Det er godt mulig, har ikke forsøkt. Men har hatt noen langdryge morgenturer IST-OSL. På ettermiddagen er det lov å drikke litt druejuice for å øke komforten litt, men ja åpenbart mye bedre stoler på TK.
Joa, ser den. Men der var jo @Are som reiste problenstillingen. Han begynner kanskje å bli godt voksen
Absolutt, men denne tok jeg faktisk ikke.. Er IST-OSL feil vei? For langt øst? Faktisk er IST-OSL kortere enn LIS-OSL.
Sikkert, men reise øst for så å reise vest? Det var det jeg tenkte på. Lisboa er liksom mer på veien da.
Det er jeg med på, samtidig, CUN-LIS er rett under 9 timer, CUN-IST er 12. Persoblig synes jeg 9 timer er for kort og 12 er bedre Rekker å spise, se to filmer, sove og å spise frokost, det går ikke på 9 timer.. Da blir det dårlig med søvn.. Men nå blir det kanskje litt (helt normalt) flisespikkeri her
Helt enig her. Savner ikke nattflyvningene mine på 6-7 timer mellom europa og vest-afrika. Dagen etterpå var alltid ødelagt grunnet lite søvn.
Litt inne på tanken om å dra over dammen i F og muligens dra med en god venninne som er bosatt i Frankfurt. Er det mulig å booke noe hvor hun hopper på i Tyskland eller bør vi ha samme booking hele veien? Er jo egentlig litt unødvendig å få hun til Norge før reisen starter Og hva kommer egentlig en tur over dammen i F på? Har CT tilgjengelig.
Takker for link til poengtabell, men lurer fortsatt på om det er mulig å la noen hoppe på reisen senere i turen...
Nei, dere må starte/stoppe samtidig. Du kan jo f.eks booke open-jaw FRA-BOS-FRA-OSL der hun hopper av i FRA og du fortsetter til OSL. Men du må nok kjøpe OSL-FRA separat.
Skal dere starte i forskjellige byer må det bookes som to separate bestillinger, og du må da isåfall bruke to CT hvis du vil ha det til halv poengpris. Eventuelt kan du gjøre som @Insomnia4u beskriver.
Booket LHR-HND-LHR i first. Skulle nå legge til EVE-OSL-LHR T/R i SAS Plus, men det gikk ikke sa agenten (selv om det var ledige seter). Kunne kun fly T/R London i økonomi sa han. Stemmer dette?
Flyselskap: SK, TK Klasse: Business; Plus og Go! Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK. Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 330000 + 2xCT Skatter & avgifter (per person): ca kr 950,- + service fee 450+ 150x4 endringsgebyr. Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted i: Juni/juli 2023 Booket: August 2022/November 2022. Flyvninger: OSL-AMS / SK Plus (A320) AMS-CPH / SK Go (Canadair Crj 900) CPH-IST / TK Business (A321-100/200) IST-BKK / TK Business (A330-300) BKK-IST / TK Business (A330-300) IST-CPH / TK Business (A321-100/200) CPH-OSL / SK Go (A320) Jeg la til tilslutning fra og til OSL. Fikk plus OSL-AMS men go AMS-CPH og CPH-OSL, selv om jeg så ledig plus hele veien. Ser at det er flere som kommenterer at man kun har mulig booke Go under bonusbestillinger. Her fikk jeg jo plus på første strek og go x 2. Er dette riktig?
Dette er spekulasjon basert på egen erfaring: SAS åpner 2 seter i Plus 330 dager før avreise. Disse setene virker å være fri fra Origin&Destination kontroll og kan derfor brukes uavhengig av connecting flights. Ytterligere seter som åpnes 300 dager før avreise (Normalt 8 short-haul) er sannsynligvis begrenset slik at de ikke kan kombineres med non-SK longhaul. En workaround er å be agenten booke shorthaul flightene først.Såvidt jeg vet må det være under 24 timer mellom to flighter før O&D-kontrollen slår inn, så eventuelle flighter på utreise påvirker ikke retur og motsatt.
Da kan jeg avkrefte at OSL-LHR Plus award er "fri" for O&D-kontroll 330 dager før avreise. Ombooket OSL-FRA-LHR LH Biz til OSL-LHR SAS Go med connection videre med NH F. Update: Sjekket ca ~30 datoer gjennom året, det finnes ingen tilgjengelighet i Plus med videre forbindelse fra LHR. Eks: OSL-LHR-* OSL-LHR uten connection;
Hvor lenge fikk du holde på TG F uten billett i praksis? TG C blir hvertfall autokansellert etter 5 timer.