Bookingen ble startet i 2019 med en F tur til LAX med ANA. Da var det uproblematisk. Selv trodde jeg at det å legge på returen ville blir et problem de siste dagene. Men har ikke fått noe problemer med most reasonable route denne gangen. Har ikke andre forslag en at en må argumentere med at F ruter ikke går alle steder og fortsette med HUACA.
Det er flere som har opplevd det samme den siste tiden. I en eller annen tråd finnes det en forklaring på dette. Jeg måtte selv sitte i øko fra LHR til OSL etter å ha fløyet med NH i first fra HND. SAS sin side viste ledige bonusseter i Plus da jeg booket om.
Kjent problem i en periode nå. At det er vanskelig å få lagt på et + sete med SAS i ettertid. Det forklares bedre av andre i flere innlegg på forum , men handler om at noen seter er reservert i systemet for nye bookinger og intra europa reiser, og at søkemotorene vi bruker ikke kan skille mellom disse setene og de vi får lagt til en eksisterende booking. Løsningen, når det er teknisk mulig må være å be agent søke opp SAS + reisene først og så legge på langstrekk, ved første gangs reservasjon. Hvis det fungerer.
Aha. Jeg ringte sikkert inn 5 ganger, men til slutt ble de sure. "Ser du har ringt inn angående dette før"..
Hmm. Eg har vore bort i liknande med reine SAS-reiser, men det fordi SAS Plus-billettane var married segment med SAS Plus vidare til USA. Då fann eg heller ikkje SAS Plus når eg søkte berre på BGO-CPH, men fann ledig i Plus heile vegen BGO-CPH-USA.
Håper du svarte at det er på grunn av veldig forskjellige svar og tilsynelatende alt for dårlig opplæring på deres ende... det går jo ikke an å stole på svaret man får.
Ikke helt overaskende. Det har vært ganske omfattende instraminger på hvilke ruter en kan booke. Sånn at SAS sparer penger på EB bookinger. Så egentlig er jeg litt overrasket over at jeg fikk lov til å booke returen i dag.
Kundeservice og Eurobonus-avdelingen kommuniserer ved å legge inn kommentarer i bookingen, så blir veldig tydelig om man allerede har fått avslag på en endringsforespørsel
Kunne tenkt meg noe lignende selv, men tror det blir vanskelig. Hadde vært fint å legge til to first legs T/R USA fra HND/NRT
Dette har vært vanlig praksis fra amerikanske flyselskap, bl.a. tidligere USAirways og deres USDM-awards. Jeg lærte meg systemet inngående (dvs bedre enn kundebehandlerne) og passet alltid på å være høflig siden jeg visste at de noterte i bookingen. Måtte bite meg i tungen noen ganger, men fikk valuta for strevet ved en kritisk kansellering som ødela tidenes F-booking med kidsa. Etter å ha ringt rundt en uke i verden til omtrent alle deres lokale kundeservice-kontorer i verden fikk jeg omsider koblet to supervisorer fra US Airways og Asiana sammen, som holdt på å 45 minutter for å redde bookingen. Kanskje det var tilfeldigheter. Men på flyertalk var det mange som ble litt hissige, og det ble notert ganske mange ting i den loggen på enkelte bookinger, som ble brukt mot dem på et senere tidspunkt. Jeg var ganske nøye med alltid å si at det ikke var agentens feil, men at det samtidig var krise i heimen. Nå er jo kundeservice i EB så dårlig/arrogant at det nok aldri ville gått der. Dessverre. Kanskje vi skulle begynne å føre en logg selv for hver booking og selvmotsigelser? Hjelper muligens kun om en er gull/diamant og kan sende den til kundeservice der?
Om jeg bestiller SFO-ORD-VIE i biz med overnatting på ORD og reiser videre til VIE neste dag (sammenhengende billett). Vil dette gi meg tilgang til polaris på både SFO og ORD? SFO-ORD er med UA C og ORD-ViE er med OS C.
Kun tilgang på ORD. Du må reise UA C interkontinentalt for å få tilgang på mellomlandinger, og da kun «along their eligible same-day routing». https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/airport/united-club-and-lounges/access.html
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/airport/united-club-and-lounges/access.html Du må nesten finlese litt, men jeg tolker det som Acess på SFO for en same day intercontinental flight.
Har hatt en enveis CT-booking inne i C til BNE med Eva Air en liten stund, som jeg la på en retur på nå på lørdag. Når jeg booket utreisen med Eva Air fredag for en uke siden, så fjernet de alle BR-strekkene i løpet av natten ettersom SAS enda ikke hadde utstedt billetter på flygningen (fikk heldigvis lagt de på igjen dagen etter). Denne gangen har de enda ikke utstedt billetter og det har gått over 2 dager siden booking. Ringte inn i stad og den var tydeligvis ikke var lagt i kø for ticketing, så nå var beskjeden at billetter kommer i kveld eller i morgen tidlig. Hvor lang tid bør jeg å ha på meg på å få tickets før BR bestemmer seg for å fjerne reservasjonen og legge billettene ut igjen? Bør det gå fint å la det gå til i morgen tidlig eller bør jeg ringe gulltelefonen og mase litt til?
Denne burde jeg klart å finne selv . Da ser det dårlig ut for polaris lounge på SFO, men kommer nok til å prøve meg uansett om jeg ender opp med å legge til SFO-ORD på billetten. Er ikke 'same day' så kommer nok ikke inn.