Lufthansa (og SAS) har origin/destinasjon-begrensninger på en del av bonussetene som legges ut, slik at det ikke alltid er fritt frem å kombinere flyvninger.
Siden jeg har et lite opphold på ca. 20 timer med overnatting i Accra, så er det nok det som gjør utslaget på høy avgift.
Hvis du lurer på hvilken av de du skal velge, så tror jeg 787-10 har ny innredning, mens 777-300ER har eldre innredning. 787 er førstevalget, men jeg tror du overlever 777 også. (Har ikke testet noen av dem, ennå..)
Booket en tur med *A 2 voksne og 1 barn (5 år) med CT her i forrige uke og ble litt overrasket over at damen i andre enden hardnakket påsto at barn var 50%. Jeg trodde det bare gjaldt SAS, men gadd naturlig nok ikke å krangle på det og ser at jeg har blitt trukket 195' poeng (USA). Hadde egentlig tenkt å bruke to CT'er, men slapp da unna med en. Når har jeg funnet en litt bedre routing på returen og er lysten på å ombooke, men må poeng da tilbakeføres og trekkes på nytt? Eventuelt er det andre store muligheter for at dette blir oppdaget og endret eller kan jeg forvente at den summen de har trukket er den det blir? Usikker på om det er verdt å endre dersom det koster meg 65' poeng...
Så sant det ikke er kommet en ny regel som gir barn 50% også hos *A er det stor sjanse for at du må betale fullpris for de om du ønsker endre noe på ruten. Liten sjanse for at de skal oppdage dette uten at du gjør noen endring
Var det jeg fryktet, men er det en sjanse for at de går inn og endrer det uansett, eller er det litt ute av syne ute av sinn om jeg ikke gir dem en anledning til å gjøre det..?
redigerte akkurat mitt svar over: Liten sjanse for at de skal oppdage dette uten at du gjør noen endring, så lenge du har fått billetter på mail
Husker det ifra langt i bakhodet, men stemmer det at det vil gå bra om fornavn og mellomnavn blir skrevet i ett på billetten? Oppdaget at konsulenten som hjalp hadde gjort en liten feil, men tenker det skal være ok... Gjelder reise til BKK via IST hvis det har noe å si
Fikk hjelp av en dame på SAS chatten til å sette opp en reise BGO-OSL-MUC-CPH-OSL-BGO under 30% eurobonus salget til 14000 poeng + avgifter. Reisen hjem MUC-CPH-OSL er en mandag kveld (lander i Oslo 00.05) og jeg oppdaget at reisen hjem SK291 OSL-BGO på tirsdagen ikke var var lagt inn da jeg hadde betalt. Har kontaktet SAS kundeservice som sier de ikke kan ordne opp i dette og at jeg må refundere reisen samt eventuelt bestille ny reise med SK291 lagt inn til 20000 poeng, altså uten 30% rabatten. Noen som har en ide om hvordan dette kan løses på en annen måte? Det er jo ikke min feil at det ikke ble lagt inn som avtalt?
Her vil jeg tro du har en dårlig sak, med mindre du har kopi av chat-loggen. Sas kan ikke vite om dette berodde på en feil, eller om det faktisk ikke var ledige bonusbilletter OSL-BGO. Kjipt selvfølgelig, men da glemmer du ikke å sjekke om billetten er korrekt neste gang
Hvor lang tid tok det fra billetten ble bestilt til du oppdaget denne feilen? Hvis du først oppdager denne feilen nå i november, altså mer enn to uker etter at billetten ble bestilt, så kan du ikke gå til SAS og be om korrigering uten å betale prisen billetten koster nå.
Tja... Det kan fremdeles være over-30-grader varmt i Tokyo månedsskiftet augsut/september. Kombinert med høy luftfuktighet, er det litt for mye for enkelte. Hvis man trives med høy temperatur og høy fuktighet, så er det en fin tid å reise til Tokyo på.