Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Booka om reise med SQ forrige veke, la til FRA-OSL.
    Det gjekk heilt fint, rørte ikkje SQ segmenta.
     
    Insomnia4u, Thomas123 and solheim like this.
  2. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for input!
    Da skal vi vurdere å booke OSL-IST-MEX og håpe det åpner seg noe med LH før avreise.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Burde kanskje presisert at det var heimreisa det var snakk om, so om du skal prøve å dra nytte av noko slikt lyt du booke ut- og heimreise separat.
     
  4. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    810
    Bonuspoeng:
    93
    Har også endret min reise 2-3 ganger uten at det har gått utover SQ, også når jeg tok bort 1 av 2 SQ flightene, så ser ut som det går helt fint selv om man har hjertet i halsen til alt er bekreftet.
     
    solheim liker dette
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Same her. Endra alle tilslutningsflightane, samt utreiseflyplass frå OSL til BGO utan problem. Berre SQ-flightane som var urørte.
     
    solheim liker dette
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Med andre ord fortsatt mulig å bestille Asia via USA =)
     
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Veit du om "most reasonable routing"-regelen gjeld på tvers av bookingklassar, eller berre innanfor kvar enkelt bookingklasse? Dersom det ikkje er råd å oppdrive F-billettar direkte frå Europa til Asia må ein jo reise via USA (dog med business på strekket mellom Europa og USA) ettersom det vil vere den einaste routingen.
     
    snus_mumrikken liker dette
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det er dette eg trur kan vera unntaket, eg booka først ORD-HND-CTS-HND-ORD. Eg fant ikkje LHR-HND-LHR. La så til rutinga mellom Europa og USA seinare.
    Her er det sjølvsagt mogleg og få O klasse Europa-USA også viss ein er heldig på utreise.
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Eg skal fly heim frå HND via ORD i F i januar. Dersom "most reasonable" er avgrensa til å vere innanfor kvar bookingklasse so må jo dette vere greit? Ynskjer ein å fly F til HND (eller andre destinasjonar for den del) er jo utvalet av billettar for tida heller avgrensa og ein lyt nesten ta den routingen ein kan få på dei aktuelle datoane ein skal reise, om det i det heile tatt er billettar tilgjengeleg.

    First Europa-USA er vel for tida avgrensa til LH som ein i beste fall kan få nokre dagar før?
     
    EndreD and snus_mumrikken like this.
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,286
    Likes mottatt:
    6,405
    Bonuspoeng:
    183
    Hva som er reasonable avhenger av agenten man snakker med. Førstelinje kan i teorien booke hva som helst, men det som bryter med policy blir gjerne stoppet hos EB-avdelingen ved endringer. Dette pleide å være tilfelle for alle Asia-reiser via USA, men det har tilsynelatende blitt løsnet på siste året pga. omveien rundt Russland og redusert rutetilbud.
     
    Flymunda and snus_mumrikken like this.
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,286
    Likes mottatt:
    6,405
    Bonuspoeng:
    183
    United har O&D-restriksjoner på samme måte som SAS og Lufthansa, som gjør at enkelte bonusseter ikke kan kombineres fritt med andre flyvninger. Da jeg booket en reise i vår måtte jeg be agenten starte med å plukke UA-segmentene før LH F ble satt inn.
     
    Flymunda and snus_mumrikken like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Nettop. Det begynner å bli komplisert med rekkefølgen på segmenter som en må presentere for agent.

    I dette tilfellet ville kanskje riktig rekkefølge vært United flighten, Så langstrekkene i O også tilknytningflyvningene til OSL.
     
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    2,266
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde noe liknende hos LH denne uken... Hadde booket MEX - FRA - OSL i Business og ventet på at det skulle bli ledig i First fra MEX. Fikk varsel om First fra EF, men når jeg ringte SAS, fant de ikke denne. Prøvde flere agenter, men alle sa det samme. Men når en agent først fjernet FRA - OSL, da ble First tilgjengelig. Men da var ikke FRA - OSL tilgjengelig lengre. Etter å ha forsøkt flere forskjellige varianter, ble det konkludert med at Business FRA - OSL kun var tilgjengelig i kombinasjon med MEX - FRA i Business. Skulle jeg ha First, måtte jeg finne en annen flyvning fra FRA.
     
    Flymunda, Insomnia4u and 1884derby like this.
  14. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig den åpnet seg bare via VIE. Så du måtte fløyet OSL-VIE-FRA for å få First videre.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det betyr jo at det å "posisjonere" seg for F ut fra FRA nå er unødvendig. Potensielt skaper det bare problemer siden man må forklare agentene at de må fjerne tilknytningsfly før de søker etter seter i F.
     
    Insomnia4u liker dette
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg slet med litt av det samme i går kveld. Agent fant billett , men når hun så skulle legge den inn etter å ha åpnet min bestilling forsvant den. Den dukket opp igjen i løpet natten. Så i morges var det mulig å få den rett inn i bestilling og når det var gjort kom det også opp direkte billetter FRA-OSL som ikke var synlige ellers. Altså disse billettene vi sliter med å finne.
     
    AirMags, Flymunda and Insomnia4u like this.
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    BRU hadde ikke automatisk passkontroll forrige uke og ZRH hadde ikke det imorges. Men usikker på om du plasserer Belgia og Sveits i samme kategori som Sverige.
     
    Krjemb and holmen like this.
  18. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    226
    Likes mottatt:
    949
    Bonuspoeng:
    93
    Sist jeg var innom BRU mener jeg da det var e-gates der, hvis ikke hadde jeg ikke rukket flyet videre. Køen til manuell kontroll var timeslang.
    Men nei, de landene er jo ikke østblokkland :rolleyes:;):p
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare meg, eller har det blitt veldig vanskelig å finne bonusbilletter i C? Jeg leter daglig, og på veldig mange perioder, men sliter med å finne t/r til destinasjoner som BKK og MIA. MLE har jeg ikke sett noen har bestilt på evigheter. Det har jo virkelig ikke vært slik tidligere? :rolleyes:
     
  20. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,177
    Bonuspoeng:
    93
    Høye priser og stappfulle fly. Men det er forsatt ikke umulig.
    Thai slipper billetter 179/180 dager før avreise.
    Lufthansa/SWISS/Austrian om du søker opp via VIE; gjerne 3-6 mnd før. Utenom VIE er det ellers maks 85 dager på longhaul.
    EVA - 360 dager før. Ellers dumper de rest inventory dager eller uker før avreise.

    Se oversikt på https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/

    Samt søk opp ruter du kunne tenke deg fra dagens dato ut bookingvinduet, så kan du danne deg et bilde av når ytterligere slipp gjøres.
     
    Last edited: 22. juli 2023
    AirMags, Jeanette, Insomnia4u and 2 others like this.

Del denne siden