Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Fraulein, trang kabin og hyggelig og korrekt service. Du vet hva du får, og det er plass til å sove i setet. Surkål kan du få begge steder. Men det er mindre sjangse for sild til forrett hos LH. Og 747 og gammel LH kabin er jo et produkt som forsvinner før lot sin Dreamliner.
     
    AirMags and Bonusduk like this.
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,461
    Bonuspoeng:
    93
    Det er noe med det å gå opp en trapp på et fly. Reiser du sammen med noen er ikke LH sine seter så verst. Det er god plass og setene er komfortable. Reiser man alene er det selvsagt lite privat, men man kan jo håpe på tomt nabosete.
     
    Last edited: 02. jan 2023
    Sunnfjordingen liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er jo viktig informasjon.
    Vi er 2 pax, jeg og kona.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,267
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med Rapolo, når man reiser to så er LH Biz innafor. Det er også et argument å være i 2 etasje, oppleves ikke så "crowded" som på plan 1.
     
    Lnbre and holmen like this.
  5. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg angrer på at jeg ikke tok turen opp da jeg fløy LH F bare for å sjekke ut flyet. Det var første gang jeg fløy F og første gang jeg fløy 747.
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,543
    Bonuspoeng:
    183
    Da er valget helt klart!

    Veldig hyggelig i 2 etg hos LH, og det er ikke SÅ lenge til alle B747 er ute av drift både hos dem og (de få) andre operatørene av jumbojet.
     
    AirMags and holmen like this.
  7. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    var ikke det en tråd der man kunne jamre frit? :(

    jeg er så oppgitt etter så mange uheldige situasjoner. siste var nå at jeg hadde en Europa CT som gikk ut 31.12 og så var flere av mine barna syke i romjula så fikk ikke bestilt noe før helga. Telefonen var stengt så bestilte på nett. Det var ikke mulig å bestille til 2 voksne og 2 barn og legge til CT, så da måtte jeg bestille kun til 2 voksne med CT, og det var ikke mulig å bestille på nett til kun barn, uten voksne. Da måtte jeg vente til mandag for å ringe og bestille billetter til barna. Mens jeg ringer så ser jeg at bonusbillettene er borte. Alle andre datoer i den samme måneden hadde fortsatt, men ikke akkurat min dato. CT har gått utt, da går det ikke å endre dato, kunne bestille for penger for barna, men siden det må være samme klasse (PLUS) som voksne hadde det blitt alt for dyrt.

    Så sånn mister jeg en CT.
    I tillegg til det har jeg mistet en SA CT tidligere i år som ble utsatt flere ganger pga COVID og så glemte jeg å bestille pga feil dato registrert på Påminnelser i min telefon.
    Så klarte jeg også å kansellere mitt AmEx kort en uke før jeg skulle få 30.000 poeng pga oppgradering.
    :(

    Dette var 2022 eurobonus høydepunktene.
    (klarte også å plassere meg 2 ganger på 2. plass når noen skulle gi bort EB Gull kort)
    Godt nyttår da.
     
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønnar deg godt!
    Men SAS telefonen var jo åpen 31.12, den vanlige telefonen til kundeservice. Kompis ringte inn og bestilte 2reiser, fikk brukt x2CT.
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Du må skaffe deg like mange excel-ark og systemer som @holmen :D

    Men fra spøk til alvor - kjip situasjon. Bare å satse på at 2023 blir bedre!
     
    XIII liker dette
  10. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg lest begge deler, men ikke fått noen gode svar.
    Får jeg endret bookingklasse på en billett med utgått CT?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke uten å miste CTen.
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Vibeke sa en gang at du kunne bytte fra C til F med utgått CT så lenge det var på samme flyvning. Men det var Vibeke-service.. jeg ville ikke forventet at nåværende kundeservice er såpass frampå ;)
     
    oddA, Gullars, tobeornot999 and 3 others like this.
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,543
    Bonuspoeng:
    183
    Så utrolig kjedelig serie av uflaks!

    Jeg mistet 1 CT i 2021, så jeg kjenner den kjipe følelsen.

    Håper 2023 blir bedre! Og at nye CTer kommer din vei!

    Jeg rotet litt selv med nedgradering av Amex, men rakk å få inn 29.747 (som i Jumbojet!) poeng først skulle vært 30k, men klager ikke. Hadde kortet lenge nok altså, men bare såvidt.
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er du usikker på?
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Om flyturen er for lang for barn på 0 og 2, og om fire uker er for lenge i California… Og så ergret det meg litt at vi må overnatte i Køben både på utreise og retur, men jeg lurer på om jeg har snudd til at det egentlig er en fordel…
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Ai, ai!
    Jeg hadde egentlig booket tur til Singapore Grand Prix (med BR C) men så skulle kona "plutselig" til Peru med to venninner samme helgen. Så da har jeg endret til Suzuka. Funker nok det også =)

    God tur!
     
    GlennDi liker dette
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,461
    Bonuspoeng:
    93

    Ettersom FB har dynamisk prising på billettene sine lurer jeg på hvor my man må lete (evt på tilbud) for å finne denne prisen på 97 500 for en t/r på biz?
    Jeg brenner inne med godt 100 000 poeng, så noe tilsvarende vil være høyaktuelt.
     
  18. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en CT reise som er delt opp i 3 reiser.
    Den som er ført opp som Reise 2 finner sted etter den som er ført opp som Reise 3. Har dette noe praktisk betydning annet enn at det ser rotete ut i appen?
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket at datoene stemmer på billetten du fikk på mail?
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Nei

    Åpner en web versjonen vil en se at komplekse Ct bookinger med 8 legs, strekker seg ut til høyre forbi de maksimalt 3 "plassene" for inn og utreise. Det ser ikke ut som de som har laget rammeverket for visning av reiser har forstått at en reise kan ha 8-9 og flere legs. Og dermed ikke bygget visnings delen justerbar for dette.

    Jeg har ikke helt og fullt skjønt hvordan SAS IT deler opp reisen for hvisning. Men det har noe med tiden en bruker mellom flights.

    Uansett kan du reise reisen, så lenge den er booket innenfor regelverket/billetert av SAS.
     
    markus liker dette

Del denne siden