Litt usikker på hvilket fly du kommer med fra SGN. Om det er ettermiddagsfly fra SGN, så er alt ok. Hvis det er nattfly fra SGN, så kan det være lurt å dobbelsjekke Taiwans bestemmelser vedr. transitt når avreisedato nærmer seg. Det beste er at det ikke er restriksjoner vedr. flytbytte når 2022 kommer.
Ja, det ser ut som det er jeg som ikke kan lese. :-( Jeg får se om jeg får beholdt 4A. Siste gang fikk jeg beholdt 4A helt frem til hele turen måtte kanselleres pga. coronas inntog.
BR396 SGN-TPE .... lander 20:10 BR65 TPE-VIE .... går 23:40 Hvordan kan det skape transitt problemer?
Sliter litt med å få troverdige svar også fra diamantmailen. Noen som vet sikkert om en reise til et land i Asia som koster 165k i business og retur fra et land som koster 210k totalt sett vil koste 187.500 poeng eller 210k poeng? Linda på diamantmailen mente først Vietnam og Singapore var samme sone og i ettertid at det vil koste 210k poeng. Men hun drar inn stopover som ikke er relevant for spørsmålet mitt, så jeg spør heller dere
Jeg kan bare bidra med min erfaring: Biz til DPS, First retur via TPE-HND-LHR. Belastet 217500 som betyr 105000 nedover i biz i samme sone som Singapore og 112500 oppover TPE-HND-LHR (first fra HND) som er halvparten av 225000 i samme poengsone som Vietnam, Taiwan, Japan. Hadde det vært fra DPS med first så ville det vært halvparten av 285000 i first (142500). Ergo: For deg skal det koste 187500!
Mange har lykkes med å booke enveis fra USA til Europa via Tokyo, og har også sett tur-retur på den måten - men tror ikke jeg har sett noen booke til Tokyo via USA. Altså feks. OSL-CPH-LAX-NRT. Noen erfaringer? Det blir mindre F selvsagt, men det er jo Japan jeg vil til.
Hei! Har vært "ute av gamet" en stund nå siden det ikke har vært mulig å reise på en god stund. Sitter med ca 350 k poeng og 3 CT - hvorav 2 må brukes nå i mars - og lurer på hva jeg skal bruke disse på. Vi er familie på 5 og det er OK å svi av alle CT på en tur (kommer vel snart nye). Noen som har tips til destinasjoner? Har kikket på CUN til vinterferien (uke 9 2022). Der er det BUS billetter ledig fra LHR ser det ut til. Var det slik at bonusbillett ut fra LHR var mye dyrere enn annet...? Alle tips til potensielle sol og sommer destinasjoner for familie på 5 mottas med takk
Jeg har booket en reise OSL-EWR T/R (direkte) med SAS for to personer med CT. Planen var å tilsvarende kjøpe billetter til ytterligere to personer med penger. Men når jeg går og ser på billetter selges det nå ikke lengre direktebilletter til den dagen vi skal reise hjem. Derimot selges det billetter via CPH. Skal jeg tolke dette som om SAS planlegger å kansellere OSL-EWR denne dagen da? Jeg har ikke fått noen mail om kansellering enda, men dersom denne da kommer, kan jeg da be om å flytte returen en dag eller to, eller pleier det å være slik at man må reise hjem samme dag dersom det er ledig på et annet fly?
Hvis du må flytte reisen, så kan du flytte den til hvilken som helst dag. Jeg tipper at det ikke selges billetter av den grunn du nevner.
Jeg ser av Sas.no at hjemreisen min fra en bestilt t/r til sommeren ikke lenger lar seg bestille på samme dato som jeg har. Vært slik en uke uten at Sas har sendt mail eller flyttet meg til en ny dag. Er det normalt? Reisen er betalt med ct+poeng
Normalt og normalt, det skjer ganske ofte, iallefall nå om dagen Det er et ganske sikkert tegn på at flyselskapet ikke har tenkt til å gjennomføre denne flyvningen.
Jeg ser at de har tatt ned tilbudet til 3 ganger i uken, fra tidligere hver dag. Men hvorfor booker de meg ikke automatisk over til ny dag?
Avgangen er fjernet fra kalenderen. Vil de ikke booke meg over på ny avgang før uken før? Det er litt sent med tanke på om det blir noe tur, da vet man jo ikke om man blir booket til et kortere, eller lengere opphold.
Du kan prøve ringe inn, men av erfaring så har de ikke kunne booke deg om før flyet er offisiellt kansellert..