Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Har en ny tur til BKK med EVA i juni, men fant ikke direkte connection fra Oslo så har nå en lite fristende melkerute OSL-FRA-ZRH-VIE-BKK. Om det ikke skulle dukke opp bonusbillett mellom OSL-VIE, vurderer jeg å kjøpe disse separat. Men går det bra å fjerne OSL-FRA-ZRH, og starte turen i VIE? Tror ikke det er noe married-segment her?
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal gå fint ja :)
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har jobbet med det samme på bookingen jeg flyr nå, og har slitt med å booke om. Om det har handlet om married segmente hos SAS eller EVA har ingen på tråden kunnet fortelle meg. Jeg hadde ringt inn og forsøkt.
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Så merkelig. Jeg mener jeg kunne booke vie-bkk-vie, så burde ikke være married.
     
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Lite sannsynlig at du får married segments på flyvninger mellom ulike selskaper (bortsett fra selskapene i LH-gruppen)

    Skal uansett være mulig å kansellere en gruppe med married segments uten å kansellere VIE-BKK med EVA.
     
    Jeanette liker dette
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er planen for å booke separat? Norwegian direktefly? Eller har Austrian begynt med daglige flights OSL-VIE igjen på vårparten?
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde lignende opplevelse med ET nylig. Jeg booket JNB-ADD-BRU-WAW-OSL først og ønsket å booke om til JNB-ADD-FRA-WAW-OSL. De tre første agentene jeg kom i kontakt med sa det samme, at ET ikke lot dem avbooke ADD-BRU og heller ikke JNB-ADD-BRU og gav opp til slutt. Den fjerde agenten klarte det til slutt, men ikke uten kamp. Hun signaliserte at det virket som ET hadde noen restriksjoner som hun og de agentene hun snakket med ikke kjente til. Heldigvis tok det ikke mer enn 3-5 minutters ventetid på CT-telefon hver gang jeg ringte forrige uke, ellers hadde jeg ikke orket å leke agentrulett på en rute som jeg i utgangspunkt er godt fornøyd med.
     
    Jeanette liker dette
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Både Norwegian og Austrian flyr direkte i juni i hvert fall.

    Så enten drar vi samme dag som flyet til BKK går, eller så drar vi et par dager før for å få noen dager i Wien. Ikke vært der før, så regner med vi går for det alternativet :)
     
    Last edited: 09. nov 2022
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg løste dette med å reise til VIE dagen før, med mellomlanding i CPH. Da fikk jeg bonusbilletter iallfall.
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Enn så lenge er det ikke bonusbilletter som gjør dette mulig uten å få mer enn 24 t i Wien eller bruke 8 timer på å komme seg til dit. :)
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ah.. da blir det vanskelig ja. :)
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det var i grunnen ingen løsninger som var særlig fornuftige annet enn å kjøpe billetter direkte OSL-VIE. :) Men mye kan skje før juni!
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, på godt og vondt. Jeg har nå jobbet i flere omganger med å rydde opp i det som var en helt perfekt booking i juni, men som blir mer og mer tullete for hver uke som går. Kanskje det blir ok til slutt. :rolleyes:
     
    mariusberg89 liker dette
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er lov å håpe. Har OSL-VIE-BKK-VIE-OSL om ca 3 uker, og den har det (bank i bordet) heldigvis ikke vært noen endringer på så langt!
     
    holmen liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Dagens dilemma. Jeg prøver å komme meg til Bali i påsken. Har i dag:
    OSL-FRA-LHR-BKK-TPE-DPS med ~12 timer i Taipei fra 21:15 til 10:00. Alt i business, men total reisetid må være 1,5 døgn. Så den prøver jeg å korte ned. Men alternativene er ikke spesielt ideelle. Jeg kan fly:
    OSL-FRA-VIE-TPE i business og TPE-DPS i økonomi. Denne ruten har bare 4 timer stopp i Taipei. Ulempe i tillegg til 5 timer i økonomi er at jeg kommer frem enda en dag senere.
    Siste alternativ jeg har funnet er LHR-BKK med BR C en dag før, men får da ca 18 timer i Bangkok og så er det BKK-DPS med TG Y i ca 4 timer dagen etter.

    Er det noen som ser et bedre alternativ? Alt til DPS er utplukket. Jeg heller mot et av de to siste. Har vært i Taipei før så har ikke kjempebehov for å dra dit og reiser til Bangkok i morgen så tenker at jeg er mettet på Bangkok for en stund også. Snakket jeg meg akkurat inn i 5 timer med Eva økonomi nå?
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    EVA har et bra økonomi-produkt. Jeg velger EVA fremfor Thai i økonomi.
     
    Upsaker and holmen like this.
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja tror du gjorde det altså ;)
     
    Upsaker liker dette
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Et annet alternativ er å se om du finner billetter IST-CGK, og så kjøpe billett selv fra CGK-DPS. Dette er jo bare en totimers flyvning i økonomi, og det går jo plenty avganger.
     
    Upsaker liker dette
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Ville tatt LHR-BKK ruten. Får du uansett justert deg til tidssonen når du lander i BKK også prøver du deg på ett nytt hotell du aldri har prøvd før, og drar innom Infinity (https://www.infinityspa.com/) for en herlig massasje før du drar til Bali dagen etterpå i TG C og drikker deilig iste :cool:
     
    Upsaker liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng, skal sjekke det.
    Ikke noe dårlig alternativ. Nå var OSL-FRA borte og, så får uansett ikke booket den.
     
    paramberg liker dette

Del denne siden