Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil nok ikke bruke tid på den drømmen....

    upload_2022-11-14_15-17-42.png
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Æsj har de sluttet med F på den ruta? kanskje det kan være ett håpe via MEX da :)
     
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

    et spørsmål. Booket en SAS billett tur/tur til USA. Mellom navnet til personen som reiser mangler i billetten som ble utsendt i bekreftelsen. Jeg la det til ved bestilling men det mangler rett og slett. Jeg ringte inn til SAS 2 ganger, og spurte hvorfor det mangler, de sa det ligger inne i systemet hos dem men det ble ikke skrevet ut av en eller annen grunn. (Ikke jeg som har glemt noe).

    Er det greit å reise slik? begge SAS agentene sa at alt er i orden og personen kan reise. Alle flygningene er med SAS. Bør jeg likevel ringe til SAS og be de sende meg ny bekreftelse med mellom navnet, eller bare stole på dem at alt er riktig?
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183

    Har reist med reisefølge uten mellomnavn flere ganger uten problem, så lenge første fornavn og etternavn er riktig skal det være ok
     
    SVG_flyer liker dette
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Noen har vært borti dette før? Prøvd 2 ganger å endre øko til biz SEZ-ADD per telefon i dag, ene kl 10 og andre 1645. Tar det lang tid å få fiksa det? Første konsulenten mente at jeg kunne se endringen i appen med en gang og at skatter og avgifter skulle beregnes igjen av EuroBonus. Neppe store kostnadsforskjellen. Så ingen endring i appen og ei heller noe ny Mail, eller reservasjon på kortet hvor endringene skulle belastes. Andre agent kl 1645 skjønte greia og skulle få sendt det videre (skjønner at det ikke kan forventes med en gang). Men når bør det være i orden tenker folket? How hard can it be? Eller var jeg uheldig x2?
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Endringer sendes til EB avdelingen og kommer «etterhvert» …
    I dag kom endringen etter 3 timer …
    Sist kom endringen etter 2 døgn
     
    sunshine liker dette
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Alt i fra 20 min til tre dager har jeg opplevd. Enkelte ganger er det ikke problematisk å vente et par dager, andre ganger kan det være katastrofalt. Kommer litt an på hvilke flyselskap du skal fly med. Det ultimate er å treffe en agent som kan utstede billetter. Det har jeg opplevd flere ganger. Har også hatt et innlegg tidligere om min strategi.
     
  8. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Har du fått endret en booking og fått utstedt ny billett umiddelbart (bortsett fra ved irrop) ? Min erfaring er at alle agentene kan utstede nye billetter, men endringer må gå via backoffice.
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, flere ganger. Og jeg har opplevd at flere agenter ikke kan utstede billetter ved nybestilling.
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Avbestillte en CT OSL-ADD-NOS for en stund siden, det tok en stund som flere har rapportert her inne før refusjonen kom.

    Ser jeg har fått tilbakebetalt hele beløpet, også de 2x450kr i service fee.

    Noen regler rundtavbestillibg jeg ikke har fått med meg, eller var jeg bare heldig?
     
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Gebyret på 450 er refunderbart ved avbestilling innen 24 timer, eller hvis noen av flightene har schedule change over en viss tid (usikker på hvor mye, 1 time?) eller er kansellert.
     
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det jeg mente også.


    Her er det snakk om tur bestillt i juni, og avbestillt i starten av november, ingen endring av rutetider hadde skjedd før jeg avbestillte så dette synes jeg var litt rart
     
  13. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg var i dag klar for å fly og dokumentere Business Class Dreams med Copa fra Santiago til Panama og videre til USA. Men ved innsjekk fikk vi vite at vi var nedgradert til Premium Economy. Fikk 400 USD per pers i kompensasjon, og de lovet at de kunne tas ut i penger siden vi bor i Europa. Men det tror jeg ikke før jeg ser det. Får man noe reduksjon i betalte bonuspoeng fra SAS også i slike tilfeller? Jeg har jo betalt for business med poeng + brukt CT. Heldigvis er flight videre fra Panama i Business, men det er 3,5 timer og første flight er over 6 timer. Dette var trist, og kanskje nok et eksempel på at de med bonusbilletter ryker først ved overbooking. Vi er alle Star Alliance gold (3 SAS diamant og 1 SAS gull) :/
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Du har biz videre, så du får neppe noe fra SAS. Regelen er vel klar? Har du et segment i biz, så er det biz-pris det gjelder. Dessuten har Copa lovd deg kompensasjon…
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan gjøres dette i praksis?
    Bestilte du først HND-CPH på nett/telefon?
    … så bestilte du EVA til NRT på nett, sas.no?
    Kan de slå sammen reisene eller er det 2 enveisreiser?
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, Man må bruke andre verktøy enn SAS sin hjemmeside for å få indikasjon på bonusseter i F.
     
    mariusberg89 liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Gjorde som du sier ja. Først SK HND-CPH på nett for en del uker siden. Så BR til NRT på nett med CT. Det er to enveis. En med CT og en som FP4. Kunne sikkert ringt inn og hørt om å legge til EVA på den bookingen jeg hadde, og så legge til CT, og trekke poeng på nytt. Men jeg gadd ikke prøve.
     
  18. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld.

    Vurderer en CT tur til CUN med fruen og har funnet BIZ med både TK og TP. Førstnevnte har ledig "hele" tiden mens TP tilfeldigvis også har ledig på de ønskede datoene. Etter å ha lest litt i senere tidom alle endringene/kanselleriingene med TK, er da TP et bedre valg?

    Billettene som er funnet er CPH-CUN, men å finne hele veien fra SVG har vist seg umulig.
    Kan man ringe CT telefonen og få de til å legge til SVG-CPH(gitt at det er ledig på datoene?) Bør jeg kanskje booke de ønskede tidspunktene for SVG-CPH først som en tilleggsbooking og få CT agenten til å bare legge den til på CPH-CUN bestillingen?

    På forhånd takk.
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,267
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville uten tvil valgt TAP, TK gjør endringer hele tiden. Du aner ikke hva du ender opp med.
     
    Bonusduk liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,599
    Bonuspoeng:
    293
    TP ut og TK hjem ville jeg valgt.
    TK på utreise mellomlander I MEX, så det blir en lang tur.
    Har hørt en del varierende om service på TP, mens TK alltid er strålende.

    Edit, tilknytninger er også verd å ta med i betraktningen. TK sin flight tíl Oslo er lang, i alle fall om man skal holde seg edru hele veien :confused:
     

Del denne siden