Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Takk. Skal sjekke nærmere!
     
  2. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for hjelpa, fant flere fra både arn og cph, så da er reise bortover booket! Nå må jeg vente noen dager før jeg ser etter retur :)
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,684
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hvorfor det vises null tilgjengelighet for LH F på Awardfares i dag?
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa har trolig nullet ut all tilgang de neste dagene pga den pågående streiken. Det samme gjelder alt av business class.
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk booket MUC - JFK i First på søndag. Hele bestillingen ble litt merkelig. Jeg så tilgjengeligheten på United.com. Ringte SAS flere ganger, men ingen kunne finne noe. Fant samme flyvning og tilgjengelighet i Business på SAS.no, men det kunne heller ikke SAS agentene se på tlf. Booket dermed Business online og ringte inn for å sjekke om de nå kunne finne First. Og da fant de den...
     
    tobeornot999, EndreD, AirMags and 6 others like this.
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Som andre skriver er det store utfordringer med ruteprogrammet til LH i disse dager. Streik skal vare frem til lørdag morgen og en rekke avganger er kansellert. Virker som alt er stoppet for award, setene som er tilgjengelig brukes til å reroute folk.

    Tar nok et par dager før dette er hentet inn.
     
  7. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har forsøkt å booke noen billetter BKK-OSL på forskjellige datoer med Thai rett etter at de ble tilgjengelige. Agentene finner dem, men får opp status "Waitlist closed" når de forsøker å legge dem til. Noen som vet om TG har blitt gniene til Eurobonus i det siste? Har aldri hatt problemer med waitlist hos dem før..
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ROP Gold og når jeg tidligere har bestilt C-Award i TG sitt program hendte det at seter er waitlisted. Da må de manuelt gå inn å låse opp.

    Så det er kun TG som kan fikse waitlist. Virker som det er en bug/feil i systemet.
     
    Rscott liker dette
  9. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    305
    Likes mottatt:
    335
    Bonuspoeng:
    63
    Har også funnet Thai C award i juli (langt innenfor 180 dager før) som feiler å booke på sas.no når det skal gå videre till betaling. Noen forklaring på dette bortsett fra ovennevnte at det er waitlist som ser ut som det er ledig?
     
  10. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Tror waitlist er et generelt problem med Thai nå. Har funnet ledige seter på flere datoer fra forskjellige steder i Asia gjennom sommeren, men alt ser ut til å være waitlisted og kan ikke bookes.
     
  11. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg har nylig endret/lagt til TG OSL-BKK og BKK-ARN på en CT-booking for august ‘24 uten problem.
     
    Rscott liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    En bekjent fikk lagt til BKK-ARN i påsken her om dagen, den var endring av booking.
     
    Rscott liker dette
  13. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    305
    Likes mottatt:
    335
    Bonuspoeng:
    63
    Men fader da, veldig irriterende når man ikke vet om det er reell tilgjengelighet eller ei. Testet litt på en annen rute også i samme periode og fikk samme feil i biz (både web og app), testet deretter å velge monkey på samme rute og det gikk videre til betalingssiden.
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir første gang jeg reiser på separate billetter til/fra Japan. Er det noe man bør være obs på i forbindelse med dette? Eller er det bare å vise returbillett når vi sjekker inn på OSL?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk ingen spørsmål noe sted underveis da jeg fløy med separate billetter til HND i januar. (Bortsett fra på JFK, for hun skjønte ikke at jeg skulle ut av landet igjen etter bare 5 timer.)
     
    Jorge and RoadKing like this.
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Null stress, gjort fleire gonger.
    Til og med fleire gonger på samme reise med x2 opphold i Japan på rundreise.
     
    Jorge liker dette
  17. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Har det blitt tørke på bonusbilletter?
    For et par uker siden dukket det opp en del billetter på de dagene det slippes, men når jeg nå ser etter billetter til BKK i februar 25, så finner jeg ikke en pøkk..
    Brukte trygda til mor å fikk meg et abonnement på Seat.aero, og det var en mengde tilgjengelig, stort sett Turkish da..
    Nærmet meg dato for slippet den 26feb, og det ble full stopp.. Er 26 feb jeg vil reise.
    Har de siste dagene sjekket en rekke datoer i januar og februar, men ingenting tilgjengelig for EB..
     
  18. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei godt folk. Dette er første gang jeg har prøvd å få til biz for hele familien (5pers) på long haul og dermed en litt ny situasjon. Har booket inn osl-vie-bkk i økonomi foreløbig i feb25. Jeg finner litt turkish med 4 ledig i biz, men ingenting med 5 (forventet det egentlig ikke heller). Spørsmålet er om noen her har noen lure løsninger på hvordan man løser dette. Vi kan nok være villig til å splitte bookingen i 2 slik at 1voksen+1barn og 1voksen+2barn reiser hver for seg med feks en dag i mellom. Er det noe håp om å finne 5x biz på noe vis, eller burde jeg satse på split? Hvis split, kan man ta ut 2 stk av økonomibookingen, og så lete videre etter siste 3, eller blir man nødt til å kansellere hele økonomibookingen og ha begge 2+3 alternativene klare?
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    5 er vanskelig. Ville splittet i to bookinger. Da må den du har kanselleres. Ville så booket de nye reisene så fort de dukker opp ikke ventet til du finner begge samtidig. Du kan endre den første hvis den ikke passer med den siste du finner.
     
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Dette vert vanskelig. Du må i alle fall sitte klar i tilfelle Singapore Airlines opnar for EB igjen. Eg trur sjansane er veldig små, men det er jo ein viss sjanse for at tilgongen med diverse SkyTeam-selskap blir bra.
     

Del denne siden