Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Hjemmesiden til EVA sier 787-10 på en tilfeldig avgang jeg sjekket januar 2023.

    E4D9F120-8D18-462B-AC48-045E27E18101.jpeg
     
    mrt liker dette
  2. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Ved irrop har du i utgangspunktet 1 gratis ombooking (INVOL/SKCHG kommet da i endorsementfeltet på billetten). Hvis du ombooker igjen nå er det ikke feil av SAS å reprise billetten til en star award, men kanskje de er snille. Jeg har selv fått gjort det fra Economy til biz etter returen min i first ble kansellert.
     
    Last edited: 13. okt 2022
    themichael liker dette
  3. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Svarer meg selv her
    Fra t/r til enveis trigget ny beregning og kom nå på 25 200 poeng. Her ble jeg heller ikke trukket endringsgebyr.

    Når det gjelder voksen til barn så var det visst ikke mulig å endre til barnebillett. Barnet reiser derfor på en voksenbillett. Men siden det var 30% kampanje fikk jeg omregnet denne til 42 000 poeng. Totalt 84 000 for 1 voksen & 1 barn t/r.
     
    holmen liker dette
  4. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Avianca ser ut til å ha time out på 3t på "non-issued" (ubekredtede) segmenter.

    Prøvde å legge til BOG-LHR med Avianca hele 3 ganger da ingen av agentene klarte å issue den med en gang eller sørge for at den ble prioritert i køen. Flight forsvant på slaget etter 3 timer samtlige ganger.

    Har nå fått billett på e-post etter 2 dager, og agent som faktisk har issued har da tatt seg bry med å legge inn igjen segmentet som forsvant i stedet for å sende en mail som de vanligvis gjør :) Kudos til han/henne!
     
    holmen, Kjetil L and Eddie47 like this.
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har kontroll på hvilke ruter Turkish flyr ny biz (a350 eller 787) til 2 pax? :) Vet det er litt hit and miss når man booker langt frem i tid pga equipment change men tar veldig gjerne i mot tips til aktuelle ruter! Gjerne østover:)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Tips, sjekk flightradar, finn et par av disse flya og sjekk alle rutene de har operert.
     
    holmen liker dette
  7. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    ]Bra tips det! Ser dessverre ut som at det byttes ut flytype veldig hyppig på disse rutene:p
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Du finner nok ikke så mye bedre utgangspunkt.

    Dette funker nok egentlig best for å se hvor det flyr ruter med F, kanskje spesielt relevant om man tracker LH tilgjengelighet.
    "Hvor flyr de i disse dager?". 90% av rutene som F-fly flyr har F seter tilgjengelig, unntaket er ICN, men nå har jeg vel passert relevant emne med mer enn et standardavvik så da avslutter vi her :eek::D
     
    milehigh liker dette
  9. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan er egentlig reglene for Open Jaw for en CT-booking? Holder det at man holder seg innen for samme sone, så man f.eks. kan fly:
    Ut: OSL - EWR
    -> Separat billett EWR - PTY
    Retur: PTY - BOG - LHR - OSL
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det går helt fint ja:)
     
    Allora liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge «jaw» er kortere enn det lengste strekket, så går det fint.
    EWR-PTY < LHR-BOG
     
    Allora liker dette
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Nice! Gikk inn på EVA Air sine sider og der står det 787-10, rart at både SAS og SeatGuru vet ikke hvilken fly som flyr...
    Screenshot 2022-10-15 at 23.08.29.png
     
    Are liker dette
  13. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått barn i skolealder og dermed må jeg begynne med noe så sykt som å reise i fellesferien. Har derfor begynt å se på turer over dammen på business i juli og funnet en del gode alternativer. Det som derimot ikke var like enkelt var å finne tilknytningen til de ulike flyplassene i Europa. Det har jo sjelden vært et problem tidligere, men nå var det skrapet.

    For dere som har litt erfaring med å bestille i fellesferien. Er det nesten bare å glemme å få bonusbilletter med SAS (eller andre) fra Bergen til destinasjoner i Europa som f.eks ZRH, GVA, WAW, BRU, FRA, LHR (hvorav ingen er typiske sommerdestinasjoner) eller er dette bare en midlertidig greie?
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg søker sjelden i fellesferien, men har funnet bonusbilletter med Lufthansa fra BGO både til FRA og MUC.
    Det er dessverre mest i økonomi, men kombinert med business over Atlanteren er det en god løsning.
    Til ZRH er det Edelweiss som flyr, usikker på om du får bonusbilletter med dem.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    De er like mye Star Alliance som Widerøe så dessverre..
    Når det er sagt, vi fløy LPA-ZRH med de og det var en usedvanlig positiv opplevelse.
    Både snack, 2 retters og 3 runder med drikketralle på 4 timer.
    Det setter 6 timer ARN-LPA I et rimelig dårlig lys..
     
  16. Mad3

    Mad3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Har en reise kommende reise til SJO fra BGO med SAS og Avianca via CPH,LHR og BOG jeg bestilte i vår.

    Det har vært noen endringer og har blitt nedgradert fra biz til eco på blant annet BOG-SJO. Skal man ikke få poeng / skatter og avgifter tilbake da eller er det noen som vet hvordan dette fungerer?
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Marginale forskjeller i avgifter antakeligvis.
    Merk at Avianca har sluttet å fly business i Sør-America, jeg ville forsøkt å booke om via Panama med Copa som har ordentlig business..
     
  18. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen poeng å få tilbake da en av strekningene fortsatt er business (LHR-BOG) og differansen i skatter og avgifter er så å si neglisjerbar. Jeg fikk igjen hele 8kr en gang på en downgrade ;)

    Vet ikke om jeg hadde tatt meg bryet med å bytte til Copa selv som Are foreslår for en 2t flight som plutselig da blir til minst 5t reising og stopover i Panama, økte avgifter og økt sannsynlighet for forsinkelser/mistet bagasje/osv. I tillegg får du et ombookingsgebyr på 150kr per pers
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke om man har blitt nedgradert.

    Jeg forstår at noen vil si ok, eco er fint.
    Men jeg stemmer med beina og vil så langt det går unngå å reise med Avianca fremover all den tid de ødelegger hva som var et bra produkt.
    Bare så synd at jeg gjerne skulle utforsket Sør-Amerika langt mer..
     
    Insomnia4u liker dette
  20. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Fair point :) For all del enig med deg at det er synd de har fjernet et bra produkt, - og skal man feks fly Avianca til brazil er det plutselig snakk om 5-6 timer sammen med apene og det er uaktuelt:p
     

Del denne siden