Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Det forundrer meg ikke. Ser ut å ha vært noe i emning en stund. Har funnet masse ledige billetter som ville forbedret en reise i sommer den siste måneden++, men alt uten unntak har vært umulig å booke. Agentene finner setene og kan legge dem til, men får "waitlist closed" når de forsøker å gjennomføre bookingen. Har forsøkt både å endre eksisterende, og å booke en helt ny reise minst 8-10 ganger.

    Samtidig ser jeg at setene forsvinner fortløpende, så det er tydelig at de er tilgjengelige for andre partnere.
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vært rapportert om samme problem med (manglende) tilgjengelighet og tekniske utfordringer hos andre enn SAS så jeg en annen rapportere, det skal mao. ikke være kun en SAS-issue.. Håper det er tilfelle, da er det håp om at noe skjer.
     
    Rscott liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Thai er synlig via Star-søket til SAS igjen nå:

    Screenshot_20240403-171538.png
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å gjøre en dummybooking på sas.no, men litt ute i prosessen kommer denne:
    upload_2024-4-3_17-23-58.png

    Den samme kom litt tidligere i påsken da jeg også prøvde en dummybooking. Men det er fint at de ikke er borte for godt, håper de snart er bookbare også.. Skal forbedre en hjemreise om noen uker hvor jeg ønsker TG....
     
    NoLimit and mrt like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,115
    Likes mottatt:
    9,245
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom jeg gjør endringer på en billett med gebyr, vil poengene bli refundert og billetten belastet på nytt? Dette skaper isåfall mye krøll om man har gjort endringer i points-sharing gruppen sin.
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Normalt er det bare når sas gjør endringer pga kansellerte flights osv at det ikke trekkes poeng på nytt.
     
    Jeanette and milehigh like this.
  7. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Heisann! Lurte på er det mulig å booke følgende tur?

    Ser at det er tilgjengelig med 2 stk for SAS Plus fra OSL til PVG 16. juli som flyes av SAS. Også fant jeg en retur PVG/BKK/OSL med Thai Airways i biz. Er det mulig å booke en slik bonusflyvning? Fant avreisen i vanlig SAS bonussøk, mens hjemreisen er søkbar i Star Alliance søket.

    Her må man nok kanskje ringe inn som eneste utvei?

    Takk for tips!
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det går ikke an å kombinere Sas Plus med Star Alliancebilletter, dessverre.
    Du kan bestille det som to enkeltreiser, da. Eventuelt se om du finner Star Alliance til PVG også
     
  9. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28

    Takk for svar! Skjønner. Er det noe spesielt risiko å f.eks. bestille det som to enkelt reiser? Men ender kanskje opp å betale litt mer i poeng.
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis en av reisene blir endret/kansellert av flyselskapet har du ikke automatisk rett på å kansellere den andre uten gebyr. Ellers skal det ikke utgjøre så stor forskjell. Mulig du må vise utskrift av billetten til hjemreisen i innsjekk i Norge og/eller passkontrollen i Kina for å bevise at du har en.

    Den største ulempen sånn som jeg ser det er at billetten i SAS Plus vil koste 750 kroner per reisende å endre/avbestille hvis du skulle finne seter i SAS eller Star Alliance C senere.

    Når det gjelder poengprisen betaler du 60% av t/r-pris for en star alliance-billett, men med en SAS-billett betaler du bare 50%. Enveis Star Alliance C koster dermed 99 000 poeng per reisende, halvparten med CT. Enveis SAS Plus koster 40 000 poeng eller 30 000 med fly premium.
     
    jgroneng, gardamix, btm and 1 other person like this.
  11. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for skikkelig godt og detaljert svar. Settes stor pris på! Da blir det tilbake i tenkeboksen!
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig å fjerne en CT fra en booking? Har selvfølgelig nok poeng til å la reisen stå med full poengpris.
     
  13. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Mra056 liker dette
  15. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man legge til cph-osl gratis senere hvist man...
    Ser jeg kan booke Boston-København i Biz for 50.000 poeng 1 Mars 2025.
    Men denne kommer ikke opp til Oslo...eller den kommer jo opp men koster 1482216 poeng til Oslo.
    By the way....noen som har peiling på hvorfor sas,fra 25 Feb 2025,plutselig har sluttet og slippe 2 Biz hver dag fra statene. De slipper 2 Biz hver dag TIL statene.
    329 dager før datoen i dag er 1 Mars 2025.
     
  16. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er mulig, men ikke gratis.
    IMG_8562.jpeg
     
  17. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info.
    Bos-Osl i Biz ble lagt ut i dag til 50.000 så jeg booket den.
     
    cire913 liker dette
  18. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg har gjort dette uten problem. Husker ikke helt når det var, men muligens 1-2 år siden.
     
    Jeanette liker dette
  19. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vi forsøke å bruke denne tråden til diskusjoner, og holde selve bookingtråden ren slik at det blir litt lettere å bla gjennom og finne tips til reiser slik tråden er tiltenkt? Moderatorene har forsøkt å rydde opp der del ganger nå :)
     
    Storbaba, cothom, Mavo and 5 others like this.
  20. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Er det dette som er problemet med "waitlist closed" ved booking av TG? Jeg har forsøkt ørten forskjellige datoer i sommer, men det samme skjer hver gang. De ser billettene, men får ikke booket. Ingen har så langt hatt noe informasjon om begrensning på 60 dager. Hvis det er tilfelle, er det jo fortsatt håp.
     

Del denne siden