Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    De la den på, men ikke i Plus.. Ikke at det har så mye å si, men jeg synes det var litt rart
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Bookingen ble startet i 2019 med en F tur til LAX med ANA. Da var det uproblematisk. Selv trodde jeg at det å legge på returen ville blir et problem de siste dagene. Men har ikke fått noe problemer med most reasonable route denne gangen. Har ikke andre forslag en at en må argumentere med at F ruter ikke går alle steder og fortsette med HUACA.
     
    kristiaan liker dette
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Det er flere som har opplevd det samme den siste tiden. I en eller annen tråd finnes det en forklaring på dette. Jeg måtte selv sitte i øko fra LHR til OSL etter å ha fløyet med NH i first fra HND. SAS sin side viste ledige bonusseter i Plus da jeg booket om.
     
    Last edited: 12. des 2022
    PaalAndre1977 liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Kjent problem i en periode nå. At det er vanskelig å få lagt på et + sete med SAS i ettertid. Det forklares bedre av andre i flere innlegg på forum , men handler om at noen seter er reservert i systemet for nye bookinger og intra europa reiser, og at søkemotorene vi bruker ikke kan skille mellom disse setene og de vi får lagt til en eksisterende booking.

    Løsningen, når det er teknisk mulig må være å be agent søke opp SAS + reisene først og så legge på langstrekk, ved første gangs reservasjon. Hvis det fungerer.
     
    Are and PaalAndre1977 like this.
  5. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Aha. Jeg ringte sikkert inn 5 ganger, men til slutt ble de sure. "Ser du har ringt inn angående dette før"..
     
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm. Eg har vore bort i liknande med reine SAS-reiser, men det fordi SAS Plus-billettane var married segment med SAS Plus vidare til USA. Då fann eg heller ikkje SAS Plus når eg søkte berre på BGO-CPH, men fann ledig i Plus heile vegen BGO-CPH-USA.
     
    PaalAndre1977 liker dette
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,577
    Likes mottatt:
    22,644
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du svarte at det er på grunn av veldig forskjellige svar og tilsynelatende alt for dårlig opplæring på deres ende... det går jo ikke an å stole på svaret man får.
     
    kristiaan liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt overaskende. Det har vært ganske omfattende instraminger på hvilke ruter en kan booke. Sånn at SAS sparer penger på EB bookinger. Så egentlig er jeg litt overrasket over at jeg fikk lov til å booke returen i dag.
     
    kristiaan liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,284
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kundeservice og Eurobonus-avdelingen kommuniserer ved å legge inn kommentarer i bookingen, så blir veldig tydelig om man allerede har fått avslag på en endringsforespørsel :)
     
    kristiaan liker dette
  10. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, noe som gjør det vanskelig hvis en får negativt svar første gang..
     
  11. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne tenkt meg noe lignende selv, men tror det blir vanskelig. Hadde vært fint å legge til to first legs T/R USA fra HND/NRT
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har vært vanlig praksis fra amerikanske flyselskap, bl.a. tidligere USAirways og deres USDM-awards.

    Jeg lærte meg systemet inngående (dvs bedre enn kundebehandlerne) og passet alltid på å være høflig siden jeg visste at de noterte i bookingen. Måtte bite meg i tungen noen ganger, men fikk valuta for strevet ved en kritisk kansellering som ødela tidenes F-booking med kidsa. Etter å ha ringt rundt en uke i verden til omtrent alle deres lokale kundeservice-kontorer i verden fikk jeg omsider koblet to supervisorer fra US Airways og Asiana sammen, som holdt på å 45 minutter for å redde bookingen.

    Kanskje det var tilfeldigheter. Men på flyertalk var det mange som ble litt hissige, og det ble notert ganske mange ting i den loggen på enkelte bookinger, som ble brukt mot dem på et senere tidspunkt.

    Jeg var ganske nøye med alltid å si at det ikke var agentens feil, men at det samtidig var krise i heimen. Nå er jo kundeservice i EB så dårlig/arrogant at det nok aldri ville gått der. Dessverre.

    Kanskje vi skulle begynne å føre en logg selv for hver booking og selvmotsigelser? Hjelper muligens kun om en er gull/diamant og kan sende den til kundeservice der?
     
    AirMags, Upsaker, RoadKing and 2 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Absolut. Poeng per time i F blir vel knapt bedre en en 4x ANA F booking på ca den ruten.
     
    kristiaan and Insomnia4u like this.
  14. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg bestiller SFO-ORD-VIE i biz med overnatting på ORD og reiser videre til VIE neste dag (sammenhengende billett).
    Vil dette gi meg tilgang til polaris på både SFO og ORD?
    SFO-ORD er med UA C og ORD-ViE er med OS C.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,284
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kun tilgang på ORD. Du må reise UA C interkontinentalt for å få tilgang på mellomlandinger, og da kun «along their eligible same-day routing».

    https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/airport/united-club-and-lounges/access.html
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/airport/united-club-and-lounges/access.html

    Du må nesten finlese litt, men jeg tolker det som Acess på SFO for en same day intercontinental flight.
     
  17. Loffen

    Loffen Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    33
    Har hatt en enveis CT-booking inne i C til BNE med Eva Air en liten stund, som jeg la på en retur på nå på lørdag. Når jeg booket utreisen med Eva Air fredag for en uke siden, så fjernet de alle BR-strekkene i løpet av natten ettersom SAS enda ikke hadde utstedt billetter på flygningen (fikk heldigvis lagt de på igjen dagen etter). Denne gangen har de enda ikke utstedt billetter og det har gått over 2 dager siden booking.

    Ringte inn i stad og den var tydeligvis ikke var lagt i kø for ticketing, så nå var beskjeden at billetter kommer i kveld eller i morgen tidlig.

    Hvor lang tid bør jeg å ha på meg på å få tickets før BR bestemmer seg for å fjerne reservasjonen og legge billettene ut igjen? Bør det gå fint å la det gå til i morgen tidlig eller bør jeg ringe gulltelefonen og mase litt til?
     
  18. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har aldri kommet noen vei med å mase på de dessverre. Har hatt samme problem flere ganger..
     
  19. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Denne burde jeg klart å finne selv :).
    Da ser det dårlig ut for polaris lounge på SFO, men kommer nok til å prøve meg uansett om jeg ender opp med å legge til SFO-ORD på billetten.

    Er ikke 'same day' så kommer nok ikke inn.
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Bumper denne :D
     

Del denne siden