Da fikk jeg endelig booket turen hos hyggelige Emma på kundeservice. Detaljer her: Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise | Page 298 | InsideFlyer NO Og takk til hjelpsomme medlemmer på IF
Har aldri prøvd Ethiopian, men tviler ikke på at Thai er bedre. Men skal ta med Junior på tur, så da går nok Ethiopian sin C greit, selv om den er litt utdatert..
Ja, det virker som om vanlig rutine er at EB-avdelingen sender bookingen i retur til opprinnelig agent når noe er feil. Dersom vedkommende ikke følger med på innkommende saker eller ikke er på jobb denne dagen ryker man fort på ticket time limit. Tidligere erfaring tilsier at ANA sletter first class-reservasjoner etter 48 timer.
Ser at det litt bakover i tråden refereres til "VIE-trikset". Er det slik at det generelt er mye lettere å finne billetter fra VIE enn fra andre steder? Eller har det bare tilfeldigvis vært slik på gitte tidspunkter?
Ikke helt sikker, men mener det dukka opp på slutten av fjoråret. Og ja, generelt bedre tilgjengelighet fra VIE. Og noen ganger også fra andre plasser (ZRH/DUS) som gjør at du må ha et ekstra legg. (Nesten) alltid via FRA/MUC
Om jeg har forstått problemstillingen går det på at Lufthansa vanligvis ikke slipper bonusbilletter i business til andre Star Alliance-partnere før 85 dager før avreise, men i noen tilfeller er de likevel synlige og kan bookes dersom man starter reisen i VIE. Dette går kanskje på at de har en annen avtale med Austrian enn med resten av partnerene? Uansett, når jeg har lett etter billetter rundt vinterferien (ca 200 dager fra nå) så har jeg nesten ikke funnet business-billetter fra andre flyplasser og til f.eks Sør-Amerika, men har funnet masse fra VIE.
MAD/LHR/BCN-BOG t/r med AV har et hav av tilgjengelighet om man vil til Sør-Amerika. Fine rutetider med nattflyvninger og delvis nattflyvninger og seter med god soveplass. Merk at AV kun har økonomi innad i Sør-Amerika.
Ja, jeg fant til slutt en rute som passet: LH FRA-BOG på utgående, AV BOG-BCN på returen. Var litt bundet av gitte datoer siden sønnen er i skolealder... Har også fått booket AV Business BGO-SCL-BGO, så jeg er litt usikker på det siste utsagnet, men du mener kanskje på kortere ruter?
https://onemileatatime.com/news/avianca-eliminates-business-class/ https://onemileatatime.com/news/avianca-restores-business-class-americas/ Virker ikke som AV setter inn 787 eller 330 til SCL ennå? Hva står i billetten? Jeg reiste BOG-SCL-BOG selv tidligere i år i A320 og ble degradert fra biz til øko, men fikk velge sete i premium økonomi. Og service er uten tvil på økonomi-nivå.
Ser nyhetene nedenfor har gått meg hus forbi. Det gir mening at de tilbyr biz på ruter de flyr med store fly. Alle 1-midtgangsflyene er bygget om til å kun ha økonomi. De har likevel "2-setere" på de første seteradene fortsatt. Jeg fikk valgt disse ved innsjekk på automat på BOG, usikker på om det var gullkortet som hjalp eller om de var åpne for alle. Positive nyheter. Virker som AV har tatt litt grep i biz-produktet. På long-haul har de også angivelig løftet produktet et hakk. Blir mer attrakttivt å fly via BOG nå. Legger man til at LH fly med F på ruten fra FRA er det et fint alternativ om man vil til f.eks EZE (har ikke sjekket om flyene korresponderer bra).
Billetten sier 787-8. Har fått reservert seter, og det er 1-2-1 i business-kabinen (K-A-D-E, tilsynelatende samme flytype og konfigurasjon som de kjører på ruten BOG-BCN på hjemturen. Leste review (finner ikke samme, men her er en annen på youtube) av samme business-produktet for BOG-SCL og det virket som setene og maten var bra men at servicen hadde litt å gå på fortsatt. Hva ble resultatet av degradering? Fikk du noen kompensasjon, refundert poeng etc?
Jeg ser forresten at United Airlines har direkterute fra SCL til IAH (UA 846), vet noen om denne lar seg booke som del av en *A-reise? Ditto for Air Canada og deres direkterute (AC 93), noen som vet?
Vi har LH C FRA-BOG, men såvidt jeg kan se er det en litt trangere konfigurasjon enn AV kjører (A340-600 med 2-2-2). Er dette likevel et bra Business-konsept? Vi er totalt 5 passasjerer, så tviler på at vi får oppgradering til F
Når man reiser alene er ikke LH å foretrekke over AV, men om man kjenner sidemannen er LH biz helt fint. De har 2-2-2, men det er ganske bra plass i setene likevel.
Ser for meg at selv med litt trangere konfigurasjon så er kanskje utforming mer moderne og service bedre i LH kontra AV? Vi er 4 som skal ha sete, så trangt mot sidemann er jo ikke noe problem i vårt tilfelle.
Eg har aldri flydd AV, men har flydd LH C i toppen av ein 747. Ganske utdatert hardware samanlikna med det eg har flydd elles i Star Alliance (SK, UA, og SQ), men flinke folk i CC. Det gjekk for so vidt greit sidan det var ein nattflight og eg sov mesteparten av tida (i delvis sitjande stilling). Om de er ein kompisgjeng som skal sitje i lag har de det sikkert heilt greit hjå LH.
Hvis dere reiser sammen så mange ville jeg klart valgt LH C. Mye bedre service og mulighet for kontakt med sidemann. Hvis man skal på tur alene og formålet er å bare legge seg å sove (i fred), så har AV 787 greie seter (men dårligere enn bla SK C vindussetene) for det formålet.
Vi reiser som famile, 3 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Bare fint med kontakt med sidemann Slik det er nå så har vi LH C på utreise og AV C på retur, så da kan vi kanskje gi en sammenlikning etter turen er gjennomført
2-2-2 er generelt utdaterte produkt. Stort sett alle velrenomerte flyselskap som bestiller nye long-haul-fly bestiller med 1-2-1. Det er verdt å merke seg at 787'ene til AV er rundt 10 år gamle og det er noe slitasje her og der i setene. De virker også til å ha spart på alt 'ekstra' slik at setene fremstår som enkle. LH-setene er heller ikke noe imponerende syn, men komforten er god nok. Som det nevnes over er det enklere å prate med sidemannen i 2-seterne til LH enn 2-seterne til AV. Et annet viktig element er dagflight vs. nattflight. Mener å husk at FRA-BOG er dagflight, mens LHR-BOG er nattflight. AV har nylig forbedret produktet sitt og innført menyer, mer presentabel mat, samt valg når det gjelder dessert, samt diverse snacks mellom måltidene ved behov. Personalet hos AV og LH er etter min erfaring jevngode i C. I motsetning til LH serverer ikke AV champagne, kun rimeligere bobler. Da jeg fløy FRA-MEX (12 timer) oktober 2021 var KitKat alt som var å få mellom de to måltidene. Usikker på om det var covid-standard eller om det er slik det er nå. Uansett for lite mat for et voksent menneste på en 12-timers dagflight.