Det samme har de gjort med SFO! Det ser ut som om flyene blir stående på LAX og SFO natten over? Jeg hadde avgang fra OSL til CPH 6:00, som var det eneste ledig. Men etter endringen av CPH-LAX fikk jeg 5 timer på CPH! Det godtok jeg ikke, og etter en del argumentasjon flyttet de meg til en avgang 10:00 fra OSL som "ikke var ledig". Nå har jeg problemer med en retur fra SFO. Den var oppsatt 16:10 men er endret til 11:30. Jeg har et møte i LA dagen før, og planla å kjøre fra LA til SFO om morgenen. Det har jeg gjort før, og det går bra. Med endringen må jeg kjøre fra LA 2:30! Det er ikke aktuelt og jeg prøver å endre til avgang fra SFO til LAX, men det vil de ikke ("ikke noe ledig"). Her blir det nok en del "krangling"!
De to agentene hadde rett, men ble reddet av Janni! Det er nok en "rising star" hos SAS Customer Service
Er det noen tyver som har stjålet alle ledige bonusbilletter? Hver gang jeg ringer den svenske telefonen til SAS og spør om de finner noe ledig får jeg bare "tyver, tyver" som svar
Uten å vite når, hvor og kabinklasse, kan det jo hende at SAS faktisk har rett at det ikke er noen ledige seter.
Utfordringen er jo at noen av de finner akkurat det samme som vi forhånd har funnet på Awardfares etc, mens andre igjen ikke finner noe. Føler enkelte finner alt (som vi mener burde være der ut fra Awardfares etc), mens andre finner null, niks, nada. Alt eller ingenting virker det som. Det er vel de dramatiske forskjellene jeg og mange andre reagerer på. Hvorfor klarer noen det? Er det opplæring, vilje, evne det skorter på eller en hellig treenighet av alt dette??
Godt spørsmål. Jeg tipper en blanding av manglende opplæring og kunnskap. Hvis det står på vilje, så burde de jo snarest miste jobben..
Fikk enkel hjelp av .dk til å endre til flyvninger som passet bedre med min (justerte) LAX-reise i høstferien. Det var ikke ledige bonusbilletter noen av veiene, men det var ikke noe problem.
Ringte du Holmens hotline igjen? Du endret turen hjem fra Køben, så det blir raskere hjem? 4 timer i Køben er kanskje litt mye, spesielt på veien hjem fra Usa.
Sendte en mail. Endret utreise og hjemreise. På utreisen hadde vi avreise fra OSL kl 06, og så 5 timer på CPH. Hjemover hadde vi plutselig 4,5 timer etter ankomst fra LAX. Det er ikke SÅ spennende på CPH..
Enig i den, spesielt om gullstuen ikke er tilbake i gammel standard. På returen vil man egentlig bare hjem, men på turen til er det greit med 1,5-2,5 time der.
Jeg måtte endre en leg siden MUC - HND i first ble kansellert. Fant en erstatningsreise med Swiss og fikk booket om, men så i etterkant at jeg ikke hadde blitt kreditert for forskjellen i poeng mellom first og business. Ringte inn og de måtte sjekke hvordan de skulle gjøre det fordi bestillingen min var på en utgått CT. Ikke imponert over kundeservicen når de glemmer noe så grunnleggende som å beregne riktig poengkostnad.
Hei, Har booket en reise med Turkish Airlines i C til Mauritus i November. Vi reiser 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Sete med babykrybbe på første rad er blokkert, og jeg får ikke valgt dem. Er det noen som vet hvordan man får booket disse setene? Har vært i kontakt med Oslo kontoret samt FB og de får ikke til å reservere disse setene.
Samme skjedde med meg. Har lagt ut en lengre historie om det for et par dager siden. Lurer på om han ikke beregnet poengkostnaden på nytt fordi CT var utgått, og han rett og slett ikke visste hvordan det skulle gjøres.
Jeg hadde en annen rar greie. De fant ikke dagen jeg hadde funnet på awardfares, men de fant neste dag på akkurat samme fly (og samme tilgjengelighet på awardfares). I utgangspunktet burde det ikke være noen forskjell på de to dagene..
Det er jo en mulighet for at noen andre hadde snappet den dagen rett før deg, og/eller at det er litt forsinkelse hos Awardfares?
Alle 9 billettene? :-D Kan jo være, jeg ser at det ikke står tilgjengelig på awardfares lenger. Ser også at det går et direktefly FRA-MIA, med 9 ledig på økonomi, 0 på biz.. Hadde vært så deilig om det åpnet seg opp 4 billetter på det strekket. Har forsøkt å legge inn varsel på biz+first på FRA-MIA så får vi se om det dukker opp noe snadder i løpet av året.
Nå skal jeg korrigere meg selv litt, for det var ikke ledig med Swiss den datoen jeg forespurte først, da var det kun ledig TAP. Så det kan også være at kundebehandler ble forvirret og ignorerte TAP, eller at TAP ikke er tilgjengelig for Eurobonus. Samboer mener jeg av og til forbereder meg for mye.. jeg mener at man (nesten) ikke kan forberede seg godt nok når man skal snakke med CT-telefonen: Fra "svigers" fikk jeg ønske om "slutten av oktober, starten av november, 12-14 dager, Frankfurt-Miami". De var fleksible på reiserute og dato, så da var det bare å sjekke tilgjengelighet og plotte opp et par alternativer utifra alternativene som er ledig, sett opp mot komfort. Valget fallt på Swiss, da stillesittetid på lengste leg ble kortest via Zürich. Var ikke så veldig gira på å ta kl 6-flyet FRA-LIS heller, da må vi jo fort være på Frankfurt kl 4:30 om morran.. Selv om vi overnatter på flyplassen foretrekker jeg å ta det LITT roligere og rekke frokost på hotell eller i lounge. Drømmeruten med tidligere fly til ZRH (reiselengde 12:35) fant jeg ikke ledige biz-billetter på, men kan jo hende det åpner seg noe der også. Aller helst direkte FRA-MIA, men helvete fryser vel over før det skjer. De billettene forsvant nok fort.
Synes det er ganske traust å ringe for å booke CT om dagen. Funnet ledige biz på united sin søketjeneste. Flere alternative datoer med flere alternative flyselskap. CT-telefonen fant kun eco. Håpløst da, leter i blinde...