Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk endret en CT, med layover i Frankfurt grunnet ikke mulig å komme seg hjem 9 desember, og nå er reisen slik hos meg i appen/SAS.no:

    Samme reisereferanse/PNR

    Reise 1: 27 nov
    OSL - FRA - DEL - BLR

    Reise 2: 10 des
    FRA - OSL

    Reise 3: 9 des
    BLR - DEL - FRA

    Vil det skape problem at reise 2 er dagen etter?
     
  2. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,175
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ikke riktig ut. Hva står på billetten din?
     
  3. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93
    Reise 1
    27 NOV 2022
    Oslo – Bangalore BLR
    10:25 - 16:25 +1 dag(3 stops)

    Reise 2
    10 DES 2022
    Frankfurt FRA – Oslo OSL
    10:35 - 12:35

    REISE 3
    09 DES 2022
    Bangalore BLR – Frankfurt FRA
    05:45 - 18:00 (1 stop)


    *Edit

    Ser det vises korrekt hos partnerselskapene og snakket med SAS.
    Det ser riktig ut i bookingsystemet, men de skjønte ikke hvorfor GUIen viste det slik.
    Så er nok som de sa selv, "appen og hjemmesiden viser mye rart".
     
    Last edited: 11. okt 2022
    Kjetil L liker dette
  4. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerte ikke her heller.
    Begge veiene kom opp som tilgjengelig, men når jeg valgte business på utreise så forsvant business på retur. om jeg valgte business på returen først så forsvant business på utreisen.
     
  5. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,924
    Likes mottatt:
    29,240
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips, endret akkurat en t/r OSL-SFO for 2 personer i mars og fikk tilbake 36000 EBB, riktignok kom det opp en feilmelding når jeg hadde gjennomført endringen men den gikk gjennom og poengene vises i kontooversikten
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Tydeligvis et eller annet som må stemme for at det skal gå da. For min del så har det fungert feks på t/r OSL-HND. Kanskje det må være en mellomlanding og/eller interkontinental flyvning involvert. Eller kanskje det må være ledige ekstra bonusseter på tilknytningsflyvningen for at det skal fungere. Eller kanskje månen må stå i rett himmelretning :D
     
  7. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en god del ledige bonusbilletter IST-CGK, og fra Jakarta er det jo bare en kjapp billig flytur til Bali. Jeg booket 4 billetter i bizz til Jakarta i Mars. Ser ut som om det er vanskelig å få bonusbilletter helt til DPS, en mulighet er å fly via BKK enten med Thai eller Turkish og så videre derifra til DPS med Thai med morgenflyet.
     
    Jeanette liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Har konkludert med det samme. Virker som at EVA slipper kun 1 billett i biz mellom TPE-DPS om man booker 1 år frem i tid. Vanskelige med Thai er at man har tilgang med de kun 180 dager før, så har man en CT som løper ut i år og booker for ferien neste år så blir det vanskelig.
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Var akkurat det som ble litt problematisk her ;) Men i og for seg ikke noe problem å kjøpe billetter i eco mellom BKK og DPS
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,108
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer en liten tur til Thailand. Hvordan vil folk rangere:

    LHR-BKK Eva 777-300ER
    ***-BKK Thai 777-300ER
    ARN-BKK Thai A350

    *** = FRA/MUC/CPH/AMS osv..
     
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,266
    Likes mottatt:
    5,814
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville gått for Eva 777-300 ER, den virker best :)

     
  12. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,108
    Bonuspoeng:
    93
    Synsing og videoer fra pre covid gir meg lite :D
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Av Thai-flightene foretrekker jeg A350 fremfor 773-ER pga hydrering/kabintrykk, som igjen påvirker jetlag. Har ikke reist med Eva Air.
     
    joskje liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan du vente litt hvis du har tid, så kommer det til å renne inn med reisebrev med EVA her. Mange på forumet som har bestilt bonusreiser med dem nå framover ;)
     
    joskje liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ratet EVA sitt produkt høyere og jaktet ny, ikke gammel setekonfigruasjon hos EVA.

    Av Thai produktene ville jeg heller sett på hvilken reise som gir meg mest komfort.

    A350 har bedre luft og vinduer, men er ikke verdt 7 timer på Arlanda kl 5 om morgenen. Kontra formidagsflyvning til FRA, for å eksemplifisere.
     
    joskje liker dette
  16. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Liten erfaring med bud på oppgraderinger og jeg har lest at det til tider er avvik på hva som står i faq på sas og hva noen her opplever.

    - En reise betalt med eurobonus poeng i plus, oppgradert til biz med penger. Vil dette gi grunnpoeng?

    Har ikke oppgradert en eneste reise siden før covid og aldri til biz (kun okø til plus).
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Er det en best pris eller best tilgjengelighet-billett? Hvis førstnevnte gir det garantert ikke grunnpoeng.
     
  18. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Best pris, så jeg regnet egentlig med det. Men faq omtaler kun om budet blir betalt med poeng eller kredittkort og ikke selve reisen.

    Uansett så løste det seg 5 min etter spørsmålet ble stilt. Sas slapp biz på aktuell dag.
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Svaret er vel at dette med bonuspoeng i forbindelse med oppgraderinger har endret seg, så det er mulig det gir poeng allikevel på en bonusreise siden de ekstra basispoengene nå er knyttet til selve budet og ikke den klassen du blir oppgradert til. SAS klarer som vanlig ikke oppdatere nettsidene sine i forbindelse med endringer og det er motstridende signaler der. Kanskje noen kan rapportere hvis de får inn et bud på en bonusreise en gang? :)

    Det som er garantert er at du etter endringene aldri får poeng hvis du oppgraderer med poeng. I tillegg (bortsett fra at selve oppgraderingen såklart har verdi i seg selv) blir basispoengene du får når du oppgraderer for penger vanligvis dyrere enn det koster å bare kjøpe basispoeng for penger. Det har altså blitt noe du primært gjør for å reise bedre og ikke for å få mer poeng :rolleyes:
     
    Last edited: 12. okt 2022
    Magnus1001 liker dette
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    I november har jeg en poengreise TRD-OSL-WAW-WRO. Opprinnelig var det en SAS Plus Bonus reise, men SAS har innstilt alle avganger til WRO, så jeg fikk en ombooking til LOT ved å ringe inn til SAS (jeg ble også nedgradert til Economy).

    Nå lurer jeg på: Normalt kan jo både SAS Bonus og Star Alliance bonus ombookes, såfremt det er ledige bonusbilletter tilgjengelig. Men ettersom SAS ikke lengre flyr til WAW og jeg nå flyr med LOT, tror dere det er mulig å få turen flyttet til f.eks. april neste år likevel? Utfordringen her er jo at jeg "bare" har betalt 20 000 poeng, mens en Star Alliance Bonus reise ville kostet 30 000 poeng (og 450 kroner ekstra i service gebyr).

    Flott om noen har innspill til det.
     

Del denne siden