Hadde 4pax biz t/r sommeren 2020 til Bali med SQ. Et vist virus stoppet den reisen. Nå som SQ er borte for EB, er det realistisk finne 4pax i biz til Bali sommeren 24? Evt hvilkd routing/selskaper kan være mulig?
TK flyr vel dit? Elles skal det vel godt gjerast å komme dit i biz med mindre SAS og SQ vert samde om ei ny avtale.
Ja, det er på ingen måte umulig, men registrerer at tilgjengeligheten er vesentlig dårligere enn tidligere - dvs fra 2018 for min del når jeg begynte med bonusjakt. Har ikke trengt å følge med på slipp tidligere så lenge jeg har vært litt fleksibel med avreisetidspunkt, men ser at det er nødvendig nå. Edit: VIE-trikset fungerte og jeg har nå fått booket en fin 2 ukers tur til MIA i februar. LX til og LH tilbake. Har lest litt varierende om dette, men skal det gå greit å ringe inn og få lagt til OSL-FRA-OSL i eco om ikke C er tilgjengelig, eller er det noen sperrer her?
Håper jeg poster dette i rett tråd. Ser på EB hjemreise Berlin-Stavanger. Jeg får bare opp alternativet under med to mellomlandinger den aktuelle dagen til 10000 poeng. Siden jeg først må overnatte i Køben hadde det vært bedre med direktefly hjem derfra og siste fly fra Cph-Svg 20.55 slik at jeg har en del dag i Køben. Det var ledig bonusbillett til 10 k på 20.55 flygningen Cph-Svg. Er det mulig å kombinere en slik reise til 10k, slik at jeg ikke må kjøpe de separat og betale 20k poeng? Må en ringe inn og de kan ordne? Service fee?
Denpasar betjenes av EVA, Thai og Turkish i tillegg til SQ. Turkish pleide å slippe 4+ i business på IST-DPS jevnt og trutt, men der har det vært tørke etter Covid-restriksjonene forsvant. Klarer du å komme deg til BKK eller TPE bør det være mulig å sy sammen en reise med economy videre til DPS. Et annet alternativ er å booke Turkish til Jakarta og kjøpe separat billett videre, her legges det fortsatt ut litt billetter 354 dager frem i tid.
Den tilgjengeligheten du ser på sas.no er enten fri eller med begrensning på Oslo/Frankfurt som Origin/Destination. Er ikke noen god måte å finne ut av bortsett fra å ringe SAS.
Da prøver jeg i morgen. På utreise er det jo LX, og det er vel ikke like vanskelig å få endret. Fant iallfall OSL-ZRH-MIA på sas sine nettsider, men valgte å bestille VIE begge veier for å kunne bestille på nett.
Skal sjekke inn på reise med LH til Boston i morgen. På LH app og nettside får jeg beskjed om at jeg ikke kan bruke bookingnr fordi det finnes flere billetter i mitt navn. Fåe da beskjed om å bruke billettnr. Da får jeg bare feilmelding. Noen som vet hvorfor? Mulig at det er fordi det er en UA flight inne i bildet eller fordi SAS har utstedt billetten...?
EB poeng booket reise denne helgen med LH og en UA flight innenriks. Fikk booket inn på LH sinn app/hjemmeside.
Det med «Reise 1» og «Reise 2» har, så vidt jeg vet, med avreisedager å gjøre. De flighter som har avreise samme dag legges i en «reise». Jeg har flere slike .. Og det har ikke med flyselskaper å gjøre. Jeg har en booking med TK (2 flighter) og MS (1 flight). Der er den ene TK-flighten på onsdag, og er lagt i «Reise 1». De to andre er på torsdag, og er dermed i «Reise 2».
Jeg mistenker at det handler om hvordan agenten har søkt opp billettene. Jeg har f.eks. en reise booket REP-SIN-HAN og det ligger som en reise, men det er overnight og SIN-HAN er ikke samme dato som REP-SIN. På mitt spesifike eksempel ser det ut som det er 100% tilsvarende hvordan jeg ba agenten søke opp reisen, og det kan jo være at er tilfellet for deg også, i og med at vi ofte ber agentene søke opp en dag om gangen
Det kan ha en sammenheng. Har et par sånne bookinger, og i mitt tilfelle er alle resultat av endringer. Så det er endret fra flyvning samme dag, til dagen før/etter, og de er da egne reiser. Har en tur til HND som er 4 "reiser"..
Tror det går på transitt-tid. Mer enn ti timer fra en annen flight så kommer det opp som en egen reise/tab i appen.
Veldig godt å kunne høre fra erfarne reisende! I dette tilfellet er flyvningene i samme døgn, men med 12 timer mellom "reise 1" og 2. Da er det nok bare jeg som er litt ekstra nervøs for første booking med Star Alliance. Selv etter å ha lest på forumet her i flere år ble jeg overrasket over hvor manuell og utransparent jobben med denne bookingen var...
Synes det er kjempeartig at prosessen er så manuell. Det gjør at man kan fly ruter og flyselskap-kombinasjoner som ikke er mulig på revenue-billetter. For noe som er i nærheten av en fornuftig pris hvertfall - er vel stort sett bare full fare unrestricted billetter som kan sys sammen fritt når man snakker revenue-billetter.
Alle mine (3) siste reiser har vært delt opp ved avreisedag. Men, som du sier, kan godt være det er noe med innlegging også. Det som er sikkert er at det er «litt» vanskeligere å se hva som er tur og hva som er retur, f.eks. ved OJ.
Mhm akkurat, derfor jeg savner oversikten vi fikk i den gamle appen, der var det helt klart hva som var hva..
Ja, at det gjerne tar litt tid å finne noe man er fornøyd med gir jo en ekstra glede når man er i mål. SAS prøvde å finne alternativ til meg en gang jeg mistet det ene segmentet i bookingen min, ble booket om til tidenes mareritt med AI som inkluderte innenriks i India. De nektet å gjøre noe mer og jeg klarte tilslutt å finne noe mye bedre selv. Da var jeg takknemlig for at jeg i det minste har litt peiling på dette gamet her