Fikk endret en CT, med layover i Frankfurt grunnet ikke mulig å komme seg hjem 9 desember, og nå er reisen slik hos meg i appen/SAS.no: Samme reisereferanse/PNR Reise 1: 27 nov OSL - FRA - DEL - BLR Reise 2: 10 des FRA - OSL Reise 3: 9 des BLR - DEL - FRA Vil det skape problem at reise 2 er dagen etter?
Reise 1 27 NOV 2022 Oslo – Bangalore BLR 10:25 - 16:25 +1 dag(3 stops) Reise 2 10 DES 2022 Frankfurt FRA – Oslo OSL 10:35 - 12:35 REISE 3 09 DES 2022 Bangalore BLR – Frankfurt FRA 05:45 - 18:00 (1 stop) *Edit Ser det vises korrekt hos partnerselskapene og snakket med SAS. Det ser riktig ut i bookingsystemet, men de skjønte ikke hvorfor GUIen viste det slik. Så er nok som de sa selv, "appen og hjemmesiden viser mye rart".
Fungerte ikke her heller. Begge veiene kom opp som tilgjengelig, men når jeg valgte business på utreise så forsvant business på retur. om jeg valgte business på returen først så forsvant business på utreisen.
Takk for tips, endret akkurat en t/r OSL-SFO for 2 personer i mars og fikk tilbake 36000 EBB, riktignok kom det opp en feilmelding når jeg hadde gjennomført endringen men den gikk gjennom og poengene vises i kontooversikten
Tydeligvis et eller annet som må stemme for at det skal gå da. For min del så har det fungert feks på t/r OSL-HND. Kanskje det må være en mellomlanding og/eller interkontinental flyvning involvert. Eller kanskje det må være ledige ekstra bonusseter på tilknytningsflyvningen for at det skal fungere. Eller kanskje månen må stå i rett himmelretning
Det er en god del ledige bonusbilletter IST-CGK, og fra Jakarta er det jo bare en kjapp billig flytur til Bali. Jeg booket 4 billetter i bizz til Jakarta i Mars. Ser ut som om det er vanskelig å få bonusbilletter helt til DPS, en mulighet er å fly via BKK enten med Thai eller Turkish og så videre derifra til DPS med Thai med morgenflyet.
Har konkludert med det samme. Virker som at EVA slipper kun 1 billett i biz mellom TPE-DPS om man booker 1 år frem i tid. Vanskelige med Thai er at man har tilgang med de kun 180 dager før, så har man en CT som løper ut i år og booker for ferien neste år så blir det vanskelig.
Var akkurat det som ble litt problematisk her Men i og for seg ikke noe problem å kjøpe billetter i eco mellom BKK og DPS
Vurderer en liten tur til Thailand. Hvordan vil folk rangere: LHR-BKK Eva 777-300ER ***-BKK Thai 777-300ER ARN-BKK Thai A350 *** = FRA/MUC/CPH/AMS osv..
Av Thai-flightene foretrekker jeg A350 fremfor 773-ER pga hydrering/kabintrykk, som igjen påvirker jetlag. Har ikke reist med Eva Air.
Da kan du vente litt hvis du har tid, så kommer det til å renne inn med reisebrev med EVA her. Mange på forumet som har bestilt bonusreiser med dem nå framover
Jeg ville ratet EVA sitt produkt høyere og jaktet ny, ikke gammel setekonfigruasjon hos EVA. Av Thai produktene ville jeg heller sett på hvilken reise som gir meg mest komfort. A350 har bedre luft og vinduer, men er ikke verdt 7 timer på Arlanda kl 5 om morgenen. Kontra formidagsflyvning til FRA, for å eksemplifisere.
Liten erfaring med bud på oppgraderinger og jeg har lest at det til tider er avvik på hva som står i faq på sas og hva noen her opplever. - En reise betalt med eurobonus poeng i plus, oppgradert til biz med penger. Vil dette gi grunnpoeng? Har ikke oppgradert en eneste reise siden før covid og aldri til biz (kun okø til plus).
Er det en best pris eller best tilgjengelighet-billett? Hvis førstnevnte gir det garantert ikke grunnpoeng.
Best pris, så jeg regnet egentlig med det. Men faq omtaler kun om budet blir betalt med poeng eller kredittkort og ikke selve reisen. Uansett så løste det seg 5 min etter spørsmålet ble stilt. Sas slapp biz på aktuell dag.
Svaret er vel at dette med bonuspoeng i forbindelse med oppgraderinger har endret seg, så det er mulig det gir poeng allikevel på en bonusreise siden de ekstra basispoengene nå er knyttet til selve budet og ikke den klassen du blir oppgradert til. SAS klarer som vanlig ikke oppdatere nettsidene sine i forbindelse med endringer og det er motstridende signaler der. Kanskje noen kan rapportere hvis de får inn et bud på en bonusreise en gang? Det som er garantert er at du etter endringene aldri får poeng hvis du oppgraderer med poeng. I tillegg (bortsett fra at selve oppgraderingen såklart har verdi i seg selv) blir basispoengene du får når du oppgraderer for penger vanligvis dyrere enn det koster å bare kjøpe basispoeng for penger. Det har altså blitt noe du primært gjør for å reise bedre og ikke for å få mer poeng
I november har jeg en poengreise TRD-OSL-WAW-WRO. Opprinnelig var det en SAS Plus Bonus reise, men SAS har innstilt alle avganger til WRO, så jeg fikk en ombooking til LOT ved å ringe inn til SAS (jeg ble også nedgradert til Economy). Nå lurer jeg på: Normalt kan jo både SAS Bonus og Star Alliance bonus ombookes, såfremt det er ledige bonusbilletter tilgjengelig. Men ettersom SAS ikke lengre flyr til WAW og jeg nå flyr med LOT, tror dere det er mulig å få turen flyttet til f.eks. april neste år likevel? Utfordringen her er jo at jeg "bare" har betalt 20 000 poeng, mens en Star Alliance Bonus reise ville kostet 30 000 poeng (og 450 kroner ekstra i service gebyr). Flott om noen har innspill til det.