Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,190
    Bonuspoeng:
    183
    Ble møtt i Frankfurt med det samme når jeg kom med SQ F
     
  2. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Booket for noen timer siden 3 bonusbilletter i LH First HND-FRA med avreise nå om 3 dager, har mottatt elektronisk billetter fra SAS kundeservice og alt virker i skjønneste orden. Men når jeg går inn i LH sine sider for å velge sete, står det at bookingen er "currently waitlisted". Noen som har erfaringer med dette? Hva betyr det? Bør jeg ringe SAS kundeservice igjen i morgen eller noe jeg må gjøre aktivt for at bookingen ikke er waitlisted, men heller confirmed?
     
  3. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Svarer meg selv her i tilfelle andre kommer i samme situasjon senere. Ringte SAS kundeservice nå på morgenkvisten, bookingen som stod som "waitlisted" måtte kanselleres, de hadde ingen mulighet å få det gjennom. Heldigvis var det fortsatt ledige billetter i First, slik at jeg fikk likevel booket 3 billetter i First til samme dato. Det ordnet seg til slutt for oss, men greit å vite det for senere at dersom billettene kommer opp som "waitlisted" bør man kontakte kundeservice ASAP for å få det rettet opp før tilgjengelige billetter forsvinner.
     
  4. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,354
    Likes mottatt:
    4,325
    Bonuspoeng:
    113
    Her er noen tips som kan være et godt utgangspunkt for en fin helgetur:

    • Fugaz, nice mat og drinks, bra vibe på gatehjørne
    • Cicatriz, ble vårt stamsted til lunsj og ettermiddag, topp stemning på nydelig plass
    • Bar Hugo, den perfekte bar
    • Tacos på Los Cocuyos, øl og snacks på La Faena rundt hjørnet (veldig lokalt og funny)
    • Bosforo i samme område
    • Rosetta, de har også bakverk derfra på Café Nin
    • Veldig koselig å sitte i parken Plaza Rio de Janeiro og se på livet, samme med Parque Mexico
    • Finn et sted å bo i Roma Norte eller Condesa
     
    Jeanette, cooolcatz, Teknolai and 5 others like this.
  5. CptSideslip

    CptSideslip EBD

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Helt strålende, takker for tips!
    Allerede booket hotell midt mellom Roma Norte og Condesa :)
     
  6. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, Noen som har benyttet seg av dette med Etihad? Hvordan i all verden sjekker man evt tilgjengelighet?
    upload_2024-2-26_18-55-55.png
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,810
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man bestille en økonomi- og en business-billett på samme booking? Og bruke en CT på begge to?
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Alle passasjerer i samme booking må reise i samme klasse
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bruke seats.aero for å få en indikasjon. Og så må du ringe inn.
     
  10. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor langt kan man fly med Etihad first? Noen spennende destinasjoner som har ok value og tilgjengelighet?

    Aldri tenkt over muligheten før
     
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Det er elendig value for under 7 timer F. Du kan bare fly til Abu Dhabi og det er heller ikke mulig å benytte CT.

    https://www.flysas.com/en/eurobonus/partners/airlines/etihad-airways/

    upload_2024-2-27_12-22-10.png
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Enn så lenge kommer man bare til Abu Dhabi, men sånn har det vært i mange år. Lov å håpe codeshareavtalen som ble signert i høst utvider dette? Evt overgang til Skyteam. Feks har Flying Blue tilgang til å booke bonusreiser utover t/r Abu Dhabi. De tjener til og med tier points på code share-flyvninger for penger så lenge det er booket gjennom KLM/AF.

    Hadde isåfall vært noe positivt oppi all elendigheten ;) Men det gjenstår jo å se om eurobonus er villige til å legge inn noe tilsvarende i sin avtale.
     
    Last edited: 27. febr 2024
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,830
    Bonuspoeng:
    293
    Kan heldigvis meddele at Wien-trikset fortsatt funker. Hadde helt glemt at jeg hadde booket en tur til California i november, som startet og sluttet på VIE. Ble booket for en måned eller to siden.

    Jeg ringte inn i dag for å fikse opp i diverse bookinger, blant annet denne. Og jeg fikk byttet bort VIE-MUC-VIE med OSL-MUC-OSL. Ble bare i Eco, men det overlever vi. Det viktigste er at vi kommer helt frem, og at vi slipper å reise via VIE.
     
  15. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, nå har jeg kost meg med Awardfares, og finner noen ruter med business som jeg nysgjerrig på. Jeg har sett noe med Turkish, blant annet.

    På Turkish nettside ser jeg at man kan reise OSL-IST-HAN, flyreisens varighet 21-24 timer. OSL-IST dukker opp som economi, men finner ingen business. IST-HAN finner jeg ikke noen reiser på i noen klasser.

    Kjenner noen til om det er spesielle tider turkish slipper business billetter, eller må jeg bare følge med/sette varsler på rutene.

    Jeg har funnet en rute som ser slik ut. Det blir en laaaang reise (totalt 35 timer) - dere som har erfaring med slikt, er man helt ødelagt etter dette - eller er man klar for 14 dagers opplevelser på reisestedet, og klar for jobb en dag etterpå når man har kommet hjemo_O. Ved første øyekast virker det strevsomt. Hadde vi fortsatt med A* så kunne jeg booket den og håpet på å endre reisen etter hvert som det dukker opp alternativer, men usikker på hvor lett det er når vi kanskje tilhører en annen allianse i løpet av et halvt års tid....?


    Her er melkeruta til Hanoi som jeg fant, allt i BIZ
    OSL-IST, TK1754, 18:05-00:00 (4 timer)
    Layover 6 timer IST (00:00-06:00)
    IST-MNL, TK264, 06:00-22:05 (11 timer)
    Layover 5,5 timer MNL (22:05-03:40)
    MNL-TPE, BR262, 03:40-06:00 (2t20m)
    Layover 3t20m TPE (06:00-09:15)
    TPE-HAN, BR397, 09:15-11:35 (3t20m)
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,190
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish er vanskelig å booke med. De har ruter som ikke dukker opp når du søker IST-TPE feks men hvis du søker FRA-TPE så dukker FRA-IST-TPE opp i business osv.
    Tror ikke du kommer til å få godkjent den routingen der.

    Turkish slipper seter 354 dager før avreise. Men som nevnt, mange destinasjoner har de ikke award billetter til. Feks så finner man ingenting til DPS/CGK med Turkish utenom noen randome datoer CGK-EUR med Turkish. Så er veldig lotto
     
    Jomik liker dette
  17. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for klargjøring… driver å lærer meg
     
    Lars J liker dette
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booket biz-tur til HAN i høst for en tid tilbake. Fant ingenting OSL-HAN, men fant/booket CPH-IST-HAN, funnet på søk CPH-HAN. Ingen seter fantes IST-HAN på samme dato. Tilsvarende fantes fra andre europeiske byer. Mao. sjekk ruter som BRU-HAN, MUC-HAN osv,
     
    Jomik and paramberg like this.
  19. unwillingnorthman

    unwillingnorthman Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Fant en noe bedre ruting tilbake fra Asia enn inneværende hjemreise fra Shanghai. Innebærer bytte fra LX til LH, men får kun opp billetter i business til GVA/ZRH via FRA. Til FRA med LH. Videre FRA-GVA/FRA-GVA-ZRH med LX.

    Er det verdt å bruke mer tid på routingen - altså å forsøke slette FRA-GVA til fordel for FRA-CPH-OSL/FRA-OSL eller er det sannsynligvis omfattet av O&D eller married segments begrensninger? Tips / innspill mottas med takk!
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Denne ruta kan du muligens få litt problem med, men ring og prøv for all del. Jeg har booket noe lignende. Om du finner MNL-BKK-HAN er det større sjanse å få gjennom.
     
    Jomik liker dette

Del denne siden