Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Bokket en tur til Berlin når det var 20%poengtilbud..
    Forsøker bokke om til andre fligther, men får bare feilmelding" Ukjent poengsum"

    Altid fungert her tidligere, så litt merkelig feil, noen som har tips?
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Litt prøving og feiling antyder en slags grense for booking av Thai Business på ca. to måneder frem i tid: https://insideflyer.no/forums/threa...de-tider-i-sas-bonus.20470/page-2#post-533817
     
    Rscott liker dette
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere har det alltid vært slik at den opprinneligge rabatterte prisen bare har blitt tilbakeført og så har en blitt belastet ny/riktig fullpris. Men det er jo til stadighet problemer med nettsidene. Forsøkt appen?
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, jeg testet en del i går, kom vel opp i omtrent 70 dager uten at det feilet. Har en retur fra BKK i okt jeg skal/skulle forbedre ultimo april, men fant en grei nok ruting med SR i biz via ZRH som jeg booket i dag så jeg tror jeg bare glemmer TG...
     
    Rscott liker dette
  5. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor kan man best søke etter reiser som gir resultater som matcher det SAS CT-telefon ser og kan booke? Opplever at uansett hva jeg finner (enten hos SAS, Awardfares eller Awardhacks), så er det ikke bookbart. De forteller meg at ved endring, så er det mindre synlighet enn ved nybooking. Har forsøkt gullmailen - de kunne overhodet ikke hjelpe. Skuffende svar å hente fra dem. :(

    Jeg får opp mange treff fra SVG til ZRH via en hel rekke alternativer som OSL, CPH, ARN, LHR, MUC, STR og VIE. Eksempelvis. Da med avreise dagen før. Det er det siste strekket (XXX - ZRH) som ikke lar seg booke.


    Utreisen var opprinnelig SVG - FRA - ZRH - PVG - ICN 9. juli, 3 pax.
    SVG - FRA - ZRH er kansellert av LH. De nye alternativene som kom opp dagen før, er også vekke.

    Har ikke SAS et ansvar å booke meg om? :confused: Jeg gjør hele jobben med alternativene, da jeg opplever lite velvilje til å finne alternativer når jeg ringer. Det vil si, de prøver litt, men ender opp i tyvärr. Får beskjed om å bare avvente.
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke bonusseter som lar seg kombinere med segmentene du allerede har booket er kun synlig for SAS.

    Lufthansa er ansvarlig for ombooking ved kansellering, noe det høres ut som de har gjort. Problemet er antagelig at SAS aldri bekreftet endringen og at segmentene forsvant da tidsfristen for å utstede nye billetter passerte.
     
    marekz liker dette
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Det høres riktig ut, og er sikkert det som har skjedd. Betyr det at løpet er kjørt og avhengig av tilgjengelighet / ny routing, eller kan man trigge eller be om nye alternativer fra LH på noe måte?
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    SAS burde kunne kontakte Lufthansa og be om at de booker om nytt, alterativt åpne bonusseter på SK-flights SVG-ZRH, da det trolig er rutinesvikt hos dem som har ført til at opprinnelig ombooking falt ut.
     
    marekz liker dette
  9. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Thai first til BKK.

    Er det riktig at denne ruten kun er bookbar for poeng på strekkene LHR-BKK, NRT-BKK og KIX-BKK? Legges setene ut 180 dager før som ellers for Thai, eller er det andre datoer å forholdene seg til?
     
  10. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    TG har First kun på disse strekningene. Så ja.
    Når de legges ut er vel litt usikkert for øyeblikket. Generelt har det vel vært mulig å booke 2 mnd frem i tid i det siste. Så har vi sett at det plutselig blir sluppet en del seter på flere datoer fra TG sin side.
     
    Thomas123 liker dette
  11. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som sliter med å booke en SA reise i dag?

    Gjelder SVG-BEG. Får opp masse ledig, velger Biz både på utreise og hjemreise, avgifter kalkuleres, men "Gå videre" knappen mangler....

    EDIT: BRUKERFEIL :D
     
    Jeanette liker dette
  12. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Ønsker råd om hva jeg burde gjøre. Bestilt VIE-TPE med Eva business som en del av planlagt reise til Japan. Neste dag jeg ankommer er det ikke lagt ut direkte fly til Japan, men det er lagt ut en sub optimal tur i business med Asiana. Burde jeg bare booke denne, og eventuelt endre til en bedre rute i senere tid hvis det skulle dukke opp?
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Det koster 150kr å endre i ettertid. Hvis du ikke bestiller nå, risikerer du å sitte uten retur
     
    Squanchy liker dette
  14. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Noen ganger har det ikke VIE-TPE-NRT, men hvis du kan bytte flyplass i Taipei fra TPE til TSA (Taipei SoangShan) da kan du finne f.eks VIE-TPE-(self-transfer)-TSA-HND
     
    Squanchy liker dette
  15. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Meget! Innså ikke hvor nærme det var, så skal holde utkikk etter muligheter :)
     
  16. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Tenkte det samme. Blir en fin tur uansett, bare litt unødvendig lang. Bestilt nå ;)
     
  17. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Har funnet tilgjengelighet på en rute OSL-BKK via FRA og LHR med LH og BR i oktober, men jeg ønsker ikke retur før i april/mai 2025 som ligger for langt frem i tid. Er det mulig å booke den som en en-veis for så å legge til retur senere når datoene åpnes, eller vil jeg da måtte booke retur som en separat en-veis (som da blir dyrere).
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan også legge til en tilfeldig retur, og endre denne når det slippes flighter i april/mai som du ønsker deg.
     
    Kimmam liker dette
  19. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i dette. Utfordringen er at det er tilsynelatende ingen i SAS som har mandat til dette. Har foreslått dette uten hell (både at de kontakter LH, eller åpner bonusseter). Jeg kommer liksom ikke gjennom til noen som kan gjøre noe. Har prøvd telefon utallige ganger, chat og e-post. Har selv også ringt LH, uten at de kunne gjøre noe.

    Har dog funnet en routing med ledige plasser med SK hele veien til Zurich, men det innebærer to overnattinger. Vurderer å booke denne, og kreve tilbakebetalt disse i ettertid. Dukker det opp noe bedre mot avreise - endre tilbake og vurdere om jeg skal gidde å krangle om endringsgebyret da.
     
    cire913 liker dette
  20. egilw2201

    egilw2201 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Hei dere, ser awardfares viser tilgjengelighet på FRA-ICN nå i morgen, men agenten klarer ikke å finne den. Noen som vet om Lufthansa har strupet tilgangen til SAS eller gjør han noe feil?
     

Del denne siden