biz. Regner med ungdommene ville syntes det var litt slitsomt, dessverre. Ikke har jeg nok poeng til å reise via Asia heller (eller regnes det fortsatt som Europa-NA?). Har 220k poeng nå, så akkurat nok til biz x4 i SK (2x med CT og 2x FlyPremium), men det er opp mot 100k poeng på vei, foretrekker jo 4x FP. Blir det *A billetter er det nok enten biz på alle en vei, eller på to stk hver vei. Det viktigste er å komme seg dit, men hadde vært gøy å få teste biz.
Poengtur i eco (CT), er det alltid med innsjekket bagasje? Greit å være sikker før man slenger seg på telefonen. Ingen status av betydning for den som reiser
Da måtte jeg krype til korset og avbestille min fine booking med 7 personer i Swiss biz T/R osl-zrh-nrt i høstferien. Har ikke tro på at det blir mulig å reise til Japan i høstferien, og om det mot alle odds blir mulig, så frister det lite med munnbind og alle restriksjonene som de fremdeles har der borte. Etter mye om og men, og mas fra min side fikk jeg tilbake utgåtte CT (det tok 5 virkedager). Deretter fikk jeg bestilt ny reise neste år. Denne gang fikk jeg også 7 personer i Lufthansa Biz til Tokyo, men returen er foreløpig i Asiana eco, satser på å endre dette etterhvert. Jeg oppdaget et par nye ting i denne prosessen. CT-telefonen kan lett bytte om på ulike CT. Feks. bruke en CT som går ut i 2023 når man booker, og så bytte den med en fornyet (utgått) CT når den omsider kommer. Man kan også booke en reise uten CT og legge til CT i etterkant. Det siste her fikk jeg skriftlig i en SMS fra SAS, og jeg gjorde begge deler selv siden jeg måtte vente så lenge på CT. Jeg har kommunisert med mange forskjellige kundeservicearbeidere i denne prosessen, så jeg er ganske sikker på at dette er noe som de fleste kan gjøre. (Jeg vet ikke om disse eksemplene gjelder kun når man venter på utgåtte CT, eller om det også gjelder når man venter på en ny)
Interessant! Er i samme båt (/fly)... Har 2ct/3pax til TYO i oktober, men har også gitt opp (booket annen reise). Hvor lang utløpstid fikk du på de utgåtte CT-ene? Kan du endre retur i 2023 med utgåtte CTer?
Denne gjør at jeg ennå ikke har mistet tro på å reise til Japan senere i år... https://loyaltylobby.com/2022/08/10...-citizens-of-the-us-canada-on-august-18-2022/
Ny utløpsdato ble 30. nov 2022. Du kan endre det du vil frem til den datoen. Jeg har allerede gjort endringer på bookinger med utgått CT etter at de ble bestilt