Tusen takk for svar. Det er rett over 14 dager til reise. Sas kunne ikke booke om, fordi det ikke er flere bonus billetter igjen. Se sier at de kun søker igjennom tilgjengelige bonus billetter, som det ikke er alt for mange av. Har jeg krav på at de søker gjennom alle star alliance fly reiser? Skal jeg snakke med SAS kundeservice, eller CT-telefonen?
Hvorfor ikke kan jeg dessverre ikke svare på. Men det handler kanskje om at du ikke skal kunne booke en reise når du ikke har en CT, for deretter legge en til når den er opptjent. Jeg er iallfall blitt nektet å legge til en CT fordi den var opptjent etter bookingen ble gjort.
(Det er nok mange her med bedre peil enn meg, så jeg er åpen for å bli tatt i skole av noen som i motsetning til meg faktisk vet hva de snakker om ) . Min virkelighetsoppfatning: Forutsatt at reisen din dekkes av EU-regulativet: I prinsippet er det ikke ditt problem at en flyavgang er innstilt. Du og transportselskapet har inngått en avtale om transport fra A til Z. Selskapets muligheter til å fragå denne avtalen er strengt regulert av EU-regulativet. Dersom flyselskapet finner en tilsvarende reise i tilsvarende komfortklasse innenfor sin allianse er det sikkert gunstigst for dem, men hverken manglende bonusplasser eller plass i samme allianse er noe flyselskapet kan dekke seg bak. Går det andre fly, har du rett på plass hos disse. Hvordan du best vinner fram er derimot et vanskeligere spørsmål. Jeg går ut i fra at det ikke er SAS-flyvning som er kansellert, men du må uansett forholde deg til det selskap som har utstedt billetten. SAS vil vel i tilfelle måtte søke regress hos TK. Så en metode etter at SAS sier at det ikke er noe de kan gjøre, vil jo kunne være å gjøre det klart for dem at du i så fall vil gå til innkjøp av rimeligste tilsvarende reise som du finner, og at du vil fakturere SAS i etterkant. Så skal du ikke se bort i fra at krav vil bli avvist, og du vil måtte bruke flyklagenemnda. I verste fall vil ikke flyselskapet rette seg etter nemndas vedtak, så da vil du være henvist til rettsapparatet. Kanskje det vil lønne seg for sinnsfreden å sette ut en slik klagesak til et av ågerselskapene som hjelper folk med å skrive klagesakene mot en klekkelig prosent. Og det er jo aldri noen garanti for noe utfall i en sak. Prøv å sikre at så mye av dialog som mulig er skriftlig, og formidlet til SAS på et så tidlig tidspunkt at de fortsatt kan velge å fikse ting. Dokumentér så godt det lar seg gjøre at du velger et plausibelt og rimelig alternativ. Dette spørs jo litt hvor mye disponibel tid og interesse /sportsvilje du har for å følge opp en slik sak.
Funker det hos deg? Jeg har det markert og har aldri en gang fått varsel for dette, og jeg er ganske sikker på at jeg har blitt tagget mer enn 0 ganger..
Det funker, quote også, men tags funker ikke. Har aldri fungert så lenge jeg har vært på forumet, og statistikken påstår at det er over 8 år nå....
Burde vite svaret, men: utgått CT, bonusreise til Tokyo booket. Returen går NRT - WAW, WAW-VIE, VIE-CPH. 2 siste strekkene med austrian er kansellerte. Får jeg ordnet nye legs uten å måtte bruke noen ny CT, siden det er kanselleringer, eller er jeg fucked hvis jeg endrer noe (bookingen er i april neste år)? Har funnet en LOT flygning som har bonusbillett WAW - OSL, og kan så forhåpentligvis hekte på OSL - BGO etter det, hvis ok. Litt unødvendig å måtte ut med 30k poeng (ikke store problemet for WAV - OSL i biz på enda en star alliance award trip, med tilhørende 50 € i bookinggebyr fra sas - må ha bizen der pga antall kolli). Regner med jeg får +1 kolli på bonusbillett med LOT som *A gold?
Joda, klart det er et skritt opp. Ellers ville ingen kjøpt det. Selv opplever jeg det skrittet opp som så lite at det ikke gir mening å betale mer enn noen få hundrelapper for det på en CPH/ARN/OSL flight til USA dog.
De har helt sikkert tydelige retningslinjer på dette, men uten tekniske begrensninger kan man alltids treffe på noen som enten ikke bryr seg eller er klar over disse. Slikt er langt fra unikt hos SAS og forekommer stort sett overalt hvor det er et snev av manuell saksbehandling.
Jeg skal teste ut LH premium economy om noen uker på vei til Sør-Amerika, jeg valgte fixed upgrade fra vanlig økonomi. Jeg ser at setene i A350 er noe smalere enn SAS plus sine i A330, men når jeg skal fly 12 timer så har jeg lite lyst å sitte skulder mot skulder med noen jeg ikke kjenner, det er også fint å kunne legge setene noe lengre ned. Jeg sjekket også ut et annet alternativ: "Sleepers row". https://www.lufthansa.com/er/en/sleepers-row Noen som har erfaring med denne tjenesten? Jeg har for så vidt sneket meg til dette selv flere ganger når jeg har flydd halvtomme fly på langdistanse, men det vet man jo aldri i forkant. Dessuten er ikke sleepers row tilgjengelig på alle fly, så da føltes fixed upgrade tryggere
Nettop. Og det var derfor jeg siterte @ina i stedet for å bare tagge henne som @Eddie47 gjorde. For å demonstrere forskjellen.
Vurderer å endre fra EVA til Air India på utreisen på en reise til Singapore. AI har en rute fra LHR til DEL med 50 minutter ventetid før neste fly til SIN. Er 50 minutter nok fra ankomst til avgang i DEL?
Minimum connection time mellom de fleste internasjonale Air India flights på DEL er 1 time: Code: STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE 1.30 3.00 3.00 1.30 OFFLINE 1.30 3.00 3.00 1.30 ** OR * ARE ALL AI-AI II 1.30 FLT 9001 - 9999 - FLT 9001 - 9999 CDS ** - ** TRM 3 - 3 AI-AI II 1.00 FLT 900 - 999 - FLT 10 - 99 CDS ** - ** AI-AI II 1.00 FLT 10 - 399 - FLT 10 - 399 CDS ** - ** <--- […]