Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Til og fra Oslo er alltid det vanskeligste å finne i ferier og jeg har sjelden sett det dukke opp noe i siste liten. Se om du finner noe via en mindre ettertraktet påskedestinasjon.
     
    Kimmam liker dette
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Merkelig erfaring idag; vurderte en tur til Buenos Aires i LH F, men direkteflighten er full. Via Sao Paulo er det mulig, men blir veldig lang (5,5t) mellomlanding og økonomiflight videre, så det står vi over.

    Det merkelige er at det finnes ledig i business på en flight ca 2 timer tidligere på strekket GRU-EZE, som har et LX-nummer, men som er operert av LATAM etter det jeg kan se. Denne flighten lar seg kombinere med business på strekket FRA-GRU, men overhodet ikke hvis man velger F på samme flight. 2 agenter og søkemotorer viser det samme. Har vært borti mye married segment-greier med LH, men at flights bare lar seg kombinere med visse reiseklasser på andre flights er ny for meg.
     
  3. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sett det samme tidligere. Men knyttet til intra Europa. Virker som om det er noen blokkeringer knyttet til F reiser til Sør-Amerika.
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    I januar dro jeg med LH F fra FRA-ORD, klin umulig å legge til UA i økonomi videre. Det var mulig å booke videre med UA i biz.
     
  5. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har funnet en rute fra europa til BKK. Ikke optimal rute, men biz på det meste.
    Problemet er at det er married segment fra FRA som har avgang før en connection fra OSL er mulig. Og ønsker helst ikke en natt i FRA.
    Finnes det noen veier rundt dette?

    Har lest noe om en VIE hack. Legge til VIE for å fjerne igjen antar jeg det dreier seg om. Det er ingen avreise fra VIE til BKK på de datoene jeg har funnet. Så den hacken vil vel da ikke fungere.
    Andre tips?
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,189
    Bonuspoeng:
    183
    Er det med TK? VIE vil da ikke fungere nei.
    Prøvd å søke ifra CPH, AMS eller MUC til BKK på datoen din?
     
    Chr1st1an liker dette
  7. pma

    pma Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    33
    Apropos VIE-trikset, så opplevde jeg noe jeg ikke trodde var mulig i dag. Fant BKK-ZRH-VIE på nett, men ikke BKK-ZRH som selvstendig reise. Ringte inn og forespurte BKK-ZRH-VIE. Agenten spurte da, på eget initiativ, om jeg ikke heller ville hoppe av i ZRH siden hun ikke fant noe helt til OSL. Klart jeg ville det, og vipps var det ordna og billettene ble faktisk utstedt øyeblikkelig.
     
    AirMags, EndreD, Earl and 11 others like this.
  8. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Ja TK.

    Ja har søkt på de flyplassene også.
    Tror jeg må gå tilbake til gamle vaner; legge opp varslinger i EF og ringe inn til CT når jeg ser det åpner seg noe.
    Helst da Asiana eller Eva. Må si jeg syntes de har vært bedre enn TK, men så lenge jeg har en flat seng så er jeg egentlig happy.
     
    paramberg liker dette
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skjedde det meg noe rart... La inn en bestilling på bonusreise til SIN, men før jeg fikk lagt inn betalingsopplysningene gikk jeg tom for strøm. Da jeg fikk strøm igjen skulle jeg søke opp billettene på nytt, men da var de borte. Så så jeg plutselig at det hadde kommet inn en bestilling hos meg med referansenummer, men med varsel om å kontakte kundeservice da billettene ikke var gjort klar enda. Ringte inn og sa at det sikkert ikke hadde blitt registrert noen betaling, og damen tok imot kortopplysninger og sa etter en stund på vent at billettene var i orden. Fikk mail med billettene, men CT og poeng er ikke trukket. Den bestillingen skal ikke røres for å si det sånn, selv om reisen starter i VIE og vi får litt mange timer i FRA før vi skal videre med LH til SIN.
     
    Last edited: 28. mars 2024
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde noe liknende før, men der ble dessverre gjort etter boka. Gratulerer! :D
     
    Maggie and Jeanette like this.
  11. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly fra Kix(Osaka) på Lørdag med Lufthansa.. noen som vet hvor tidlig bagasjen kan droppes av?
     
  12. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at begge voksene fikk utdelt en pysgenser som var ganske ubehagelig, men hadde heldigvis pakket med en EVA og Thai full pysj i håndbagsjen.
     
    snus_mumrikken liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke for Osaka spesifikt, men vanligvis åpner innsjekk/bagdrop rundt tre timer før avgang på utestasjoner.
     
    oddA liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk booket en *A bonusreise med open jaw i dag. Er det noe nytt? Eller har jeg bare ikke fått det med meg før?

    (Fikk et plutselig behov for å få testet EVA før SkyTeam, så da ble det booket en tur)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  15. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Grattis, gikk på em smell selv. Ble ANA og EVA, dog kun i business…

    Openjaw har vært mulig så lenge jeg kan huske. Jeg har ikke klart dobbelt openjaw eller hva det nå heter…
     
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke dette er nytt?
    Hadde CPH-SGN med retur HND-CPH på samme booking i slutten av 23.
    Reiste med LX, NH og SK.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    På nett? Fikk til det samme i desember isåfall. På telefon har det jo "alltid" gått
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, da er det bare jeg som ikke har fått det til før. :cool:
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo forsatt ikke synlig når man søker, men når man velger "Endre reise" så kan man plutselig velge "Annen reise" med retur fra en annen flyplass. Mulig det egentlig ikke skal fungere :p
     
    Jeanette and holmen like this.
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan får man det til på nett? :)
     

Del denne siden