Burde kanskje presisert at det var heimreisa det var snakk om, so om du skal prøve å dra nytte av noko slikt lyt du booke ut- og heimreise separat.
Har også endret min reise 2-3 ganger uten at det har gått utover SQ, også når jeg tok bort 1 av 2 SQ flightene, så ser ut som det går helt fint selv om man har hjertet i halsen til alt er bekreftet.
Same her. Endra alle tilslutningsflightane, samt utreiseflyplass frå OSL til BGO utan problem. Berre SQ-flightane som var urørte.
Veit du om "most reasonable routing"-regelen gjeld på tvers av bookingklassar, eller berre innanfor kvar enkelt bookingklasse? Dersom det ikkje er råd å oppdrive F-billettar direkte frå Europa til Asia må ein jo reise via USA (dog med business på strekket mellom Europa og USA) ettersom det vil vere den einaste routingen.
Det er dette eg trur kan vera unntaket, eg booka først ORD-HND-CTS-HND-ORD. Eg fant ikkje LHR-HND-LHR. La så til rutinga mellom Europa og USA seinare. Her er det sjølvsagt mogleg og få O klasse Europa-USA også viss ein er heldig på utreise.
Eg skal fly heim frå HND via ORD i F i januar. Dersom "most reasonable" er avgrensa til å vere innanfor kvar bookingklasse so må jo dette vere greit? Ynskjer ein å fly F til HND (eller andre destinasjonar for den del) er jo utvalet av billettar for tida heller avgrensa og ein lyt nesten ta den routingen ein kan få på dei aktuelle datoane ein skal reise, om det i det heile tatt er billettar tilgjengeleg. First Europa-USA er vel for tida avgrensa til LH som ein i beste fall kan få nokre dagar før?
Hva som er reasonable avhenger av agenten man snakker med. Førstelinje kan i teorien booke hva som helst, men det som bryter med policy blir gjerne stoppet hos EB-avdelingen ved endringer. Dette pleide å være tilfelle for alle Asia-reiser via USA, men det har tilsynelatende blitt løsnet på siste året pga. omveien rundt Russland og redusert rutetilbud.
United har O&D-restriksjoner på samme måte som SAS og Lufthansa, som gjør at enkelte bonusseter ikke kan kombineres fritt med andre flyvninger. Da jeg booket en reise i vår måtte jeg be agenten starte med å plukke UA-segmentene før LH F ble satt inn.
Nettop. Det begynner å bli komplisert med rekkefølgen på segmenter som en må presentere for agent. I dette tilfellet ville kanskje riktig rekkefølge vært United flighten, Så langstrekkene i O også tilknytningflyvningene til OSL.
Hadde noe liknende hos LH denne uken... Hadde booket MEX - FRA - OSL i Business og ventet på at det skulle bli ledig i First fra MEX. Fikk varsel om First fra EF, men når jeg ringte SAS, fant de ikke denne. Prøvde flere agenter, men alle sa det samme. Men når en agent først fjernet FRA - OSL, da ble First tilgjengelig. Men da var ikke FRA - OSL tilgjengelig lengre. Etter å ha forsøkt flere forskjellige varianter, ble det konkludert med at Business FRA - OSL kun var tilgjengelig i kombinasjon med MEX - FRA i Business. Skulle jeg ha First, måtte jeg finne en annen flyvning fra FRA.
Det betyr jo at det å "posisjonere" seg for F ut fra FRA nå er unødvendig. Potensielt skaper det bare problemer siden man må forklare agentene at de må fjerne tilknytningsfly før de søker etter seter i F.
Jeg slet med litt av det samme i går kveld. Agent fant billett , men når hun så skulle legge den inn etter å ha åpnet min bestilling forsvant den. Den dukket opp igjen i løpet natten. Så i morges var det mulig å få den rett inn i bestilling og når det var gjort kom det også opp direkte billetter FRA-OSL som ikke var synlige ellers. Altså disse billettene vi sliter med å finne.
BRU hadde ikke automatisk passkontroll forrige uke og ZRH hadde ikke det imorges. Men usikker på om du plasserer Belgia og Sveits i samme kategori som Sverige.
Sist jeg var innom BRU mener jeg da det var e-gates der, hvis ikke hadde jeg ikke rukket flyet videre. Køen til manuell kontroll var timeslang. Men nei, de landene er jo ikke østblokkland
Er det bare meg, eller har det blitt veldig vanskelig å finne bonusbilletter i C? Jeg leter daglig, og på veldig mange perioder, men sliter med å finne t/r til destinasjoner som BKK og MIA. MLE har jeg ikke sett noen har bestilt på evigheter. Det har jo virkelig ikke vært slik tidligere?
Høye priser og stappfulle fly. Men det er forsatt ikke umulig. Thai slipper billetter 179/180 dager før avreise. Lufthansa/SWISS/Austrian om du søker opp via VIE; gjerne 3-6 mnd før. Utenom VIE er det ellers maks 85 dager på longhaul. EVA - 360 dager før. Ellers dumper de rest inventory dager eller uker før avreise. Se oversikt på https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ Samt søk opp ruter du kunne tenke deg fra dagens dato ut bookingvinduet, så kan du danne deg et bilde av når ytterligere slipp gjøres.