LHR-HND/HND-LHR i ANA First og LHR-BKK/BKK-LHR i Thai First ligger ute innimellom hvis man følger litt med, men det kan bli vanskelig å få First begge veier. Det må isåfall kombineres med andre veien i C med mindre man har veldig flaks. Thai F er dessverre ikke mulig å booke mer enn 6 måneder fram i tid med Eurobonus, så man må se etter seter før dette. Jeg har selv ordnet meg en T/R til HND neste høst med first begge veier. Jeg hadde flaks og booket noen seter som ble avbestilt av noen andre og dermed lå ute på morgenen norsk tid. Avreise fredag med ankomst Tokyo lørdag rundt 14. Retur mandag formiddag med ankomst Oslo mandag kveld. Teknisk sett er det også mulig å booke ANA F når de slippes 355 dager fram i tid, men setene forsvinner nesten med en gang de blir lagt ut klokka ett på natta norsk tid. Dette krever derfor at man har gullkort eller bedre, siden kundeservice stenger klokka 19 for vanlige dødelige. Gull/diamanttelefonen stenger samtidig som setene slippes, så man må ringe inn litt før og be agenten sitte klar på slaget ett og være så raske de kan. I helga stenger dessverre telefonen for tidlig :/ Man må med andre ord ha litt flaks for at dette skal gå, men det er folk på forumet som har fått det til
Jeg får ikke Awardhacks til å fungere lenger, får bare opp blå skjerm. Noen andre som opplever det samme?
Utvikleren er heldigvis på saken: https://www.businessclass.com/forum/threads/utveckling-av-nya-tjänster-med-api-flysas-com.37316/post-1016041
Litt landlig svensk dialekt? Og prater litt med seg selv også? I såfall har jeg fått god hjelp av ham selv.
Tipper det var samme fyr jeg hadde på tråden i forrige uke, snakket om første gang han var på jobbreise med SAS i SVG, i 1990!!! Da tenkte jeg at han hadde ihvertfall erfaring. Og han hadde tydeligvis mandat til å utstede billetter og avgifter uten å sende til bacoffice, slik de svenske ungjentene må
Var det slik at det var vanskelig å kombinere Lufthansa Business, når du hadde inkommende/utgående longhaul C med ett annet selskap? Har AUA-BOG-BCN-BRU-OSL i dag, men laaaang reisetid fra BCN og hjem. LH har sluppet C billetter BCN-FRA-OSL(ifølge SAS sin *a motor), med under halve reisetiden, mens 2 agenter sier de bare finner eco på disse flightene EDIT: Ser ruten med LH flightene i C også dukker opp på United sin søkemotor..
Hvordan er regler for å ha med seg barn under 2år på en *A flygning i BIZ? Ungen sitter vel bare på fanget, men er det noe man må tenke på ved booking? Koster det noe ekstra?
Til alle som har for mye tid til overs og elsker å krangle med SAS på 10. telefonen: United og EF viser tilgjengelighet NRT - FRA med LX F 29. desember for 2 personer. Har prøvd å ringe SAS 2 ganger, men de finner det ikke. Merk: Dukker IKKE opp dersom man søker NRT - ZRH.
Kan vi med LX F med EB poeng? Trodde vi ikke får tilgang til LX F med EB poeng. Men jeg kan jo huske feil.
Expertflyer baserer deler av Star Alliance-søket på United.com, det forklarer isåfall hvorfor setene også var synlig der. Fra tidligere i år, hvor tilsvarende tilgjengelighet ble observert: https://viewfromthewing.com/swiss-first-class-award-space-available-with-united-miles/