God morgen folkens, er det noen som vet eller har erfart dersom flyselskapet endrer en CT reise (flygninger) så får man bytte reisen gratis hos Tallinn til en rute som passer deg bedre? uten noen kostnader`?
Du får ikke endret til annen destinasjon, men du får endret flyvninger som passer bedre. Skal ikke koste deg noe.
Takker, nei det er samme destinasjon bare lurte på hvordan det fungerer. Men det skal fortsatt være mulig å endre den når CTen har gått ut? Endringen her har skjedd før CTen går ut 31.03.21.
Fikk etter mye styr ordnet reisen til Bali i oktober før helgen. Nå ser jeg at sas glemt å bruke CT voucher og jeg har kun betalt 165 000 EBP (gammel pris for business), poengsumen er grei. Men har jeg grunn til å frykte at sas vil oppdage feilen med CT voucher i fremtiden og evt. kansellere reisen dersom jeg i mellomtiden bruker CT voucher på en annen booking?
Hei, jeg bistår med bestilling av en enveis CT til Bangkok via Tokyo for å få ANA F ut fra London. Men så er jo Thai noe tregere med å legge ut bonusseter, dermed endte vedkommende med å bestille LHR-HND, med planer om å fylle på med OSL-LHR og HND-BKK senere (CT utløper til nyttår). Nå sier to agenter og en supervisor på CT-telefonen at man ikke får lagt til annet enn OSL-LHR, og at LHR-HND må kanselleres dersom han ønsker å endre. Er det nytt, eller skyldes det at reisemålet da blir et annet? Helt ok med 150kr i gebyr pr pers for endring, altså, men jeg mener da vitterlig jeg har lagt til flyvninger og endret reisemål før om årene, uten å måtte kansellere?
Mye rart som skjer nå om dagen, så det kan hjelpe å prøve på nytt. Men, Thai slipper bonusbilletter intra-Asia, så de skulle du fått tak i, så lenge det er ledige billetter.
En ting er sikkert: Dersom du noen gang må gjøre endring på bookingen må du regne med at hele bookingen rekalkuleres med de konsekvenser det gir.
Ja, Thai slipper vel et par uker etter ANA, så antar de dukker opp snart for den aktuelle perioden. Men i januar neste år ser det så langt ikke ut til å være all verdens mellom HND og BKK i biz. Spørs om ruteprogrammet rekker å ta seg opp før ct-en går ut om tre uker. Han forsøkte å ringe to ganger, og ba om dobbeltsjekk fra supervisor på oppringing nummer 2. Samme svar fra tre personer.
Kjapt spørsmål. Jeg har en booking LHR-HND t/r i januar 22. CT gikk ut 28/2. To agenter sier nå at jeg ikke kan legge til tilslutningsflighter OSL-LHR-OSL fordi CT er utgått. Er dette faktisk korrekt eller må jeg snurre agentruletten eller forsøke via Diamond mailen?
I følge https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/ kan en kun endre en utgått CT-booking med å bruke samme avreise og destinasjon. Så de burde nok dessverre blitt lagt til før den utgikk.
Ja, det ante meg at det kunne være sånn. Forsøkte å argumentere med at destinasjonen var den samme, men "tyvärr". Det kjipeste er jo de sinnsyke avgiftene ut fra LHR som jeg ikke får rekalkulert. Eller får jeg det om jeg kjøper regulære billetter med SAS OSL-LHR t/r?
Er det ikke mulig å kansellere reisen basert på UD's reiseråd, og få CT tilbake med 30 dagers gyldighet for å så bestille på nytt?
Reisen er i januar 2022 og reiserådene da er jo usikre. Spørs om SAS vil la meg benytte den muligheten ved ombooking nå. Verdt å sjekke uansett
Er det noen selskaper som legger ut bonusbilletter fra skandinavia til bkk, som ikke er synlig hos United?
Nå har ikke jeg hatt noe fokus på BKK, men det er vel ingen fra Skandinavia nå som det ikke går å booke verken TG eller SQ? Jeg ville søkt ut fra andre steder som VIE el. ZRH (og finne tilslutningen etterpå). Bruk Flightconnections til å finne alternativene og legg inn filter for *A - og så søk på strekningene hos UA eller awardfares.. https://www.flightconnections.com/flights-from-bangkok-bkk
Tilsvarende spm, annen destinasjon, er det noen som vet om en vei å komme seg til MLE (Male, Maldivene) i business utover høsten 2021? Skulle egentlig reist dit med SQ first i fjor, men den ble kansellert - prøver desperat å finne ny minimum biz dit før CT utløper
Turkish flyr iallefall, jeg har OSL-IST-MLE i slutten av juli(som jeg fortsatt har ett lite håp om kan skje) Austrian mener jeg også har en rute. Om du finner bonus billetter er en annen sak.