Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Bytte fra EVA til AI? Med mindre det er svært store forskjeller på reisetiden, så regnes vel EVA som milevis bedre å reise med enn AI
     
  2. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har EVA spikra på hjemreisen, og tenkte det kunne vært morsomt å prøve et annet selskap i business. Beholder trolig EVA på utreisen også etter å ha sett videoer fra de to selskapene :rolleyes:
     
    holmen liker dette
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,892
    Likes mottatt:
    5,747
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre er både ET og TK også utsolgt i business.
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Kor finn du tak på slik data @trygveat ? Litt vanskeleg og tolke alt, men viss ein kan dra ut slik info ein plass er det genialt.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Expertflyer -> Travel Information -> Min Connect Times
     
  6. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Det bytte hadde jeg aldri gjort om du har lest reviews på nettet.
     
    indahla and GlennDi like this.
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det at man med Edelweiss i eco (solgt som LX) kan booke seter gratis først 48 timer før avgang?
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,115
    Likes mottatt:
    9,246
    Bonuspoeng:
    183
    Vises CT etc dobbelt nå (istedet for halv som før!)
    upload_2022-10-26_20-26-4.png
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,268
    Likes mottatt:
    5,816
    Bonuspoeng:
    183
    Hva skjer hvis jeg har to vinduer oppe samtidig og booker en tur på hver av dem og entrer betaling i samme øyeblikk. Vil begge gå igjennom på en CT, hvis det er mikroskopiske forskjeller på skattene på bookingene? :rolleyes:
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,599
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Har en bonusreise SFO-TPE-ICN med EVA på begge flightene.

    Nå har EVA kansellert TPE-ICN, og flyttet oss til et fly som går før flyet fra SFO lander i TPE. Det går jo dårlig.. Fikk først et par eposter fra EVA om setebytte. Og så om endring av flight.

    Nå fikk jeg sms og epost fra SAS om endring av flyvninger, og dette er valget jeg har i følge SAS:
    upload_2022-10-27_14-27-36.png

    Vi kan godt flytte SFO-TPE en dag tidligere, eller TPE-ICN en dag senere, men det er jo selvfølgelig ingen alternative bonusbilletter tilgjengelig.

    Hvem bør jeg kontakte? SAS? Og er det noe håp om å få til dette?
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg personlig vil i dette tilfellet høre med EVA først. SAS sier sannsynligvis bare «tyvärr» uansett. Har de flyttet deg til en tidligere avgang, er det stor sjanse på de kan flytte deg til en senere avgang. Slik jeg kjenner EVA, vet jeg de pleier å være snille i en slik situasjon.
     
    Last edited: 27. okt 2022
    holmen liker dette
  13. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    EVA. Det er bare de som kan flytte deg, siden det er de som har kansellert avgangen.
    Det eneste SAS kan gjøre for deg er å booke deg om til samme klasse (som en vanlig ombooking, siden de ikke er pliktet / har myndighet til å håndtere EVA sin IRROPS), men det forutsetter jo tilgjengelighet.
     
    holmen liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Takker. Da kontakter jeg EVA og ber om å flytte en av flightene, så de henger sammen.
     
    Insomnia4u liker dette
  15. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har en CT til USA. Reisen er etter CT har gått ut. Hvis jeg vil endre tidspunktet for et legg (fra Oslo til Stockholm til tidligere på dagen), kan det da gjøres via hjemmesiden, eller bør jeg ringe til SAS?
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ringe SAS, du kan endre dersom CT-en ikke er gått ut når du endrer.
     
    Ddan and Jeanette like this.
  17. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Jeg trenger et tips her. Jeg skal forflytte meg fra Santiago til New York i november. Foreløpig har ruten en mellomlanding på ca. 24 timer i Punta Cana. Jeg tenkte at det var en god ide`, men nå har jeg lest at immigrasjon på den flyplassen kan ta svært lang tid. Jeg vet ikke om det er verdt det for et opphold på et døgn. I tillegg er været usikkert i november. Noen formeninger om dette? Jeg kan booke om til SCL-PTY-MCO-EWR med Copa/united om jeg vil.
     
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål er Ikke direkte relatert til en CT-reise, men er en konsekvens der et segment i en CT-reise er kansellert. Så jeg satser på jeg kan stille spørsmålet mitt her. I desember skal jeg fly HND-FRA-OSL der FRA-OSL nå blitt kansellert. Jeg vurderer nå å treffe en kamerat, overnatte i nærheten av flyplassen i Frankfurt og reise videre til Oslo dagen etter. Hvis jeg handler alkohol på taxfree på HND, har jeg andre muligheter å bringe flasken hjem enn å hente ut kofferten på FRA og sende flasken min med kofferten dagen etter?
     
    Last edited: 27. okt 2022
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,599
    Bonuspoeng:
    293
    Litt usikker på reglene når varene kommer fra Asia, men om du f.eks. handler i Europa og det er forseglet kan du fint ta med posene igjen senere.
    Det var et krav om at det skulle være under 24 timer siden forsegling tidligere, men det er det ikke lenger.
    Jeg har flere ganger hatt med 2-3 dager gamle poser igjennom sikkerhetskontrollen i Oslo uten et spørsmål.
     
    bombusfervidus liker dette
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at jeg ikke har vært helt presis. Jeg vurderer å overnatte i Frankfurt, så spørsmålet vil da være om sikkerhetsvakter på FRA vil tillate dette.
     

Del denne siden