Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    For 4. gang i høst har jeg fått beskjed om at SAS ikke har trukket poeng for en bestilling når jeg ringer inn for å endre eller avbestille dem. Dvs. at poeng først blir trukket når jeg ringer inn og gjør endringen eller at jeg ikke får poeng igjen når jeg avbestiller. Sist gang nå i dag da jeg ringte inn for å avbestille en bonusreise jeg mener å ha betalt 72000 poeng for, og når jeg avbestiller den så sier de at den aldri er blitt trukket poeng for. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli skeptisk til dette her. Når jeg ser på oversikten på poeng inn og ut så stemmer det at jeg ikke ser at det er poeng trukket på den datoen bestillingene ble gjort, men jeg kan ikke huske at det ikke ble trukket poeng. Jeg ville jo lagt merke til om det ikke ble trukket poeng for en reise som jeg nettopp har bestilt. Jeg mener det alltid har blitt trukket poeng, selv om det av og til har tatt en times tid. Men når det ikke er registrert i oversikten så har jeg jo ingen bevis for at det er trukket poeng. Den ene gangen dette skjedde ba jeg gullmailen ta en gjennomgang og jeg fikk riktignok tilbakebetalt poeng for tydeligvis så hadde jeg rett. De siste gangene har jeg ikke sendt mail, men kommer til å gjøre det nå. Er det noe som har opplevd lignende?
     
  2. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om SAS slipper BIZ poengbilletter til Tokyo for tiden? Skulle gjerne reist neste år…
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,599
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør de, men de bookes typisk i løpet av 2-3 minutter.
     
  4. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Og da må jeg sitte klar kl. 24.00? Og kan booke billetter om 330 dager?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,599
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det er 329 for tiden, mens plus er 330.

    Men ja, det er dessverre måten å gjøre det på...
     
    oggaman liker dette
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvar og booke KTM-IST for Oktober 2023, utreise allerede booka. Men har søkt lenge, ser bare ut som TK har slept bilettar ut september 2023? Ser ut som det er slept vanlege bilettar i TK appen, men ikkje med like høg frekvens som ellers. Nokon som veit noko?
     
  7. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte gjøre en endring grunnet kansellering og har nå fått den berømte "vi har ikke gjort ferdig billetten enda"
    Dette gjelder sas sine egne ruter så regner med det går i orden. Men kan vi risikere å miste noen av Thai sine flyvninger når disse allerede er confirmed?
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ringte i dag og endret en CT-reise pga et kansellert segment. Første agenten som ordnet ombooking for meg sa pga. en utgått CT, måtte billetten gjøres klar av en annen avdeling. Så jeg sa greit og avsluttet samtalen. Ringte CT-nummeret en gang til og kom til ei annen agent som ordnet billetten i løpet av fem minutter mens jeg ventet. Jeg har selv blitt utsatt for kansellert segmenter grunnet billettering tok for lang tid (Thai er ikke en av dem), at jeg ikke tar sjanse lenger. Om jeg har flaks eller ikke, vet jeg ikke. Men jeg treffer ofte agenter som kan skrive ut billetter.
     
    Last edited: 29. okt 2022
    Eddie47 and Magnus1001 like this.
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har endret rutetidene, noe som medfører at vi får ca 3 timer ekstra på CPH. Det er ikke veldig ønskelig med en baby. Ser det er flere ledige bonusbilletter med senere avgang fra OSL, men kan jeg endre uten at poengprisen går opp? Bestilte på 30 % kampanje.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Tror de vil rekalkulere, men det er jo lov å ringe og spørre.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,599
    Bonuspoeng:
    293
    Er det endring i rutene så vil jeg vel tro at man skal kunne få til dette uten rekalkulering.
    De må bare merke biiletten med involuntary change.
     
    Jeanette and holmen like this.
  12. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er det noen som har erfaring med destinasjoner der det er ok å finne 4stk billetter i biz med SA?
    Vi har lyst å fly i januar/være hele måned
     
  13. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    93
    Bogota med Avianca har ofte mye ledig i Biz. Mer utfordrende å komme seg i Biz videre derfra…
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,599
    Bonuspoeng:
    293
    Copa til Panama har ordentlig business, de har en del spennende destinasjoner i Sentral-Amerika, men om man er redd for å fly 737max er det nok et selskap man unngår...

    Ellers har Turkish ledig 4x business på veldg mange destinasjoner.
     
    Insomnia4u, 1884derby and Eddie47 like this.
  15. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Booket i går kun LHR-HND i first med ANA. 3050kr i avgifter (+ 450kr i servicegebyr). Var ikke det mye, eller stemmer det?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer bra det. Start reisen fra et annet sted enn London så får du tilbake mye penger.
     
    kristiaan liker dette
  17. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for raskt tilbakemelding. Da får jeg vel sikkert tilbake penger etter hvert som jeg forandrer på reisen. :)
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    https://onemileatatime.com/guides/uk-air-passenger-duty/

    Heldigvis slipper du unna mesteparten av skattene når du kun mellomlander i storbritannia, så du får igjen penger når du senere legger til feks OSL-LHR.
     
    kristiaan liker dette
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Avhengig av lengden på mellomlanding i Accra kan denne dra opp kostnaden:
    Ghana Passenger Service Charge International (GH) NOK 1,541.00

    Litt fikling på ITA Matrix antyder at den slår til så fort man har en overnatting på flyplassen?

    I noen tilfeller kan du få opp litt detaljer ved å slå opp e-ticket-nummer hos Saudia(!): https://www.saudia.com/en/manage-booking
     
    bombusfervidus liker dette
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en bonusreise som avsluttes i februar med FRA-BGO i økonomi, hadde satt varsling på AwardFares hvis det ble lagt ut bonusbilletter i business.
    Fikk mail om at det var lagt ut 4 billetter i helge.
    Ringte inn til en frufrøken "tyvär", hun begynte med å belære meg om mine muligheter om oppgradering på SAS.NO ..... så ble hun klar over at det var bonusbilletter det var snakk om. Da kom det en lekse om at en endring ville koste 150 kr pluss eventuelle skatte-endringer .....det er OK sa jeg.
    Endelig fikk jeg fremført mitt ærend.
    Nei tyvär! Det er ikke mulig.
    Billettene er tilgjengelige på sas.no.....

    Er det virkelig slik at dersom vi kommer inn til FRA i Business med Turkish så får jeg ikke business FRA-BGO?
     

Del denne siden