Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Går nok dessverre under kategorien "old news" ja, og er det en ting jeg aldri kommer til å glemme så er det mitt første møte med sas sin kundeservice hvor jeg etterpå satt igjen som ett stort spørsmålstegn og lurte på om jeg hadde ringt feil.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Her surrer agenten til SAS igjen. En utreise til HND med retur NRT er ikke en open jaw. Er de to flyplassene en del av samme storbykode (her TYO) regnes det som en t/r
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg brukte selv 30 minutter i går ettermiddag på at agenten skulle slette to overflødige leg på en booking .. Forrige agent hadde lagt til den nye flighten men hadde ikke mulighet til å ta bort to som da ble overflødige.
     
  4. Loffen

    Loffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    28
    Har en CT bestilling gjort via telefon hvor agent har kombinert fornavn og mellomnavn i ett. Har prøvd å lete litt rundt og det ser ut som det pleier å gå helt fint, men er det noen som har erfaring med det? Det morsomme er at hos reisepartner så er det helt riktig.

    eks: Per Larsen Hansen -> Perlarsen Hansen
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    TG blir tilgjengelig for oss 180 dager før :D
     
  6. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ettersom jeg har booket en reise for mars neste år med en CT som går ut i år, vil jeg da kunne endre på flighter helt til flyet går, eller må jeg spikre alt nå innen 31.12.22?

    Bare ved en eventuell kansellasjon vil jeg kunne endre det?
     
  7. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    Etter hva jeg kan erindre, kan du endre bestillingen etter 15/1 - hvis du har en ny CT liggende. Har du ikke det tilgjengelig må du ta til takke med det du allerede har bestilt.
     
    AirMags liker dette
  8. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Takk,
    Vil ikke brenne en CT bare for å kunne endre litt på en reise som det allerede er brukt en CT på.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Der gjelder vel bare TG F? C og Eco kan bookes før?
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke det jeg har opplevd med C mellom BKK-DPS.. Ledig i aeroplan, ikke mulig å booke før 180 dager for oss.. Har de endret på det nå nylig til kun F?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, da blander jeg kanskje med noe annet.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,411
    Bonuspoeng:
    293
  13. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å poste herinne og:

    Hei. Har lyst til å få brukt årets CT før 31.12 og tror det skal bli til et varmt og solrikt sted utenfor Europa. Noen som vet hvilke av slike paradisøyer som er enklest å finne bonusbilletter til? Tenker her på noe i stil med Mauritius, Seychellene, Saint Lucia, etc ... Vet om Bali og Thailand, men ville foretrukket andre destinasjoner
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, min egen erfaring når jeg har reist med grupper er at mange har doble fornavn som agent/flyselskap nettopp velger å registrere slik.

    Det viktige er at etternavnet (fra passet, korrekt skrevet) er i etternavn-feltet, og så kan det gjerne stå "PERLARSEN" (de bruker alltid caps lock ;) ) som fornavn.

    "PER" som fornavn og ingen registrering av Larsen i det hele tatt går nok også greit, men har feilet på en del innsjekkingsautomater der man må scanne passet sitt - for da matcher ikke billetten 100% med navnet i passet.
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer du deg til Tokyo så er det ganske god tilgjengelighet videre til Okinawa (OKA) og Ishigaki (ISG) med ANA. En ulempe med dette er at ANA ikke har Business innenlands, så disse segmentene må bookes i X. Siden SAS ikke tillater å booke en reise med forskjellige klasser på nett må du derfor ringe inn for å booke.

    Du kan også fly til TPE og så fly til OKA i C med EVA Air. Vil du til Ishigaki må du isåfall fly videre til ISG med ANA.

    Du kan såklart også kjøpe billetter til begge disse destinasjonene, enten en eller begge veier. Tror ikke prisene er så gærne med mindre de har gått opp kraftig pga pandemien.
     
    Darkcho liker dette
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Dette burde jeg vite, men… ser på en open jaw i to ulike soner. Betaler man da for dyreste sone, eller gjennomsnitt av de to sonene?
     
  17. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Et lite spørsmål:
    Jeg booket en CT reise i C med TG fra CPH-BKK tidligere i år.
    Når jeg ringte SAS for å legge på OSL-CPH, kunne de visst ikke kombinere en Star Alliance bonus reise med ledige SAS bonusseter og dermed fant kundebehandler bare sete i eco, men ikke i Plus. Samme gjelder på tur hjem.
    Awardfares viser mange ledige seter, og man kan booke setene som bonusseter hos SAS.
    Er dette riktig, eller må jeg prøve en annen agent?
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Det er berre å ringe igjen. Med mindre CT'en er utgått er det ingen ting i vegen for å legge på ein ekstra leg.
     
  19. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du booket helt til ORD uten at det ble problemer @ccurrahee?
    Jeg prøvde meg på noe lignende i høst men fikk nei fra samtlige agenter jeg snakket med.
     
  20. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    De la den på, men ikke i Plus.. Ikke at det har så mye å si, men jeg synes det var litt rart
     

Del denne siden