Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje samme kar som droppet endringsgebyr for meg i uken som var (endret Plus til Biz) :D
     
  2. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Noen tips til destinasjoner for en to-tre dagers solotur i 2023 som bør mulig å booke i år med *-CT?
     
    Last edited: 18. des 2022
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    LHR-HND/HND-LHR i ANA First og LHR-BKK/BKK-LHR i Thai First ligger ute innimellom hvis man følger litt med, men det kan bli vanskelig å få First begge veier. Det må isåfall kombineres med andre veien i C med mindre man har veldig flaks. Thai F er dessverre ikke mulig å booke mer enn 6 måneder fram i tid med Eurobonus, så man må se etter seter før dette.

    Jeg har selv ordnet meg en T/R til HND neste høst med first begge veier. Jeg hadde flaks og booket noen seter som ble avbestilt av noen andre og dermed lå ute på morgenen norsk tid. Avreise fredag med ankomst Tokyo lørdag rundt 14. Retur mandag formiddag med ankomst Oslo mandag kveld.

    Teknisk sett er det også mulig å booke ANA F når de slippes 355 dager fram i tid, men setene forsvinner nesten med en gang de blir lagt ut klokka ett på natta norsk tid. Dette krever derfor at man har gullkort eller bedre, siden kundeservice stenger klokka 19 for vanlige dødelige. Gull/diamanttelefonen stenger samtidig som setene slippes, så man må ringe inn litt før og be agenten sitte klar på slaget ett og være så raske de kan. I helga stenger dessverre telefonen for tidlig :/ Man må med andre ord ha litt flaks for at dette skal gå, men det er folk på forumet som har fått det til :D
     
    AirMags, kristiaan, Kjetil L and 3 others like this.
  4. alexfins

    alexfins Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg får ikke Awardhacks til å fungere lenger, får bare opp blå skjerm. Noen andre som opplever det samme?
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her :(
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,284
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    alexfins liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Litt landlig svensk dialekt? Og prater litt med seg selv også? I såfall har jeg fått god hjelp av ham selv.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke påstå at jeg kan svenske dialekter, men deg høres ut som ham ja. :)
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper det var samme fyr jeg hadde på tråden i forrige uke, snakket om første gang han var på jobbreise med SAS i SVG, i 1990!!!
    Da tenkte jeg at han hadde ihvertfall erfaring. Og han hadde tydeligvis mandat til å utstede billetter og avgifter uten å sende til bacoffice, slik de svenske ungjentene må
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Han her hørtes ikke SÅ gammel ut, men jeg kan ta feil. Har gjort det én gang før. :p:rolleyes:
     
    Spielhaug liker dette
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Var det slik at det var vanskelig å kombinere Lufthansa Business, når du hadde inkommende/utgående longhaul C med ett annet selskap?

    Har AUA-BOG-BCN-BRU-OSL i dag, men laaaang reisetid fra BCN og hjem.

    LH har sluppet C billetter BCN-FRA-OSL(ifølge SAS sin *a motor), med under halve reisetiden, mens 2 agenter sier de bare finner eco på disse flightene


    EDIT: Ser ruten med LH flightene i C også dukker opp på United sin søkemotor..
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er vanskelig. De finnes antageligvis bare BCN-OSL og kan ikke kombineres med andre flighter.
     
    Lars J liker dette
  13. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er regler for å ha med seg barn under 2år på en *A flygning i BIZ?
    Ungen sitter vel bare på fanget, men er det noe man må tenke på ved booking? Koster det noe ekstra?
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det hender det er en hundrelapp eller to i avgifter for barnet. Ellers koster det ingenting ekstra
     
    markus liker dette
  15. Jonkebassen

    Jonkebassen Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    4,014
    Bonuspoeng:
    93
    Til alle som har for mye tid til overs og elsker å krangle med SAS på 10. telefonen:

    United og EF viser tilgjengelighet NRT - FRA med LX F 29. desember for 2 personer. Har prøvd å ringe SAS 2 ganger, men de finner det ikke.

    Merk: Dukker IKKE opp dersom man søker NRT - ZRH.
     
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Finner ikke via awardfares, men det har du sikkert sjekket?
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Kan vi med LX F med EB poeng? Trodde vi ikke får tilgang til LX F med EB poeng. Men jeg kan jo huske feil.
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,284
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Expertflyer baserer deler av Star Alliance-søket på United.com, det forklarer isåfall hvorfor setene også var synlig der.

    Fra tidligere i år, hvor tilsvarende tilgjengelighet ble observert: https://viewfromthewing.com/swiss-first-class-award-space-available-with-united-miles/
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Awardfares viser også denne idag. Basert på LifeMiles-tilgjengelighet
    Screenshot_20221221-181549.png
     
    trygveat liker dette
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    First Class hos Swiss er ikke tilgjengelig for andre enn M&M medlemmer i Lufthansagruppen
     

Del denne siden