Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Midnatt på avreisestedet er normalen.

Modegard liker dette
  2. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Booket just en reise ALF-OSL-IST-SIN der OSL-IST var i øko.. Fikk god tur og lykke til med reisen av agenten :)
    Ringte opp igjen for å sjekke at det var trukket rett CT, og fikk da beskjed om at det ikke gikk da osl-ist var øko, og ist-sin var biz.
    Noen med samme erfaringer?

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Hva var det som ikke gikk?

4. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    flighten ist-sin var waitlisted, og det var ikke mulig. Hvis osl-ist er biz og det er biz videre så går det, men ikke øko og biz videre. Har det noe med married segments å gjøre?

5. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har biz via CPH på samme rute, og fikk beskjed om at eneste løsning var å ta en mellomlanding (CPH/FRA) for å få gjennom OSL-SIN med TK. Kanskje det løser ting?!?

6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner at jeg er litt rusten med så lang tørketid. Er det slik at både TG og SQ er utilgjengelig for oss eurobonus-nisser?

espenlampe liker dette
  7. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    TG er kun tilgjengelig 90 dager frem (TG intra Asia er tilgjengelig). SQ ikke tilgjengelig.

8. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Finner mye Thai fra Europa til BKK i September/Oktober i C på united.com. Er det ikke mulig å booke disse?

Begynner å slite skikkelig med ombookinger nå. Har 4stk C til MLE i Mai som vi kan glemme slik situasjonen er. Med 4 reisende og destinasjon sol så er det ikke mye å finne i Oktober rundt høstferieuken.. Eneste jeg finner er TAP til MIA, og Thai til BKK (men da ikke mulig å booke?).

Leon liker dette
  9. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at de gjerne ligger synlige men ikke er bookbare. I hvert fall det som jeg har funnet på Awardfares og sjekket med SAS etterpå, så sier de det samme. Du ser nok også at det er tilnærmet ingen som har booket TG i "Vellykkede bookinger" tråden her inne.

Leon liker dette
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Thai Airways er under konkursbeskyttelse ( Chapter 11-ish) og har akkurat levert forslag til restrukturering av selskapet til konkursrettten med salg av 747/380. Dvs First legges ned og usikkert hvilke ruter som overlever/flys i C fremover. En rekke flighter hos TG kanselleres jevnlig nå for juni/juli fra CPH. Dårlig stemning blant dem som har kjøpt billett selvsagt. Derfor er det frarådet å booke TG intra Asia også.

Leon liker dette
  11. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg fått en slik epost fra bolaget:
    Men, det er ingen endringer..
    Hva er det de apologizer for?

De trenger ikke finne alternative flights når de jeg har fungerer helt fint? o_O

Jonkebassen and Eddie47 like this.
  12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har ringt i det siste og har erfaringer med ventetiden på tlf?

Har én time tilgjengelig hvor jeg må ombooke i dag mellom 1150 og 1250. Hvis det er lang ventetid kan jeg planlegge for det og ta unna waiting queque ved å ringe tidligere slik at jeg ringer litt før fra lommen.

13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    De gangene jeg ringte og booket om CT-reiser i feb. fordi det hastet, svarte SAS nesten umiddelbart. Men jeg har gull, så spørs om det hadde noe å si.

14. rota

rota Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg fikk samme mailen, og der står det canceled på hele turen i oktober nå:(Ringte SAS som sa de hadde fått utrolig mange samtaler om 2for1 bookinger med andre selskaper som hadde blitt kanselert nå, men at jeg måtte ringe de lite hjelpsomme svenskene på CT for å få ombooket som åpner om en time. Bra start på uka.

15. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Dritt.

Min tur er fortsatt gjeldende.
    Jeg lurer på om treghet i systemet er grunnen til at jeg ikke finner noen endringer hos meg. Jeg fikk først melding om at deler av turen var kansellert, men fikk ingen alternativ rute. Så jeg fant en retur selv, og fikk booket om til den. Jeg gjetter på at e-posten henger igjen fra før jeg fikk endret på returen på egen hånd. Krysser fingrene.

16. rota

rota Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Hvor finner du mulighet for rebooking selv? Hos meg så kommer det ikke opp noen muligheter: "Booking of Star Alliance award trips is temporarily unavailable."

17. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte SAS.

18. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Mistet nå i natt/morges OSL-FRA og FRA-OSL med LH på en tur til Asia i oktober (resterende legs med NH var fortsatt der). Ringte CT-telefonen nå i ettermiddag, og de skjønte ikke hva som hadde skjedd. Flyvningene var fortsatt der, og med ledige plasser i systemet. De booket meg kjapt tilbake på de samme flyvningene som hadde blitt borte fra bookingen.
    Har en følelse av at mer trøbbel er i vente...

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Litt sent svar, men jeg ventet 40 min. for ca. 1 time siden.

20. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    :eek::eek:
    Ikke bra..

Del denne siden