Ved innstilte flyvninger eller omfattende ruteendringer kan man etter EU261 alltid velge full refusjon. SAS' policy gjenspeiler også dette.
Hvis operating carrier kansellerer en bekreftet flyvning får du alltid full refusjon (alternativt gratis ombooking) - dette gjelder både ikke-refunderbare revenue tickets, samt ikke-refunderbare gebyrer på bonusbilletter.
Men det er jo det jeg skriver ... Hvis reisen (uten det kansellerte leg'et) kan gjennomføres ser jeg ikke noen grunn til å få de 450,- tilbake. Er hele reisen kansellert, eller kunden velger dette fordi den ikke lar seg gjennomføre uten det kansellerte leg'et bør en få de 450,- tilbake.
Beklager useriøst svar på den opprinnelige posten. Var bare litt oppgitt over at det skrives ting på forumet som ikke stemmer med de rettighetene man har som passasjer. Spesielt siden du rett etterpå skrev "Så lenge du har flighter igjen, har du "noe igjen" =)". Et hull fra BKK-IST kvalifiserer såklart til å få alt man har lagt ut av penger og eventuelle poeng tilbakebetalt. Men det ville også en kansellering der man blir rutet om til en mellomlanding som man ikke ønsker.
For første gang har jeg opplevd at en hyggelige svensk dame på CT-telefonen ikke fant ledig på de flygningene jeg hadde funnet på Awardfares … sukk! Hun fant alle flyene, men det var ikke ledig i henne systemer … , får sjekke litt senere og ringe igjen.
Nei, jeg synes ikke det er naturlig. Reisen kan sjelden gjennomføres om det mangler et leg! Men nok om det Var vel det jeg reagerte på også. Er liiiiiitt for mange som bare synser og slenger ut av seg det de tror eller mener. Om folk spør om noe helt konkret, kan man i grunnen la være å svare om man ikke er helt sikker på svaret.
Er det mulig å finne avreise for 5 personer flybilletter fra OSLO til BKK i november; ser ut som det ligger en begrensning på bonusbilletter på 4 personer for Thai airways og 2 personer for EVA, finner ikke noen løsning for å reise sammen, har dere noen tips? Forresten så er det økonomi billetter det er snakk om.
OSL-LHR-ICN-FRA-CPH-OSL. Flere leg i F. Siste leg blir kansellert. Kanskje ønsker den reisende å "hoppe av" i CPH for ikke å miste hele reisen med alle F-leg'ene.
Det har jeg opplevd altfor ofte i det siste. Når de ikke finner noe, så prøver jeg å søke på nett og får sånn rød feilmelding. Kanskje det søkes mot samme system?
Jeg hadde en CT reise til BKK hvor utreise ble endret, noe som førte til at jeg fikk lang layover i ZRH. Reisen ville altså latt seg gjennomføre, men ble skrekkelig upraktisk. Har nå kansellert den, og da også fått bekreftet at jeg skal få de 450 kronene tilbake.
Men bare så dette er klart: det er ikke opp til SAS eller kunderådgivere å avgjøre om du skal få full refusjon. Dette er regulert i EC261 og er klokkeklart.
Har prøvd å bestille en bokusreise for 2 med CT i hele dag, men får alltid opp "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. velg en annen prisklasse" etter at jeg har lagt inn navnene osv. Flere som har hatt problemer? Star Alliance til BKK fra OSL, tur retur