Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har booket denne uten problem, bare si at du vil fra BKK til SGN og den routingen er det eneste de finner så da tenker de ikke at det er unaturlig.
     
    sunshine liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Ja han booket oss på CPH-HAU-TRD av alle ting med SAS Link. Fant ikke den routingen når jeg gikk på sas.no..
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Lovlig den ja
     
    sunshine liker dette
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor er det mest fornuftig å ha ca 12 timers mellomlanding, valget står mellom BKK og TPE. 12 timer dag/kveld i Bangkok eller hele natta på TPE. Gjelder en tur til SGN og reise i biz.
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Siden jeg er fra Taipei, vil jeg gjerne stemme på Taipei, men Bangkok får min stemme.
     
  7. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har erfaring med å reise til karibiske øyer med SA carriers? Hvilke øyer er enklest å komme til med CT + poeng?
     
    1884derby liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er du ute etter? Sigtseeningmessig får du mer ut av 12 timer på dagen i BKK. Hvis du vil se templer og sånt og kjøres tur retur flyplassen feks.

    Reisen inn til TPE tar en god time. så hvis du bare skal sove vil jeg foreslå hotell ved flyplassen.

    Det spørs veldig hvordan du tror formen og lysten er til å oppleve på et stopp.

    Selv er jeg evig optimist på sånne stopp og planlegger alltid for mye, og for lite søvn.
     
    Calling and sunshine like this.
  9. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis jeg bestiller en *award reise nå som skal være i april og klarer og tjene neste års CT før den tid, vil kundeservice ha mulighet til å legge den inn før reisen starter og få tilbakebetalt halvparten av poengene?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener at CT på være opptjent før bookingen starter. Men at en kan legge til en CT i ettertid om en har en fra før.

    Jeg gjorde om en enveis booking til tur retur forrige uke og la da til CT. Fikk returnert 60% summen og trukket 50% pga CT. Men det var en CT opptjent før bookingen ble gjort.

    Arrester meg gjerne om jeg roter med CT regelen her. Dette bør stå med liten skrift på sas sine hjemmesider.
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    CT må være opptjent før booking.
    Du kan gjerne legge til en CT på en booking i etterkant, men CT må være opptjent før booking.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk lagt til en CT i dag som var opptjent etter booking. Det var kundebehandleren som foreslo å legge den til..
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det jo verdt å prøve litt HUACA.
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen direktefly fra Europa til karibiske øyer som jeg vet om (med Star Alliance ihvertfall). Du må nok fly United via USA, Copa via PTY eller Avianca via BOG. Det er såklart mulig å fly med europeiske flyselskaper over atlanteren til de forskjellige hubene. Det kan også være noen muligheter med Air Canada, men de har satt ut de fleste flyvningene til karibien til Air Canada Rouge som jeg tror ikke er bookbar med Eurobonus.

    Jeg ville brukt flightconnections.com og filtrert på de forskjellige flyselskapene for å se muligheter og så søkt på sas.no, awardhacks eller awardfares.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,284
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Rouge kan bookes som vanlige AC-flyvninger. Jeg endte opp med en slik på YYZ-CUN tidligere i år.
     
    Eddie47 and Jorge like this.
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Da tenker jeg vedkommende har gjort noe hen ikke skal gjøre.
    Eller SAS har endret reglene :p
     
    tobeornot999 liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble svært overrasket da han spurte. Men takket gladelig ja. Han fikset alt jeg spurte om på en kjapp og god måte, hadde skikkelig styring på hva han drev med. Alt var mulig, virket det som.
     
    Sunnfjordingen, indahla and Eddie47 like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Navn og telefonnummer?:p
     
  19. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig mye ledig med Avianca fra LHR til BOG i biz, og videre i biz eller eco til øyene (stort sett korte flyturer).
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    hehe.. Ringte vanlig SAS kundeservice på en lørdag, han var svensk, og pratet en del mens han søkte og holdt på. Han var hyggelig, og skjønte at jeg hadde gjort hjemmeleksen min før jeg ringte. Det hjelper å være forberedt, og å være hyggelig og litt ydmyk.
     
    tobeornot999, Eddie47 and paramberg like this.

Del denne siden