Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Dette kan nok stemme. På turen min jorda rundt i januar har eg layover frå 07:20 til 22:05 på ORD, og då er det splitta i to «reiser» (HND-ORD og ORD-CPH-BGO). Innanfor same dag og bestilt samstundes som neste leg til CPH i SAS C.
     
    Insomnia4u liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,463
    Bonuspoeng:
    93
    Dette skjer også ved helt vanlige bookinger på nett betalt med penger.

    Har en booking SVG-OSL-CPH-CTA hvor jeg ankommer CPH 22:05 og drar videre 06:15 dagen etter. CPH-CTA vises som en ‘egen’ reise i appen.

    Har også hatt tilsvarende på mange av bonusreise mine som har hatt lange mellomlandinger uten at det er problematisk på noen måte hverken med billett, bagasje eller innreisedokumenter. For innreisedokumenter ser de utelukkende på det som er faktisk sluttdestinasjon.
     
    induktans liker dette
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Her må vi få reisebrev! Det er lenge sidan eg har sett reisebrev frå TG F her på forumet.

    Siste leget her er vel FRA-SVG?
     
    AirMags and Lnbre like this.
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    er på nippet til å bestille reise for 4 med 2xCT.
    Tenkte benytte meg av "VIE" trikset for ett sted i Asia

    Siden jeg har 2xCT må jeg ringe inn uansett såvidt jeg vet.

    Hva er trikset for enklest få bestillt reisen med tilslutningsflyvninger til OSL?


    Må jeg først be om VIE-FRA/MUC-ASIA-FRA/MUC-VIE, og deretter legge til tilslutningen fra OSL til VIE?


    Fra OSL til VIE er det kun OSL-FRA-VIE ledig, så jeg må egentlig innom FRA 2 ganger, men jeg har lest ett sted at det var mulig å få fjernet VIE fra ruten helt, men att billettene måtte bll billettert først?

    Noen som er villig til å dele oppskriften for å få dette smidigst mulig ? :)
     
  5. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Skal prøve å få lagt ut noen bilder fra flyturen om ikke annet!

    Korrekt - siste leg er FRA - SVG.
     
    Sunnfjordingen and Lnbre like this.
  6. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke om det er en oppskrift akkurat, men for min del så ringte jeg inn ifm en annen endring (oppgradering til First) og bad dem om å sløyfe svipptur til og fra VIE. Det gikk fint.
     
    Lars J liker dette
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk til å fjerne VIE helt. Hadde opprinnelig VIE-ZRH-MIA-FRA-VIE. Fikk OSL-ZRH-MIA-FRA-OSL. Men forberedt deg på å kanskje måtte ringe noen ganger. Selv om du finner flighter på sas.no som passer, er det ikke gitt at de kan legges til på den bookingen du har.
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,286
    Likes mottatt:
    6,404
    Bonuspoeng:
    183
    Det å passere en flyplass flere ganger er såvidt jeg vet ikke tillatt, selv om agentene kan utstede billett på omtrent hva som helst. Det er eksempler på at backoffice har ryddet bort ekstra segmenter når slike reiser har ligget i kø for kalkulering av skatter, noe som gjerne resulterer i et veldig langt stopp i FRA. Dersom rundturen (FRA-VIE-FRA) blir stående vil det nesten garantert gi hodebry ved innsjekk, spesielt ved sending av bagasje.
     
    Insomnia4u liker dette
  9. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Skal til BKK/MNL og har funnet bonusbilletter OSL-IST og så IST-BKK. Men hverken Awardfares eller SAS sine sider finner en "hel reise" OSL-BKK.

    Pleier det å gå greit med å bestille 1 leg først via nett, og så legge inn nye legs + hjemreise etterhvert som legs blir tilgjengelig via gull-tlf?
     
  10. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vanlig at man ikke får opp resultat ved gjennomgående søk. Du kan alltids ringe inn senere for å legge på legs og retur, det vil koste 150kr per pers, per endring. Så det greiste kan være å bare booke den på telefon til å begynne med, så sparer du deg for 150kr i ekstra gebyr.

    Husk å si til agenten at reisen ikke kan bookes på nett, slik at de fjerner telefongebyret
     
    BingoBonzo liker dette
  11. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Strålende, takk for info!

    Tips til andre flyplasser enn IST som kan være greie å bruke når man skal til BKK/MNL?
     
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    TPE (EVA Air) og HKG (Lufthansa og Swiss). Sistnemnde har berre Star Alliance vidare til BKK.
     
    BingoBonzo liker dette
  13. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en god del avganger fra Europa til BKK. Selv bruker jeg Flightconnections.com. Anbefaler den som et godt screening verktøy
     
  14. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Nydelig - strålende verktøy!
     
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    5,533
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat med TK ville jeg hatt lave forventninger til å legge til flere leg med TK på eksisterende booking. Jeg, og flere på forum, rapporterer om helt umulighet når det oppstår ruteendringer slik at en må endre booking. Da får agentene opp TK som waitlisted, og det betyr nei.
    Du kan få til å legge på OSL-xxx-IST med LH/LOT eller andre, men ikke TK.

    K
     
    BingoBonzo and markus like this.
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Er snakk om 150kr… Til en tur verdt relativt mange titusener målt i cash
     
  18. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du vet at alt bør va gratis.. man har tross alt samlet EB poeng!


    *ironi*
     
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Hvordan finne bonusreiser til Brasil? Det kan være til hvilken flyplass som helst, både nord og sør i landet, fordi jeg skal fly videre innenriks og disse billettene må kjøpes separat. Det kan også være aktuelt å fly til Buenos Aires i Argentina. Min erfaring er at det er veldig vanskelig å finne bonusbilletter til Brasil, men i dette tilfellet trenger det ikke å være i business class... Søketips mottas med takk :)
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Relativt enkelt å finne billetter til EZE om du bestiller tett opptil avgang. Søk via VIE om du ikke finner direkte fra OSL.
     
    Nurse82 liker dette

Del denne siden