Jeg har havnet i et kinkig i-landsproblem. En liten ruteendring hos Eva som har flyttet TPE-CDG fra 00:40 til 23:40. Som vil si at de har utsatt reisen min 23 timer i stedet for å flytte meg flytte meg en time tilbake, hvor jeg fortsatt hadde rukket flyet etter mellomlanding. Ser ikke ut til at det er ledige billetter på noen av flightene. Det gir meg 26 timer i Taipei som ikke er et problem i seg selv, men det var ikke planen her. Har noen erfaring med ombooking til annet fly uten ledige bonusbilletter? Edit: ser ut til at det er ledige billetter i begge ender, så det får vel være løsningen min.
Takk for at du passer på, veldig betryggende Både @lohelle og @ito som har kjøpt for meg med poeng og meg selv har hatt samme forsinkede prosess at poeng og gebyr og avgifter ikke ble trukket før i dag. Ito har også oppdatert meg at poengene hans har blitt trukket. Forresten, hvordan kan jeg skrive melding slik at de jeg nevner får beskjed om posten?
Hvis jeg forstår deg riktig ble du flyttet slik at du fikk 26 timer på TPE og det ble godkjent av SAS? Sleit selv med 50 min tidligere ankomst som ga over 24 timer som de ikke ville godta. Fint det løste seg meg andre flights. TPE og flytoget rett inn er en fin løsning for et langt døgn.
Endringen kom som en mail og SMS litt tidligere i dag, så det er nok bare automatikken som har gitt meg nytt tidspunkt. Jeg kan godt ta 26 timer i Taipei, men jeg må uansett snakke med de for å få ny flight fra Paris siden den går dagen før jeg lander nå.
Jeg fikk nettopp en endring i bookingen min som i teorien gjør den ugyldig. Gikk fra en 2t stopover til en 26t stopover. Klager forsåvidt ikke på en dag i Taiwan men vil dette skape noen problemer tror dere? Har ikke fått noen nye e-tickets men bookingen har heller ikke noen noen "feilmeldinger".. Er litt redd for å ringe inn i tilfelle de fjerner noe DPS-TPE 16:15 - 21:45 -----1 day 1h 55m----- TPE-CDG 23:40 - 07:30 edit: Ser at @Upsaker er i akkurat samme problemstilling på samme flyrute
Nettop. Jeg vil tvert nei fra backoffice på telefon flere ganger. Mens Eldbjørg godkjente 24t og 30 min på gullmailen.
Etter rute endringen med samme utfordring fikk jeg varsel på web versjonen om at billettene ikke var helt ferdigstilt. SAS på telefon ville altså ikke godkjenne, mens gullmailen godkjente. Så kanskje en generell sjekk via gullmailen om alt er ok?
Første gang jeg booker CT billetter. Opprinnelig booking var CPH-SFO. Ringte inn for å legge til OSL-CPH. Skjønte det slik at det da beregnes nye avgifter og må betale et endringsgebyr. På bestillingen min står det nå en melding om at billettene ikke er fullført. Er det slik at jeg skal få en link for å betale skatter/avgifter? Hvor lang tid skal det isåfall ta før jeg begynner å mase på kundeservice?
Ja tror jeg får sende en mail til diamantmailen og krysse fingrene for at de ikke rører noe! Samtidig så har jeg jo ingen feilmeldinger sånn som du hadde
Kjapt spm som jeg mener jeg har sett svar på før. Hvis man har bestilt en reise med *A, så er det ikke noe problem å legge på CT i etterkant?
Jeg har flere ganger fått ruteendringer som gjør at jeg får mer enn 24 timer med overnatting. Sist gang kansellerte Brussels JFK-BRU en dag og flyttet oss til dagen etter. Dette medførte at vi fikk 36 timer mellom landing PTY-JFK til JFK-BRU, og vi ville komme ett døgn for sent til CPH-BGO. Sendte mail til diamant-mailen og fikk nye tilpassede billetter. Denne uken har jeg endret billettene til PTY-IST-FRA-BGO og får dermed 28 timer kortere hjemreise fra Panama.
Så lenge CT er opptjent FØR du booker reisen, ja. Hvis du booker en reise (uten CT) og deretter opptjener CT kan du IKKE legge den til på reisen.
Hvorfor ikke? Jeg endret nettopp fra FP4 til en CT på en booking, da burde vel det være mulig og bare legge på en CT også?