Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Om service er viktig, så bør man booke om. Jeg er blitt nedgradert, men beholder biz-setene BOG-SCL-BOG. Tror flere er i samme situasjon.
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Avianca bruker også B787 på noen fra BOG til Sør-Amerika, da kan det bli Business seter og økonomi service.
     
    joskje liker dette
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om noen har erfaringer med ET og slipp av bonusbilletter? Igår natt tikket det inn 9 seter i både økonomi og business. Fant de på sas.no. Siden klokken var 3, tenkte jeg det var greit å vente til kl 7, men nå viser det kun 2 i økonomi og 1 i business, noe sonder mer «riktig» ut. Mitt spørsmål er om noen har erfaring med å booke f.eks. 6 seter i business via USA nummeret, vil disse bli revert eller kansellert hvis det ble lagt inn feil?
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nettopp ringt SAS for å legge til en returreise til en enveis. Jeg hadde allerede booket TRD-CPH-MUC. Men hun i telefonen (som var svært hyggelig og behjelpelig ellers!) sa at det var ikke mulig å legge til en returreise. Er det riktig?

    For meg var det viktig å få booket denne reisen rundt julen, så jeg booket altså en enveis til for å komme meg tilbake fra München.

    Er det noe vits å skrive til Diamant mailen for å "slå" sammen disse bookinger? Nå betaler jeg jo 8 400 poeng per enveis, mens en tur/retur ville koste 14 000. Samtidig slutter 30% kampanjen i dag. Tror dere dem kan fikse det i etterkant?

    Ved booking av returen fra München var det noe rart også. Online fant jeg ingen ledige bonusbilletter MUC-CPH-TRD. Men det var ledige billetter for turen MUC-CPH og for CPH-TRD. Hun var godt overrasket da hun kunne bekrefte at jeg hadde rett og jeg fikk booket reisen. Er det normalt at man ikke finner gjennomgående reiser på sas.no, men ledige bonusseter for alle segmenter?
     
  5. Jonkebassen

    Jonkebassen Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    4,014
    Bonuspoeng:
    93
    Da anbefaler jeg å booke utenom tilbudsperioder!!
     
    view and holmen like this.
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    1. Å legge til retur på en enviesreise som er tidligere booket er helt vanlig og skal være OK. = Agentrulett.
    2: SAS slår aldri sammen to bookinger. Da sitter en igjen med muligheten for å kanselllere og se om setene dukker opp igjen, men det er risikosport..
     
    themichael liker dette
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar! Det er jo trist at kunnskapsløshet hos enkelte agenter fører til at man betaler 8 400 poeng for mye (vi er tre som reiser), selv om jeg er glad at jeg fikk sikret meg reisen i det helle tatt, så det blir ingen risikosport denne gangen :D.

    Jeg har sendt en klage til Diamant mailen på dette, men har ikke store forventninger. Jeg spurte også om det generelt er mulig å legge til en returreise til en enveis billett. Får jeg svar på det, så kan jeg jo prøve meg i flyklagenemnda etter reisen.
     
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har nylig booket TK som kan dele litt erfaringer? Ser det er endel 9 eco og 4 biz ledig hos TK. Hvis man er 6 personer på tur. Får man booket 4 biz, og det fortsatt er 9 eco seter igjen slik at man kan booke de resterende på samme fly?
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Ang. punkt 1:
    Så vidt jeg vet består det å legge til en hjemreise på en enkeltreise av å faktisk kansellere utreisen, hente frem setene igjen (agenten satser på at de blir frigjort igjen) og deretter legge til hjemreisen.
    Det er iallfall dette alle agenter som har gjort det for meg har forklart meg. Dette var for mange år siden, da kunnskapen hos SAS var betydelige høyere enn i dag ..
     
  10. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Nye segmenter kan settes inn i PNR'en uten risiko for å miste eksisterende segmenter. Det de ikke kan gjøre er å slå sammen to enveis (to separate PNR). Da må en PNR først kanselleres, med risiko for at setene ikke kommer tilbake.

    Forøvrig kan de trylle med SK flighter. Jeg hadde to separate PNR, en vanlig SAS bonusbillett SK CPH-HND og en *A jeg ville slå sammen. Agenten satt inn CPH-HND i *A bookingen før den originale PNR'en ble kansellert, så her laget han nytt award inventory. Det kan de selvsagt bare gjøre på SK-flighter. En funksjon de normalt bare bruker ved irrops.
     
    Storbaba liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Og den siste der tror jeg det var mange agenter som benyttet seg av tidligere, når de skulle "legge til en hjemreise" eller slå to enveis sammen.
    Det virker ikke som agentene som jobber der nå har denne kunnskapen, eller tilgangen.
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, fikk et leg kansellert uten tilbud om noe annet enn refusjon. Vil jeg få tilbake ALT av avgifter? Jeg mener at det er tilfellet, men 2 personer på SAS chat mener at jeg ikke vil få tilbake 450 per person :eek:
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er noe av reisen igjen får du nok ikke tilbake de 450,-
    Men hvis alt blir kansellert, eller du nå velger å kansellere hele reisen fordi den ikke er gjennomførbar, vil jeg mene du skal ha de 450,- tilbake, ja.
     
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på hva som er noe igjen. Jeg hadde: OSL-FRA-BKK og BKK-IST-OSL, nå sitter jeg med OSL-FRA-BKK og IST-OSL
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du har flighter igjen, har du "noe igjen" =)
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, skjønner. Snakket med en 3dje. Tar det på chat for å få det dokumentert i tilfelle jeg trenger det. Skulle få tilbake alt siden BKK-IST ble innstilt. Viktig at jeg brukte knappen som dukkert opp inni i selve bookingen som heter alternativer hvor eneste alternativ er "Avbestill flygningen og be om refusjon". Har nå kopi av bekreftelse på chat og satser på at det går i orden. Er en bestilling på 8 personer, så blir endel penger...
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Innstilt flyvning skal gi full tilbakebetaling:

    Hva skjer med min Amex Companien Ticket hvis SAS- eller Star Alliance-bonusreisen min kanselleres av flyselskapet?

    Verdikuponger som ikke har utløpt, returneres til deg og har samme gyldighet som før. Utløpte verdikuponger returneres til deg med en forlenget bestillingsperiode på 30 dager fra kanselleringsdatoen. Servicegebyret på SEK 450 blir også refundert.

    (fra https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus&faq-search=)
     
    Jeanette, Kjetil L and mrt like this.
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste kjipe er at jeg ikke rakk å legge på CTene som hadde fått nye 30 dager, da hadde jeg fått enda nye 30 dager :p
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor har du dette fra? :rolleyes:
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo naturlig at du ikke får igjen avgiften hvis ikke hele reisen er kansellert.
    Hvis reisen (uten det kansellerte leg'et) kan gjennomføres ser jeg ikke noen grunn til å få de 450,- tilbake.
    Er hele reisen kansellert, eller kunden velger dette fordi den ikke lar seg gjennomføre uten det kansellerte leg'et bør en få de 450,- tilbake.
     

Del denne siden