Hei! Jeg har fått 7 billetter i biz med til Tokyo (Lufthansa), 6 til Sao Paulo (Swiss), alle på samme flight. Så det er mulig, men du skal nok være heldig. Alle disse gangene brukte jeg Wien-trikset, dvs. startet søket i Wien, men fikk enkelt fjernet Wien segmentet ved ombooking, og utreisen startet i i Norge.
Har du fått til dette med lang tid att til avreise? Eg ser selskapa i LH-gruppa ofte slepp enormt med billettar kort tid før avreisedato.
Ja det var jo det jeg desverre fryktet at ville bli den "beste" måten å gjøre det på. Bortsett fra alle gebyrene som vil komme :|
Man kan jo håpe på Singapore ja, men det er vel tvilsomt som du sier. Alternativet blir jo å bare la bookingen stå og eventuelt se hva som er mulig SkyTeam
Husk at du her kan få tak i biz bill til 25-30.000 pr stk. Jeg tenker at gebyrene blir småpenger mtp hvor mye man får i verdi.
Bestilte denne turen i business uten helt å tenke over om det gav mening. Er det noen som har erfaring med å fly Turkish på kortere flighter (2-4 timer)? Er det verdt nesten dobbelt så mye poeng som å fly økonomi. Er business loungen på IST verdt å fly business for å besøke?
TK har 2+2 brede seter på A32X flyene, med god recline. Sånn sett mye mer "ekte" business enn europeisk "business" med blokkert midtsete. Litt variabel service, men stortsett bra. På den andre siden har de også god service i økonomi, alltid varmt måltid. IST business lounge er nesten identisk med miles&smiles lounge som du får tilgang til som *A gold.
Jeg er litt ut av "trening" på booking av bonusbilletter om dagen. Ikke vært på reise siden feb 23 så har ikke fulgt med på tilgjengelighet og all støyen rundt EB programmet. Jeg prøver å finne noe til asia mellom november og feb/mars. Ønsker primært thailand pga ant poeng. Ser ut som det er mulig å finne til TPE og MNL, men da trigger vel det billettpris for den sonen selv om jeg finner noe videre derifra til BKK. Tidligere har Turkish vært ganske enkle å finne turer med, men nå ser jeg 0. Noen som har tips?
Med Turkish så må du søke fra en annen flyplass enn IST da de fleste long hauls har married segments og O/D. Men de har skrapet ned på tilgjengelighet. Du får nok ikke fly til MNL også opp til BKK på bonus men TPE-BKK går fint, og det er i samme pris sone som BKK
I sommer flyr jeg hjem fra TPE via Jakarta som er i en dyrere sone: TPE-CGK-IST-FRA-OSL Ble belastet poengpris tilsvarene OSL-TPE-OSL Får 20 fine timer i Jakarta
' Forskjell på TPE-CGK-IST og IST-MNL-TPE-BKK. Når man kunne booke med SQ kunne man jo alltid fly via SIN som var en dyrere sone også opp til BKK feks.
Jeg forsøker å forbedre en reise til og fra Madrid i påsken og kunne tenkt meg å fly via IST med TK, men foreløpig har det ikke dukket opp noe tilgjengelighet OSL-IST/IST-OSL. Kan jeg forvente at TK slipper bonusbilletter tett opp mot avgang, ala hva LH gruppen gjør, eller har de slipp kun 1 år i forkant? Forøvrig helt tomt for bonusbilletter til OSL mot slutten av påsken (som man kan forvente), men ser at de andre skandinaviske hovedstedene har litt bedre tilgjengelighet. Mon tro om det er fordi nordmenn er mer på reisefot i påsken enn danskene og svenskene eller om det er fordi det slippes mindre bonus til/fra Oslo…